Primul test cu noul Dacia Lodgy vine din Franţa: "Versiune de bază austeră, dar raport calitate/preţ imbatabil"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacă testele de presă cu Dacia Lodgy vor avea loc abia peste o lună, jurnaliştii din Franţa au apucat deja să pună mâna pe monovolumul Dacia şi să-l analizeze chiar într-un comparativ static interesant cu Renault Kangoo. Iar primii jurnalişti care au reuşit să aibă în mâini noul Lodgy pentru un test static a fost cei de la publicaţia franceză L'Argus.
Modelul mărcii din Mioveni are un preţ de pornire de 9.900 euro pe piaţa din Franţa pentru 1.6 MPI de 85 CP, cu 400 de euro mai mult faţă de piaţa internă, dar francezii susţin că prima versiune echipată cu toate elementele necesare unei familii este 1.5 dCi de 90 CP în echiparea Laureate, care în România costă 13.600 de euro. Chiar şi aşa, jurnaliştii de la L'Argus spun că preţul mai mare al unei versiuni competitive nu dezamăgeşte clienţii noului Lodgy.
Dacia este văzută de cei de la L'Argus ca o marcă matură, iar Lodgy este aşteptat să "zdruncine ordinea naturală a lucrurilor" în piaţă, la fel cum a făcut "rusticul" Logan atunci când a debutat în Europa de Vest. Pe lângă analiza evoluţiei Dacia şi studiul atent al lui Lodgy, cei de la L'Argus au publicat şi câteva recomandări privind configurarea unui Lodgy.
VERSIUNEA DE BAZĂ A LUI LODGY E "AUSTERĂ"
Prima concluzie a francezilor: jurnaliştii de la L'Argus nu le recomandă cititorilor să cumpere versiunea standard a lui Lodgy, care nu are bancheta spate fracţionabilă. De asemenea, versiunea respectivă, care are sub capotă motorul pe benzină de 1.6 litri şi 85 de cai putere, este criticată pentru motorizarea lacomă, lipsa de modulariate şi lista săracă de dotări standard. În plus, interiorul monocrom este caracterizat ca fiind auster.
foto | L'Argus
LAUREATE 1.5 dCI 90 – BEST BUY ÎN GAMA LODGY
Cei de la L'Argus consideră că versiunea de echipare Laureate 1.5 dCi 90 este adevărata versiune entry-level în gama Dacia Lodgy. Pe lângă un motor diesel şi o listă de dotări corectă, Lodgy Laureate are banchetă spate fracţionabilă, aer condiţionat cu reglare manuală, proiectoare de ceaţă şi limitator de viteză. Interiorul său are două tonuri, ornamente de calitate superioară şi câteva elemente high-tech.
Apoi, clienţii pot adăuga încă 500 de euro pentru a avea şapte locuri, fără să depăşească cu mult pragul de 15.000 de euro (în România, această versiune plus scaune spate ajunge la 14.100 de euro). Francezii consideră că al treilea rând de scaune este o dotare care va fi utilă atât în timpul perioadei de posesie a vehiculului, cât şi la revânzare. Preţul versiunii recomandate de francezi este cu aproximativ 6.000 de euro mai mic decât cel al unui Volkswagen Caddy comparabil, ceea ce face oferta Dacia şi mai greu de refuzat.
foto | L'Argus
PUNCTELE FORTE ALE LUI DACIA LODGY
Dacia Lodgy are o serie de puncte forte care merită luate în seamă, subliniază francezii de la L'Argus. Pe lângă preţul greu de egalat de rivali, Lodgy este o maşină practică, oferită acum în compania numeroaselor elemente tehnologice. Fie că vorbim de sistemul audio cu Bluetooth, MP3 şi conexiune USB sau de sistemul de navigaţie, Lodgy este mai apropiat de clienţii tineri din acest punct de vedere, iar dotările respective nu sunt de lepădat nici pentru clienţii mai maturi. În ciuda finisajelor mai puţin atrăgătoare în unele zone, Lodgy are destule spaţii de depozitare la bord (deşi nu excelează la acest capitol), iar cele şapte locuri sunt spaţioase.
PUNCTELE SLABE ALE LUI DACIA LODGY
Jurnaliştii de la L'Argus s-au declarat nemulţumiţi de modularitatea oferită de Lodgy, scaunele neavând posibilitatea glisării, iar sistemul de manipulare al banchetelor necesită ceva răbdare şi ingeniozitate. Acest lucru este cauzat de folosirea arhitecturii simple, dar eficiente, a scaunelor lui Logan MCV. Francezii au observat şi că al treilea rând de scaune poate fi scos din maşină doar prin desfacerea a două şuruburi care asigură fixarea pe podea.
