Seat Ateca pătrunde astfel pe un segment al SUV-urilor compacte destul de aglomerat, în care mai regăsim modele precum Nissan Qashqai, Kia Sportage sau Hyundai Tucson. Ateca este primul SUV al mărcii spaniole şi va fi urmat de alte trei modele pe parcursul următorilor doi ani.
Partea frontală este dominată de grila generoasă acompaniată de blocuri optice agresive, în timp ce spatele este caracterizat de aceleaşi stopuri întâlnite pe alte modele ale mărcii spaniole.
Versiunile pe benzină vor fi echipate cu motoare turbo cu 3 cilindri de 1.0 litru care dezvoltă 110 CP şi cu unităţi de propulsie turbo de 1.4 litri care generează 150 CP. Între timp, versiunile diesel vin în trei variante distincte: motorul 1.6 TDI oferă 110 CP, însă dacă vrei performanţe superioare poţi alege unitatea 2.0 TDI, care soseşte în versiuni de 150 CP şi 184 CP. Evident, vor exista atîât versiuni cu tracțiune integral, cât și variante 4x2, aceste opțiuni urmând să fie împărțite între motorizările disponibile în funcție de cerințele clienților.
Cutia de viteze este manuală cu şase trepte, însă versiunile de top vor fi disponibile şi cu transmisii DSG cu dublu ambreiaj. De asemenea, în cazul motoarelor în 4 cilindri vei putea opta şi pentru tracţiunea integrală 4Drive.
Printre elementele interesante de notat în cazul noului SUV Seat, care-și inspiră numele din cel al unei localități din Spania, se numără faptul că portbagajul are o capacitate de 510 litri (rivalul Qashqai vine cu 430 de litri) și că printre elementele tehnologice cu care este dotat se numără farurile full-LED, încărcarea wireless a telefoanelor mobile pe consola centrală sau compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto. Nu în ultimul rând, Seat și-a dotat primul SUV cu Traffic Jam Assist, un sistem care poate pilota autonom mașina atunci când aceasta se află în trafic aglomerat.
"Clienții cumpără aceste mașini pentru că le oferă (....) o expresie a personalității mai accentuată decât în cazul altor modele”
Jurgen Stackman - Seat
Design : Exterior cat de cat discutabil. Interior : 99% Leon, doar fetele de usi sunt putin difererite. Sper sa vina cu un pret sub concurenta minim 14 mii, altfel nu cred ca se va vinde, nu cu 1.0 110Cai . Exsta la 15.500 Qashqai , sau Kadjar.
1.0 110 cp e motorizare de clasa mica non-suv si clasa compacta non-suv. Pe un suv compact e buna in oras.
Eu vad o fortare a potentialului client de a merge tot spre diesel, ceea ce mi se pare stupid in conditiile in care stim cam cum e VAG la capitolul respectiv.
Sta bine la design-ul exterior (e totusi SUV), insa bordul e deja un pic reciclat tinand cont ca vorbim de un design lansat acum 3 ani. E sub noua Sportage. Cel putin ca design. La materiale probabil ca va sta la fel (adica un mix de moale, tare si glossy), pentru ca daca ar folosi materiale mai bune ar concura cu Tiguan-ul sau Q3-ul.
Nu zic insa ca-i 100% rea diversificarea ofertei VAG, dar si-a altora gen "tripleta" C1-108-Aygo (doar din pdv estetic diferite), ca sa fie pentru toate gusturile - in cazul lui Ateca parca prea p-aproape totusi de linia viitoarelor SUV-uri Skoda.
Designul lui Ateca imi pare oricum prea "liniar" la nivelul centurii, dar per total e sobru si echilibrat. Poate chiar prea sobru pentru un SEAT.
Faptul ca seamana cu Leon este din pacate normal conform noilor tendinte ale grupului VW. Toata gama fiecarei marci din grup are modele care seamna intre ele. Asta se stie si deja nu mai conteaza. Conteaza daca arata bine sau nu, daca merge bine sau nu.
Expertii auto se regasesc pe automarket.ro la comentarii si au masina personala ceva cu 300 de cai si tractiune spate, adica autobuzul.
Succes!
SUV-uri sau masini de teren fac doar Jeep, Chevrolet, Toyota, Nissan, Hyundai/Kia, etc...auzi SEAT, Skoda, WW cand ei nu sunt instare sa faca un motor care sa nu scoata fum, nu mai vorbesc de Renault..
@Eu - Amarok e SUV :)
hateri peste tot... cum zicea unul mai sus probabil dintre cei ce merg cu autobusul sau eventual au un ursulet mai ieftin ca un iphone
Da, sunt cam diferite
apoi alta mare durere care persista e legata de noxe. numai ecologisti avem printre noi. dintr-o data va intereseaza pe toti poluarea, stand in fotoliul masinii. in loc sa va preocupe reeducarea populatiei spre folosirea transportului in comun, a bicicletelor, renuntarea la industriile poluante, voi va dati ecologisti. prindeti din zbor o idee si v-o insusiti pentru ca asa e cool, sensibililor !
mai bine ati milita pentru interzicerea masinilor mai mari de clasa compacta in orase. bineinteles fara suv-uri si fara motoare mai mari de 1,4.
e o masina corecta, cu proportii bune si fara forme tampite precum Juke. pacat totusi ca nu are pasiunea cu care vroia Seat sa se asocieze.