Primul Toyota Prius în versiune încărcabilă la priză (plug-in) care s-a vândut în Europa a ajuns pe mâinile unuia dintre cei mai cunoscuţi colecţionari de maşini de pe Bătrânul Continent: Prinţul Albert al Doilea de Monaco. Acesta devine astfel primul client european al noii versiuni Prius, cea mai ecologică dintre cele lansate de Toyota până azi. Prinţul va sta în posesia maşinii pentru două luni, cele două părţi urmând să analizeze ulterior posibilitatea schimbării actualului Prius al lui Albert de Monaco, unul de generaţie anterioară.
Legătura dintre cea mai înaltă faţă a Principatului Monaco şi prinţul Albert nu este una întâmplătoare. Guvernul monegasc a implementat la începutul acestui an o lege prin care fiecare cumpărător al unui model hibrid care emite sub 60 de grame CO2/km primeşte ca bonus la cumpărare 5500 de euro, în timp ce clienţii care achiziţionează un model electric beneficiază de un bonus guvernamental de 9000 de euro, cel mai mare din Europa. În plus, eforturile de încurajare a dezvoltări zonei auto eco includ faptul că în principatul Monaco au fost instalate 424 de puncte de încărcare gratuite pentru maşinile electrice.
Versiunea plug-in a lui Toyota Prius permite încărcarea la priză a bateriei hibridului japonez, lucru care în versiunea clasică a lui Prius nu se întâmpla. Bateria Litiu-Ion din dotarea modelului japonez îi permite acestuia o autonomie de până la 25 de kilometri exclusiv în modul electric de rulare. Dacă este folosit în modul de rulare full-hibrid, Prius plug-in promite o autonomie excelentă, de 1200 de kilometri. Timpul de încărcare a bateriei modelului japonez este de doar 90 de minute.LICITAŢIE PENTRU O PARTE DIN COLECŢIA AUTO
În altă ordine de idei, acelaşi Albert al Doilea de Monaco a anunţat că a luat decizia de a reorganiza colecţia de peste 100 de maşini pe care tatăl său şi el însuşi au adunat-o până astăzi. Astfel, 38 dintre cele mai comune şi ieftine modele din colecţie vor fi scoase la licitaţie în 26 iulie de Artcurial Motorcars. Cele mai interesante piese scoase la vânzare de Albert de Monaco sunt un Fiat 500 cu accesorii Abarth (1971), un Chevrolet Camaro (1973), un Ford A Roadster (1930), un Bentley S1 Berline (1956), dar şi o serie de vehicule militare semnate Dodge şi produse în timpul celui de-al doilea Război Mondial. Lista completă a maşinilor care intră în licitaţie este disponibilă aici.
via Puregreencars, Jalopnik
Nimeni nu spune nicărieri cît durează viaţa bateriei unei asemenea maşini, după cît timp trebuie schimbată bateria şi la ce preţ...
Nu e de mirare ca BMW tanjeste la technologia lor dar cand or sa puna mana pe ea Toyota va trece la celule solare sau pile de energie.