Fiind vorba de o versiune diesel de 90 CP, cei de la L'Argus nu s-au plâns de consumul de carburant, cum a fost cazul versiunii pe benzină a modelului de bază.DACIA LODGY VS. Renault Kangoo – CONCLUZIILE COMPARATIVULUI L'ARGUS
Pentru a sublinia caracterul lui Lodgy, jurnaliştii L'Argus au pus faţă în faţă un exemplar al modelului românesc şi un Renault Kangoo. Aşa cum era de aşteptat, principalul avantaj al lui Lodgy în faţa lui Kangoo este preţul. Chiar şi în versiunea Laureate 1.5 dCi de 90 CP, acesta este cu aproximativ 5.000 de euro mai ieftin decât un Kangoo echivalent. Kangoo plusează însă la capitolele şasiu, siguranţă, modularitate şi finisaje. Deşi modelul Renault are doar cinci locuri, acesta nu are un portbagaj mai spaţios decât Lodgy, diferenţa dintre cele două modele fiind de 167 de litri. În schimb, Kangoo are o podea plată odată ce scaunele din spate sunt pliate, iar lăţimea cabinei, de 1.80 metri, avantajează modelul Renault în configuraţia cu două locuri, oferind un volum superior de încărcare.
foto | L'Argus
AICI puteţi citi analiza Automarket a ofertei Dacia Lodgy în România.
Via | L'Argus
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
-una sau doua prize in portbagaj pentru o lada frigorifica;
-sistemul de incalzire-racire pentru pasagerii spate, pe sub
scaunele fata sau tunel.
Important e ca Dacia-Renault a scos un model competitiv si pentru cei care muncesc din greu pentru banii lor si nu sunt invatati sa primeasca totul de-a gata. Acesti oameni vor stii sa aprecieze raportul calitate/pret (fiabilitate implicit).
1. Dacia nu mai este brandul romanesc din trecut. Din 1999 apartine corporatiei Renault, ca o divizie low-cost. Deci este o marca franceza cu sediul si linia de productie in Romania. Mai pe romaneste, "fuse si se duse".
2. Nu uitati ca modelul se produce in Maroc. Ori, in acest caz, nici nu se platesc salarii in Romania, nici tva-ul nu merge la bugetul Romaniei.
Comparatia cu diferite derivate din utilitare era inevitabila. Sigur, Kangoo e masina buna, e imensa la interior, are usi culisante, foarte practica si comoda pt cei care doresc sa modifice configuratia scaunelor. Totusi in versiune Expression diesel 90cp e 15.600 euro (cu TVA si discount luat in calcul) si are doar 5 locuri, pe cand Lodgy vine cu 7 locuri si nu e cu nimic mai prejos la dotari. Fata de monovolume la performante si dotari similare, diferenta de pret este si mai mare. Acum fiecare alege ce i se potriveste cel mai bine.
Si din pacate Dacia este pe duca. Logan a fost o masina foarte buna. Cu motoare fiabile pe injectie, foarte putin echipament, nimic care sa mearga prost.
Lodgy deja are tot felul de prostii inutile gen ESP, touchscreen, tempomat etc.
In curand Dacia va produce ce produc si restul producatorilor: masini pline de electronica cu motoare cu turbine - sa traiasca service-ul.
La Mioveni datorita numarului de modele produse, capacitatea liniilor de asamblare este la maxim...nu mai puteau introduce un nou model pe langa cate au. Si atunci au avut alternativa sa le asambleze in alta parte sau sa mai extinda fabrica de la Mioveni. Au ales prima varianta. Si pana la urma e business-ul lor, nu? Nu cred ca trebuie sa ne dea noua socoteala romanilor unde asambleaza un anumit model...
lodgy este doar ASAMBLAT in Maroc. Piesele sunt produse de aceeasi oameni care le produceau pana acum si prin sistemul CDK sunt expediate in Maroc si asamblate... deci se platesc mult mai multe salarii decat ai crede tu!
Si da... e bine ca se duc sa asambleze mai aproape de clienti... sa nu creasca pretul masinii... piesele tot la noi sunt produse...
Si da... TOATE celelalte modele mai sunt fabricate si in alte fabrici (Rusia, Brazilia, India)... si tot in acelasi sistem CDK sunt produse. De alea de ce nu comentati?!?
