Primul VW Golf electric: blue-e-motion

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 03.05.2010
Volkswagen a prezentat conceptul primului Golf electric, intitulat blue-e-motion. Modelul dezvolta 115 CP si 270 Nm si are o viteza maxima de 140 km/h, iar autonomia ajunge la 150 km.

Oficialii Volkswagen au prezentat conceptul primului Golf electric in cadrul unei ceremonii speciale din Germania. Modelul este echipat cu un motor electric de 115 CP alimentat de baterii litiu-ion. Acesta ofera un cuplu motor de 270 Nm inca de la prima rotatie, in timp ce bateriile ii confera o autonomie de 150 kilometri. Viteza maxima este limitata la 140 km/h pentru a conserva autonomia acestui model.

Dupa cum a anuntat saptamana trecuta, Volkswagen va produce primele Golf-uri electrice de serie in 2013. Pana atunci insa, VW va produce 500 de prototipuri de test pe care le va imparti in diverse zone ale Europei. Prin acest test, cei de la Volkswagen vor sa afle mai multe despre modul in care vor fi utilizate aceste vehicule in viata de zi cu zi. Odata cu debutul lui Golf blue-e-motion pe piata, Volkswagen va crea si o versiune electrica a lui Jetta. Ambele modele vor debuta la un an de la prezentarea lui Up blue-e-motion.

Guvernul german vrea sa puna un milion de masini electrice pe sosele pana in 2020.

Cei de la Volkswagen spera sa fie principalul furnizor de asemenea vehicule pana in acel moment, in speranta de a detine monopolul pe o piata noua si inovatoare. Producatorul din Wolfsburg va trebui sa se lupte insa cu Renault, Citroen, Peugeot, Nissan si Opel, constructori care au anuntat deja modele electrice de productie care vor debuta in urmatorii ani.

Via | Volkswagen

Comentarii (7)

  • yey - o mare inovatie ... acum sa citim datele tehnice ale altor "modele anuntate" din clasa "electricelor" .. ups ... ia uite .. scrie la fel la toate :)
    4 2
  • Autogreen
    Trecem pe electric
    Dependenta de rusi si arabi ii face pe europeni sa se gandeasca la orice solutie pentru independenta energetica. Sunt tari care importa fiecare litri de petrol folosit iar lucrul asta nu le e pe plac.
    3 2
  • @Autogreen
    dragule ai dreptate, dar cu exceptia trenului doar turismele vor fi electrice. So?! Vapoarele si avionele nu vor ajunge in veci electrice.

    By the way, stii cate avione se ridica la sol intr-o zi in intreaga lume?
    Cat consuma?

    Eu am o alta intrebare, de ce nu s-au pus norme de poluare la avioane? Kerosenul este mai poluant decat benzina roz95.

    Au de unde mulge astia, la avioane ar dura o vesnicie sa le faca eco, asa ca scot astia norme doar de acolo unde se pot trage banuti. Restul e gargara.

    Motoarele pe combustie nu vor dispare niciodata, punct.
    10 4
  • vrajeala
    aiurea, daca chiar tineau cu oamenii si cu natura faceau mai simplu si mai comod, folosind oarecum tehnologia actuala, un kit pe care sa-l atasezi si masina sa functioneze cu apa (H2O), cum este de exemplu GPL-ul: o butelie si niste furtunase legate, dar asta e marketingul:)
    150km autonomie e jenant, poate 300 de km suna mai bine, dar nicidecum ideal, ideal era cat mergi cu un plin, adica minim 500 de km.
    2 2
  • gramatica tatii
    nu vor disparea probabil ai vrut sa zici
    0 3
  • Autogreen
    Avioane
    @Melu: Avioanele nu au alta posibilitate de a se ridica de la sol fara un motor puternic. Cele 5 milioane de automobile din Romania care parcurg 100.000 de km in 7-8 ani consuma cam 35 de milioane de tone de petrol, pe care-l importi (asta fiind un exemplu). Miza e independenta energetica si evitarea intrumentelor de santaj pe care le folosesc rusi si arabii cu tarile europene si SUA.
    Nu e exclus sa vezi un avion functionand cu biodiesel sau cu hidrogen.
    1 2
  • Daca tot avem masini electrice mai ramane sa le vina in cap inteligentiilor de la "Circulatie" sa megem legati la fire prin oras precum troleibuzele, cu ocazia aceasta toata lumea respectand mult mai fidel regulile de circulatie auto.

    E fantastic faptul ca toti marii producatori in curand vor avea in oferta o masina electrica si ca le vom putea incarca pe toate de la priza ca pe mobile. Problema este totusi, cat CO2 si alti poluanti se produc pentru generarea curentului ce va fi folosit la aceste masini?

    Probabil tarile arabe vor finanta primele proiectele care sa ne raspunda...

    Ca orice lucru care e controlat de politic si politici, sfarseste prin a deveni complicat si impovarator...
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru