Virgin Hyperloop este una dintre companiile care dezvoltă în prezent un sistem de transport bazat pe proiectul Hyperloop prezentat de Elon Musk în 2013. După numeroase teste cu capsule goale, compania deținută de omul de afaceri Richard Branson a anunțat efectuarea cu succes a primului test cu pasageri umani.
Cei doi pasageri au fost chiar angajați ai Virgin Hyperloop, și anume Josh Giegel, Chief Technology Officer, și Sara Luchian, șefa departamentului pentru experiențele pasagerilor.
Testul a fost realizat cu o capsulă de două persoane pe un traseu de test cu lungimea de 500 de metri și diametrul de 3.3 metri, amplasat în deșert în apropiere de Las Vegas. Capsula a accelerat la 160 km/h pe lungimea traseului, apoi a încetinit și a oprit. "Nimeni nu a făcut ceva apropiat de ce am reușit noi. Testul a avut loc cu o capsulă complet funcțională care a avut persoane în interior", a declarat Jay Walder, CEO-ul Virgin Hyperloop.
Testul a avut loc practic la o scară mult mai redusă decât specificațiile teoretice anunțate de Musk în 2013.
Astfel, sistemul Hyperloop poate atinge, în teorie, o viteză maximă de 1223 km/h, în contextul în care cel mai rapid tren comercial de pasageri din lume, un Maglev folosit în Shanghai, ajunge în prezent la circa 483 km/h.Anterior, Virgin Hyperloop a atins o viteză de 386 km/h în cadrul unui test fără pasageri efectuat în 2017.
În plus, capsula finală ar trebui să aibă dimensiuni mai mari pentru a oferi spațiu suficient pentru 23 de persoane.
Via The Verge
Ca plus mai poate fi siguranta si faptul ca nu va genera zgomot in exterior dar mentenanta tobului ma astept sa fie mai scumpa decat a unui linii de viteza....chiar si Maglev.
Overall mi se pare interesant ca se cerceteaza si se cauta alternative la solutiile existente.
Virgin a cărei companie aeriană a cam dat faliment, vezi Covid este implicată
Ideea e de a nu avea un vid perfect dar o presiune foarte mică care să permită transportul între mari oraşe, să înlocuiască avioanele.
Dacă ajung la 850 km/h deja bat avioanele ca viteză, pentru că avioanele şi trebuie să decoleze să ajungă la altitudine apoi să coboare spre aeroport, la aterizare.
Hyperloop nu are aceste probleme, plus că ar fi versiunea VERDE de transport - full electrică
Costurile cu combustibilul, depozitare şi alimentare pe pistă dispar dar apar alte probleme tehnice la Hyperloop dar care sigur vor fi depăşite.
Costul va fi singurul lucru final, care va decide dacă va lua avânt sau nu Hyperloop
Şi va fi doar pentru zborurile continentale.
Oricum un concurent enorm vor avea zborurile cu avioane 100% electrice, la fel, fac referire doar la cele scurte, medii, continentale.
Deci poate Hyperloop nu bat avioanele, dar dacă nu reușesc asta, oricum sunt fezabile
Hyperloop sigur va funcţiona şi sigur va fi o modalitate de transport folosită
Că nu mai prindem unii dintre noi în viaţă, este altă problemă
Sunt multe motive, şi nu am timp să le expun pe toate