Primul test cu Fiat 500: Emotie 100%
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atipic si diferit. Acestea sunt cuvintele care caracterizeaza cel mai bine testul pe care Fiat l-a organizat la Torino, imediat dupa conferinta de presa care a pus cireasa pe tortul lansarii fastuoase ale celui mai nou model italian.
Nimic nu a fost ca la altii. Incepand cu locul de pornire in test, Stadionul Olimpic din Torino, o constructie pe cat de mare pe atat de bine conturata si compactata, si terminand cu cele nu mai putin de 180 de exemplare 500 care urmau sa fie plimbate pe cele doua trasee gandite de organizatori.
Senzatia pe care o ai la volanul unui 500 este de asemenea atipica. Desi cu cateva minute inainte te-ai chinuit sa gasesti culoarea preferata si motorul pe care ai vrut sa il testezi, intrat in habitaclu te simti ca intr-o jucarie care functioneaza si care, mai mult, depaseste la performante multe modele cu pretentii. Mi-a revenit onoarea de a testa singurul motor diesel disponibil in gama, 1.3 Multijet, o unitate deloc noua si indelung testata pe gama Fiat. Cele noua sute si ceva de kilograme pe care le are 500 sunt, se pare, cea mai usoara provocare de pana acum pentru motorul diesel rezervat modelului. Consumul resuseste sa surprinda, un lucru normal insa avand in vedere ca vorbimd e o masina mai usoara decat multe altele de pe piata. Circa 5.5 litri/100 km.
Comportament bun atat in oras cat si pe autostrada, unde nu ne-a facut probleme. Insa partea tehnica este ultimul lucru de discutat cand vorbim de noul 500. Inca de la iesirea de pe Olimpico ne-au intampinat o mare de priviri curioase si un ocean de atentie din partea torinezilor. Fiat este pentru italieni exact ce este Dacia pentru romani, astfel ca o noua aparitie atat de mult promovata anterior nu poate trece neobservata. Practic, nu exista o alta masina care sa fie salutata la unison atat de detinatorii rivalilor de la Mini cat si de modele de clasa de origine Mercedes sau BMW.
Este vorba de o stare interesanta in care te transpui in momentul in care esti la volanul unui 500. Intri in legenda modelului si iti permiti sa te consideri o parte a ceea ce a insemnat 500 pentru Europa. Trecatorii se opresc sa il admire, ceilalti conducatori auto il urmaresc pas cu pas si ne dau prioritate de fiecare data doar pentru a admira noul 500 din toate unghiurile.
Cea mai emotionanta a fost insa intalnirea cu un detinator al unui exemplar 500 creat in 1957, primul an de productie a modelului in versiune moderna. Intalnirea generatiilor a determinat un schimb interesant de informatii, in care am reusit sa aflam la cald parerea unui posesor de 500 la vederea noului model. Verdict: superb. Laude pentru Fiat atat la interior cat si la exterior. Practic, singura partea mai putin apreciata a fost materialul de protectie a usii portbagajului, un plastic moale acoperit cu mocheta, care a fost considerat "cam ieftin". In rest, numai cuvinte pozitive. De la interiorul caracterizat ca "simplu dar in acelasi timp complet" la exteriorul pentru care "Fiat a facut o treaba buna", Luca, posesorul vechiului 500, a reusit sa surprinda in cateva fraze insasi esenta acestui model. Si nu doar el. Localnicii oraselelor prin care am trecut ne-au oprit si au cerut informatii. "Acesta e noul Cinquecento? Foarte dragut!" reuseau acestia sa spuna la vederea minionului model Fiat.
Dintr-o data, starea atipica de test de care va aminteam la inceput a reusit sa isi reintre in drepturi, astfel ca am realizat foarte repede ca noul 500 nu este o masina si atat ci mai degraba un model pentru care emotia este principalul atu. De la volanul unui 500 nu cobori schimband impresii de condus cu ceilalti ci vorbesti despre privirile aintite asupra ta, despre intalnirile cu ceilalti posesori ai modelului si despre cat de interesant ar arata o astfel de masinuta prin Bucuresti.
In interior te simti ca intr-o masina de clasa C (cel putin pe scaunele din fata, unde spatiul disponibil nu iti da vreun indiciu legat de faptul ca te afli intr-o masina de trei metri si jumatate), sentiment dublat de modul inedit in care au fost aranjate comenzile de pe bord. Desi par complicate, acestea sunt identice cu cele de pe celelalte modele Fiat. Principalele diferente sunt reprezentate de asezarea si formele noi ale acestora dar si de sistemul Blue&Me, dezvoltat impreuna cu Microsoft si cu care Fiat se mandreste. Trebuie amintita tot aici trapa electrica, element care vine sa continue succesul versiunillor 500 cu plafon rabatabil din trecut, care pot fi de altfel gasite si astazi in numar foarte mare in Torino.
Calitatea materialelor de interior este superioara celor regasite pe Mini (lucru recunoscut chiar de catre colegii de la Autocar Marea Britanie), iar spatiul este de asemenea cu o clasa peste, desi din exterior nu ai paria pe acest lucru.
