Primul test drive cu noua generatie Skoda Superb
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Incepi cu numele. Probabil, in 2000, atunci cand Volkswagen preluase deja de mult timp fraiele companiei cehe Skoda, cautarea unei denumiri pentru modelul care urma sa devina topul gamei nu a durat foarte mult. Skoda pusese mana pe numele Superb – unul perfect echilibrat deoarece are aceeasi semantica in majoritatea limbilor europene – inca din anii '30, atunci cand constructorul ceh scotea primul model cu acest nume, o masina eleganta si plina de personalitate la acea vreme.
CE INSEAMNA SKODA SUPERB?
Timpul a trecut si Superb se relansa in 2001 printr-o generatie a carui design a insemnat linia stilistica pe care Skoda o adopta si in cazul lui Octavia. Practic, privite de la distanta, cele doua modele erau aproape identice, tusele subtile si – evident – marimea facand diferenta la exterior. A fost o masina primita bine de un public interesant, middle-class, care isi dorea o masina cu dotari superioare la un pret mai redus decat cel al concurentei.
Vremurile s-au schimbat insa si, odata cu ele, s-a schimbat si optica de marketing in ceea ce priveste cea de-a treia generatie Superb, prezentata in premiera mondiala la Geneva si lansata in aceste zile in Romania. Designul nu mai e identic cu cel al lui Octavia, inscriindu-se in linia actuala a celor de la Skoda.
NOUL DESIGN
O fata cuminte, mult mai eleganta si subtila decat agresiva, cu blocuri optice lucrate si cu o grila pe care am regasit-o – la scara redusa – pe modelele mai mici de generatie noua ale gamei. Spatele s-a schimbat si el radical, Skoda optand pentru stopuri neregulate care se prelungesc mult pe aripile posterioare. In general, linia imprimata de designerii noului Superb exprima eleganta. Plafonul este orizontal si se termina plonjat spre spate, contrastul cu linia geamurilor laterale – rotunjita si inalta – determinand o imagine ciudata, cu care trebuie sa te obisnuiesti. Daca vrem sa reducem totul la o linie, vorbim de acelasi profil arcuit si bombat pe care il regasim la Symbol. Pana si scopul este acelasi: spatiul interior. Normal, asemanarile se opresc aici. Noul Skoda Superb inseamna calitate. Interiorul este garnisit cu materiale care ii fac cinste modelului ceh, senzatiile tactile fiind foarte putin deranjate de scurtcircuite. Un exemplu in acest sens este faptul ca usa compartimentului pentru acte este facuta dintr-o spuma poliuretanica ceva mai tare, un material pe care il regasim cu greu chiar si la modele de clasa superioara.
PIATA PUTERNICA
Normal, decizia inginerilor Skoda de a crea un model cu foarte putine carente are in subsol multe explicatii interesante, toate legate de concurenta de top. Ultimii ani au adus, pe linia de pret pe care se desfasoara Superb, modele cu design rafinat si concept foarte corect, noi generatii ale unor masini trecute deja de varsta testului de maturitate sau concepte noi care au luat cu asalt o parte din piata. In aceste conditii, Skoda Superb – unul dintre putinele modele cu pret scazut in segmentul D, nu isi permitea sa faca nicio concesie de calitate sau performante.
DIESEL GENIAL
Automarket a testat, pe ruta Bucuresti-Poiana Brasov, versiunea diesel TDI de 2.0 litri si 170 de cai putere. Echipata cu o cutie manuala extrem de bine conceputa si gandita pentru acest tip de model, noua generatie Superb iti permite atat o rulare linistita, impecabila ca tinuta de drum, cat si manevre mai agresive pe o sosea curata si libera, cum a fost cea dintre Ploiesti si Brasov, via Valenii de Munte. Cutia este perfect asezata pentru un diesel, motorul dispune de cuplul de care ai nevoie si pe care il scoate la iveala in momentele oportune iar suspensiile – fara a se vrea supercomplexe, e o chestiune de costuri – reusesc sa se tina bine in viraje. Mai mult, comportamentul usor subvirator este reglat prin multitudinea de sisteme de care dispune Superb. Chiar si consumul se mentine in limitele bunului simt, valoarea de 7.4 litri la suta de kilometri, comunicata de computerul de bord in conditii de rulare semisportive, fiind una acceptabila pentru toate categoriile de soferi. O optiune demna de luat in seama este insa varianta pe benzina de 1.8 litri si 160 de cai putere in combinatie cu transmisia DSG cu sapte rapoarte de origine VW.