Asa imi place ca atunci cand e sa vorbim despre un subiect toti suntem destepti si jignim. Insa cand intreaba cineva ceva cand nu stie (ce impertinenta!) ori il ignoram, ori nu stim dar incercam sa nu se vada asta. Tipic
Iar in ceea ce priveste masina asta chiar nu isi mai are rostul nici un comentariu, toti ne pricepem la masini.
Dacia 1410 a primit injectie electronica (o chestie mai rudimentara, dar tot a contat).
Solenza s-a vandut bine in cei cativa ani de productie.
Logan, Sandero sau Van-ul s-au vandut cu milioanele. Nici acest model nu cred ca va face exceptie de la regula.
Ce vreti mai bine decat atat, de la o masina low-cost?
Se vrea rebrenduirea marcii si transformarea din masina "low cost" in "value for the money"
Pentru faptul ca nu se fabrica in Romania Lodgy suntem putin dezamagiti. Pe langa calitatea care a oferit-o uzina de la Mioveni ar mai fi creat si locuri de munca o extindere a fabricii. Bineinteles costurile transportului se vor regasi in pretul de achizitie (valabil pt Romania).
Cat despre motorul 1.2 turbo astept cu nerabdare sa il testez nu ma pronunt pana nu il incerc.
In Franta e o medie de pret de 13.000 €, iar in Romania e undeva la 12.000 €. Nu cred ca taxele de transport reprezinta o problema.
@LauCalin
Poate la tine in familie se bate cu pumnul in masa, insa taxa auto nu merge pe criteriul diferentierii marcilor auto. Ce afirmi tu de Renault e o aberatie totala. Da, taxa e un lucru bun, dar pentru TOATE masinile noi, nu numai Dacia. Nu sunt un sustinator al taxei auto (e bazata pe o formula de calcul absurda), dar daca ea incetineste importul de harburi din afara, so be it !
Oricat ai incerca sa sustii este la mijloc si mana lui Renault in taxa auto si daca tot zici ca te pricepi la Renault sti si tu asta, insa refuzi sa o spui. De ce nu au facut acelasi lucru si in Bulgaria sau de exemplu? Hai ca iti raspund tot eu: pentru faptul ca acolo Renault nu are uzina. Daca s-ar scoate taxa asta crezi tu ca Dacia ar mai vinde la fel de mult in Romania?
ps: aia cu batutul in masa era o figura de stil, Renault se bazeaza pe vorbe dulci. De ce oare nu ma mir ce ai scris?!
“Noile norme permit Romaniei sa isi continue procesul de innoire al parcului auto si sunt menite a impulsiona piata vehiculelor noi, aflata in cadere libera in acest moment” -J. Daniel, Director Comercial Renault.
Pana la urma e o declaratie, nu ca "asa a vrut Renault". Faptul ca declaratia nu convine abonatilor second-hand si geambasilor, asta-i altceva...
ca masina e din 2006, nu din 1999 si ca are 50.000km si nu 500.000km sau ca e honda, si nu dacia, astea-s deja detalii subiective care nu lamuresc esenta problemei si nu tin de Renault, ci de LEGILE IMPUSE DE GUVERNANTI. Nu mai incerca sa arunci atata pisica in curtea Renault, ca se vede de la posta nesimtirea!
Nu incerc sa arunc pisica in ograda nimanui, asta e doar parerea ta. Incerc doar sa spun ca daca Dacia a venit in Romania si facut locuri de munca si a adus bani la bugetul statului nu inseamna ca au facut-o pe ochi frumosi. Au avut si francezii destule privilegii.
Te-ai intrebat vreodata cum de taxa asta e doar in Romania? Sau numai in Romania te pomenesti ca or fi politicieni corupti...
Si chiar asa, nesimtirea fiind a mea ca nu ridic in slavi pe Renault ca tine? :))
Rezultatele testelor si declaratiile domnului salata de beof spun ca dacia nu a progresat in materie de siguranta .. pentru ca "nu are nevoie" ... tin minte ca erai un mare suporter al ideilor emise de nea' salata de beof... acu de unde scosesi progresul?