Verdictul nostru nu poate fi decat unul pozitiv. Se va cumpara Fiat 500 in Romania? De ce nu? Pana la urma, vorbim de o masina care place, care reuseste sa surprinda si care aduce din nou in actualitate sentimentul tipic de libertate inaugurat acum exact 50 de ani in nordul Italiei. Vom afla insa in ianuarie care este reactia romanilor in fata noului 500, pentru ca abia peste sase luni vom face cunostinta cu modelul italian in context mioritic.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din FIAT 500
-
Coplesit de numarul mare de cereri pentru noul 500, Fiat a decis sa mareasca productia la 120.000 de exemplare. (26.07)
-
Italienii de la Fiat se gandesc serios sa lanseze versiuni break si SUV pentru noul 500. Bineinteles, pe langa cabrio si Abarth. (17.07)
-
Fiat va organiza in Mirafiori, in cadrul programului "500 Giorno & Notte", 36 de ore de drive-test non-stop. (12.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Desi lucrez in piata auto la un concern rival, desi cred ca Fiat este o marca de k@k@t, desi imi plac masinile sportive si puternice (in prezent conduc una de 200 CP).
Maine l-as cumpara pt. prietena mea, bineinteles ca sa il pot conduce si eu!!!
Felicitari Fiat pt 500.
Nashpa...
2. intr-adevar un diesel de 1,3l care sa consume 5,5l/100km pe o masina de 900kg...e extrem de mult avand in vedere ca un alt motor diesel de 1,4l consuma cu 1l/100km mai putin.
ca sa iti demonstrez ca esti un taran care se strange in portu tomis (constanta-o locatie asemanatoare) cred ca tu esti cel cu masina de la dezmembrari..aici se discuta despre Fiat 500 nu ce masina ai tu..ca nu ne intereseaza chiar deloc...deci..sincer..
NU TE CREDEM..esti ieftin
iar pt. bradut...nu am BMW, mai exista si alte masini puternice in afara de bemveu. nu te mai chinui ca nu o sa ghicesti marca.
nu eu am deviat discutia de la Fiat 500. citeste primul meu comentariu mai intai.
acel consum de 5,5/100 se refera la consumul in oras.
Masina arata bine si chiar am reusit sa o vad pe viu, dar sincer la cit costa in italia , unde se pare ca va ajunge si la 14500 de euro mi se pare mult. Oricum este o masina micuta, dar are un mare avantaj, este prima masina din italia care are toate motoarele euro5 si asta e foarte important. asa poate sa circule si in zilele cind se opreste circulatia pt poluare.
Oricand iti va tresari inima cand vei vede trecand pe langa tine un Fiat 500 sau un Mini, indiferent de anul de fabricatie, vei intoarce capul, vei fluiera admirativ si o parte din tine isi doreste ca macar pentru ceva vreme sa ai sau sa mergi cu asa ceva. Exact ce spune Mester in articol: EMOTIE!!
De aici un nou model super, promovare printr-un marketing super-agresiv dar foarte placut pt noi, potentialii cumparatori, lansare spectaculoasa (bravo), si ma hazardez poate, dar: o masina de mare succes pe piata!!!
Cine o va cumpara?? Are cine!! Nu trebuie sa privim si sa comentam acest aspect din punctul de vedere al romanului, deoarece acesta este putin diferit de cel al europeanului "cu vechime". De aceea marketingul si-a facut extrem de bine treaba afara (si nu numai) si cumparatori vor fii extraordinar de multi. Si, sper eu ca si multumiti, deoarece momentan am numai cuvinte de lauda pt buburuz si astept cu nerabdare un drive-test dupa lansarea oficiala in Ro.
super masinuta!
in rest, pret foarte mare, spatiu foarte mic, nu este deloc practica.
si inca ceva: este o masina made in italy, iar pentru mine acestea - alaturi de masinile made in france - sint cele mai proaste din lume. si, atentie, nu sint un fan al masinilor germane!
si inca ceva .... de zabonarea nu functioneaza
Pe la inceputuri primeam stiri SI din motorsport, in special Formula 1. De ce in feed-urile Dv. nu mai apar aceste stiri?
P.S. PT golf 5 > sa stii ca toata romania e in mizerie nu doar bucurestiul, iar despre simtul civic ... multi nu stiu ce e aia..
romanashi de /////.
Back to school, invatati si voi ce e bunul gust si apoi scrieti. Si poate invatati si sa scrieti.
Aveti uni de pe aici 3 clase si o masina smare al carei motor e mai destept decat voi si va dati cu parearea in materie de design.
Hai flit la sapa la manele si la numarat ghiuluri de aur.
Fiat 500 e super, la fel mini si altele
EURO 5,CE SA ZIC/SCRIU POATE DACA AR FI ODATA UN PAS SPRE AN ELECTRIC CAR AS DA FERICIT 15000 PE FULL OPTIONS ! CA SI ASA IMI VINE SA DAU 30 PE MINI COOPER S DAR TREBUIE SA MAI STRING DIN DINTI 18 LUNI