SISTEME INTELIGENTE
La capitolul sisteme interesante, doar o enumerare a pachetelor optionale sau standard de care dispune noul Superb ar insemna cateva randuri bune in acest test. Vom aminti, pentru a salva spatiu, de pachetul de asistenta de parcare, care simplifica manevrele in cazul unei parcari laterale actionand automat volanul, farurile bi-xenon adaptive, sistemul de aer conditionat bi-zona Climatronic sau trapa cu celule fotovoltaice care asigura energia electrica necesara recircularii aerului in habitaclu. Este interesanta solutia pe care Skoda a gasit-o pentru ca iubitorii de muzica sa isi poata derula in voie playlist-urile interminabile.
Daca multi alti producatori apeleaza la sloturi USB, Skoda a abordat problema prin amplasarea, sub CD Player, a unei locatii pentru un card SD clasic.PARADOXUL SUPERB
Conceptul de creatie al masinii este unul foarte interesant. Cu dimensiuni interioare si exterioare de segment D, dar cu pret de segment C, noul Superb reuseste sa impace doua categorii de clienti. Modelul va avea insa si cateva probleme, independente de calitatea incontestabila a executiei. Cei care se vor orienta spre segmentul D vor vedea in Superb un "low-cost" la scara macro, in timp ce aceia care vor avea in vedere un model de clasa C vor avea de ales intre o marca de pluton cu spatiu si servicii superioare si alte marci superioare, cu design evoluat si evidentiat pe piata, dar cu spatiu ceva mai restrans din cauza dimensiunilor. In toata aceasta nebuloasa legata de pozitionarea pe piata, creierele luminate ale celor de la Skoda au decis sa isi promoveze modelul scotand in fata mai ales sistemul Twindoor, cu ajutorul caruia portbagajul se poate deschide in doua moduri: ca la o berlina clasica sau impreuna cu luneta, ca la un liftback. Desi Skoda a reusit practic sa creeze doua masini intr-una singura prin acest sistem, deschizatura relativ redusa a portbagajului in varianta berlina nu explica aparitia acestei variante tehnologice de acces la bagaje. De exemplu, in aceasta configuratie, accesul in fundul portbagajului - pentru obiectele care au alunecat in acea zona - este imposibil. Partea buna este insa ca acest sistem este oferit de un producator care ofera modele la preturi foarte accesibile. Un alt element subliniat de Skoda in prezentarea oficiala este faptul ca Superb dispune de locuri speciale pentru umbrele ascunse in interiorul portierelor si accesabile atunci cand usile sunt deschise. Niciun cuvant despre spatiul interior intr-adevar imens, in care pasagerii din spate se pot efectiv intinde atunci cand scaunele celor din fata sunt fixate in pozitii normale.
Una peste alta, Superb este o aparitie extrem de interesanta pe sosele. Vorbim de o masina corecta, un produs al "reciclarii" unor modele de clasa medie si mare de la VW si Audi, "mai marii" grupului. Un model destinat mai ales celor care isi doresc o masina extrem de confortabila, cu spatiu interior care nu lasa loc de intepretari si gusturi.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Skoda in Romania
-
Skoda Citigo facelift Preţ: 7.645 - 11.280 €
-
Skoda Fabia Combi facelift Preţ: 12.494 - 17.441 €
-
Skoda Fabia facelift Preţ: 9.960 - 16.683 €
-
Skoda Karoq Preţ: n/a - 29.318 €
-
Skoda Kodiaq Preţ: 20.805 - 35.827 €
-
Skoda Octavia Combi facelift Preţ: 17.077 - 32.731 €
-
Skoda Octavia facelift Preţ: 15.643 - 32.206 €
-
Skoda Rapid facelift Preţ: 12.264 - 18.351 €
-
Skoda Rapid Spaceback facelift Preţ: 13.589 - 18.439 €
-
Skoda Superb Preţ: 21.560 - 38.494 €
-
Skoda Superb Combi Preţ: 21.904 - 39.453 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Nu cred ca e vorba de un model "reciclat", de unde pana unde. Din contra, noul Superb nu mai are nici o legatura cu VW, nu mai este un Passat alungit. Are o identitate proprie destul de puternica. Daca vi se pare ca seamana cu VW sau Audi aflati ca exact asta i-a interesat si pe ei, sa ridice imaginea marcii.
Foarte bine spus o masina "corecta", Skoda nu ne taxeaza inca pentru imagine.
Baieti nu va mai certati intre voi !
Cel putin la design , mi se pare o panarama
P.S
Ce naiba nu a comparat-o nimeni cu Loganu pana acum ce natie suntem....ieri am gasit pe un site comparatie intre BMW si logan
NIMIC NU O MAI POATE EGALA
SUPERB