Daciile nu ofera aceiasi protectie ca si masinile care au obtinut 5stele, asa cum se lasa de inteles de tot mai multi "comentatori" de pe aici, si a fost depunctata pentru lipsa ESP si a altor sisteme active (airbaguri etc.). Dacia Logan a obtinut fix 8(opt) puncte la impact frontal in testul din 2005. La vremea aceea nu se dadeau 5 stele decat incepand de pe la 14-15 puncte ... nu prea vad cum se poate spune ca Daciuta ofera o protectie similara dar are 3 stele pentur ca nu are electronica. Evident multi vor apasa pe "manuta rosie" din reflex doar cand vat fundul rosu de porsche ... dar tare as vrea sa vad si niste argumente logice :)
5 stele a obtinut in 2002 Renault Megane, cu un scor de 14 puncte la impact frontal. Generatia precedenta a lui Megane a obtinut 4 stele, cu un scor de 12 puncte la impact frontal .. masina scoasa pe piata in 1998.... In 2005 Dacia Logan obtinea 8 puncte la impactul frontal
@Antonny - ceea ce spui tu acolo, si altele din pacate, sunt motivele pentru care la Mioveni nu a fost construita o noua linie de asamblare. Minunatul stat roman nu face nimic pentru a ajuta dezvoltarea romaniei ... zici ca-s pusi acolo sa ne tina in urma europei... zici ca-i o mana care 'voteaza" in locul lor cele mai mari cretinatati cand este vorba de crearea de conditii pentru cei care chiar produc ceva (efectul este fix invers ... se incurajeaza din toate punctele de vedere "bisnisurile" care nu fac decat sa mute hartii ..).
PS: ba incerci sa arunci pisica in curtea Renault.
@unckle
Am dezbatut aspectul asta cu tine de nenumarate ori, dar esti facut dintr-o incrucisare cu un catar si n-ai inteles nimic. Ramai cu "lasa ca stiu eu"
Nu este neapart mare pierdere pentru Romania ca nu e Lodgy (totusi piesele sunt fabricate la noi). Sper sa mearga lucrurile bine la Craiova. Ca pana acum au scartait rau de tot.
Ca estetica este greu de spus ca vreun model exceleaza (pana la urma sunt un fel de dube)
Mai practic mi s-a parut Kangoo, si ca, condus Caddy
Daca te uiti in punga MCV este extraordinar pana la urma
Lodgy => este alegerea fiecaruia daca isi cumpara sau nu, nu are cum sa fie mai rau decat MCV (MCV este un succes pt mine)
Dacia are in Romania cea mai mare platforma logistica a grupului Renault, unul dintre cele mai mari centre de piese, un centru de inginerie (RTR), un centru de design si unul de testari (Centrul tehnic de la Titu), are Matrite Dacia reorganizata, iar investitiile nu se opresc aici.
Dar cand tu imi zici mie ca a doua piata auto din lume e fix pix, ca S40 a fost o rusine pentru Volvo (poate te referi la cele cu piese Renault) sau imi dai exemple din pliante mai are vreun rost sa vorbim despre masini?
Apropo, pe piata aia care e fix pix VAG vrea sa intre cu Skoda. ("fraierii, sa vezi ce tapa isi iau!)"
ii spun "cu frumosul" ca un Logan cu ESP nu va lua 4 stele doar pentru ca are ESP si asta din cauza ca are un scor dezastruos la impact frontal .... si el vine si-mi spune ca-s rezultatul unei incrucisari cu un catar ... adica exact explicatiile logice si pline de argumente despre care se lăuda acum ceva vreme
Pierzi timpul... sincer .. exact asa cum are el impresia ca pierde timpul cu toti cei care au "tupeul" sa nu ii impartaseasca parerile. Ma bucur totusi ca nu-i asa agresiv in limbaj ca altii..
Ca tot am deschis (asa ca a vrut muschii mei de "catar" incapatanat) subiectul celor 3 stele -- cum facem sa comparam energia absorbita si disipata in timpul impactului de sasiul de pe Dacia Logan si un sasiu de masina de 5 stele cu greutate similara. Dar daca masina "adversa" este mult mai grea - vezi cazul ML v.s. Logan ? Ia povestiti-ne dvs. dl. Carlos, cu argumente logice, tehnice, bine documentate (nu copiate din pliante, ca de sasiu cu deformare programata am auzit toti). As dori sa va vad aprofundand macar un astfel de subiect asupra caruia vad ca impartasiti 100% opinia domnului Salata de Beof.
Ti-am dat cifrele alea, dar habar n-ai cum sa le folosesti... la o cifra de afaceri de 2.66 miliarde euro si 70 milioane profit, nu are cum masina sa coste dublu fata de costurile de productie. Daca ar fi fost adevarat, la aprox 350.000 unitati vandute, profitul era de ordinul sutelor de milioane de euro.
@unckle
Degeaba te dai tu peste cap ca Greuceanu. Nu voi redeschide un subiect la care mi-am facut deja punctul de vedere foarte clar.
http://www.automarket.ro/stiri/interviu-cu-arnaud-deboeuf-renault-logan-2-va-avea-aceleasi-preturi-ca-43664.html
PS: intotdeauna ma amuza cand ramaneti cu frustrari si mentionati comentarii de acum 100 de ani :)
"Structura de siguranta e foarte stabila. A spus-o si EuroNcap. Daca nu ar fi fost asa nu ar fi luat 3 stele. Diferenta pana la 4 -5 stele vine din echipamente suplimentare - airbag-uri laterale, esp, avertizoare acustice centuri etc. Pana una-alta, Dacia e in conformitate cu normele UE de siguranta, dar daca vrei o masina de 5 stele, atunci clar dacia nu-i pentru tine. Si da, asta-i frumos in capitalism: avem libertatea de a alege! "
deci tu esti ala care indruga pe aici cum ca si loganul ar avea 4-5 stele daca ar avea pe el electronice ... mda ... si pentru ca tu citesti din pliante inseamna ca un argument logic (imi pot acorda singurel calificativul de "logic" .. ca asta-i frumusetea internetului) de mai sus, cum ca nu electronicele fac stelele -- ESTE NUL. Si este nul pentru ca asa vrei tu, nu pentru ca ai avea ceva de spus la adresa subiectului. Este nul pentru ca asa spune nea salata de beof iar tu o iei de buna si marsaluiesti in continuare pe idee, neabatut. Dap, esti belea de supercapabil la capitolul auto .. dap, tu esti si noi nu, este clar.
Acum, ca tot ai deschis un subiect depsre care se vede ca habar nu ai - daca Renault nu sifoneaza bani de la Dacia cum iti explici tu profiturile infime declarate? ... sau poate crezi ca ei construiesc masini pentru a face cate 100Euro profit la bucata...
(stiind sigur ca nu ai cum sa iti explici .. ) o explicatie este sifonarea banilor din tara prin intemediul contractelor defavorabile partii romane a grupului Renault - este destul de simplu.. faci afaceri, scoti bani.. si apoi platesti 80% din banii aia pe contracte de "consultanta" catre cinestie ce firma ... chestia asta nu a fost inventata ieri si nici nu este interzisa prin lege (aia care dau legile sunt primii pe lista practicantilor .. deci..)
Cat despre Renault si Dacia, nu pot spune decat ca au facut un lucru foarte bun in Romania: locuri de munca, bani la buget si in plus niste masini bune, la niste preturi acceptabile pentru Romani...nu toata lumea sta sa se compare Audi A4 cu Loganul...asta este o idiotenie...cu Loganul nu zbori cu 200 pe autobahn, pentru ca sa-ti trebuiasca toate sistemele alea smechere de stabilitate si tractiune. Chestia asta e pur si simplu un biznis bine gandit si focusat pe conditiile pietei. Cu siguranta, daca Skoda nu s-ar fi vandut la aceleasi preturi cu vw, reno, ori opel, poate ca azi toata Romania mergea in Skoda si nici nu am fi auzit de Logan....asta a fost un biznis nu prea bine gandit...
Ce mi-ar placea la Dacia e sa-si extinda setul de optionale, astfel incat masinile sa se apropie ceva mai mult de normalitate.
Zici ca iti plac astia care se refera la comentarii vechi... nu amice, iti dovedesc cum te contrazici uneori singur. Chiar tu mi-ai zis ca am zis eu nu stiu ce saptamana trecuta. Nu ai inteles nici atunci ce am zis si evident nici acum. Da' ce sa-i faci, tara plina de intelectuali, dom'ne!
Tu vorbesti de taxe din Olanda si Finlanda? In primul rand ei au infrastructura si 90% din banii primiti de stat sunt justificati, in al doilea rand au salarii muuuult mai mari. Nerespectarea unor legi si reguli aberante, impotriva logicii economice este o masura sanatoasa si de simt civic chiar, finlandezii sau olandezii nu-si rup de la gura , riscand sa intre in faliment, pt a plati niste taxe aberante, este impotriva instinctului de supravietuire. Ia vezi in 2011 cu cat a crescut evaziunea si munca la negru, oare dc? Oare de cand s-au pus niste taxe aberante, peste tot? Terminati cu aceste paralele cu asemena tari.