Serviciile de car sharing au început să-și facă apariția timid și pe piața din România, iar printre acestea se numără în prezent Pony Car Sharing sau BCR eGO. Ambele sunt însă gestionate la nivel de companie, cu flote de mașini proprii și prețuri standard.
În luna mai va apărea însă în România și primul serviciu de car sharing între persoane fizice, prin intermediul platformei online Perpetoo care va permite oricărui proprietar să-și închirieze mașina altor șoferi atunci când nu au nevoie de ea.
Astfel, proprietarii de mașini își pot pune mașina la dispoziție dacă aceasta este fabricată după anul 2010, are revizia la zi, asigurare RCA, ITP, vignetă și este echipată corespunzător legislației în vigoare. În plus, pe durata închirierii, mașina va beneficia de asigurare Casco prin intermediul unui parteneriat cu Uniqa și Renomia. Între timp, persoanele care au nevoie doar temporar de o mașină în oraș vor putea intra pe platformă pentru selecta mașina pe care o consideră potrivită nevoilor personale, iar cererea trebuie aprobată individual de proprietarul mașinii.
Pentru moment, reprezentanții Perpetoo nu au oferit detalii despre costurile de închiriere a mașinilor, însă menționează că prețurile vor fi mai mici de cât cele practicate de companiile tradiționale de rent-a-car și că proprietarii înscriși în program pot câștiga între 1.000 și 4.000 de lei pe lună.
Platforma Perpetoo va deveni operațională în luna mai și va fi disponibilă în prima fază în București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara, însă ulterior se va extinde și în alte orașe din țară.
Serviciul a fost dezvoltat de doi antreprenori români, iar unul dintre aceștia este Aurelian Marin, proprietarul agenției de turism Paradis Vacanțe de Vis.Via Perpetoo
Buna idee...unde ma inscriu ?!?
Ala pune piese gasite aproape gratis la dezmembrari si vinde pe OLX piese bune.
Iti dai seama cum o sa inceapa magariile, daca o inchiriezi zilnic si piesele schimbate pica dupa 6 luni cum iti dai seama care dintre sutele de clienti a fost de vina ?
Masina gratis :D
Patronii lui pește prăjit vor să închirieze mașinile altora și ei doar să încaseze comision. Șmecherie ieftină de afacerist românesc.
În al doilea rând acele pasaje au fost preluate din filozofările ei personale, exprimate în ocazii care nu au legătură cu politica.
Ce poate avea legătură cu politica sunt tentativele crescânde de denigrare a singurului partid care face cu adevărat opoziție în țara asta de blazați.
Parcă văd că mâine poimâine malaxorul de dejecții Latrina3 va amplifica minciuna că USR ar avea asemenea intenții.
La subiect acum, nu cred că această idee va prinde la persoane fizice în România, ci va fi doar o alternativă suplimentară pentru antreprenori care să închirieze mașin mai ușor decât în prezent.
30% dintre proprietarii de mașini fac maxim 5000km/an, de ce trebuie sa fie proprietari de mașină?
Sa închiriezi o mașină te duce pe la 25€/zi. De ce nu ar merge mai puțin ținând cont ca poate le-ar trebuie mai puțin?
Este mai bine sa cumpăram toate gioarsele ca sa fim proprietari si sa parcam unul peste altul.
Ca daca o ti in parcare nu poate sa ti-o zgârie vreunul! Sau cineva crede ca poate evita toate gropile de pe sosea?!
Sau dă-ți mașina ta firmei ăleia ca să o închirieze la pitecantropi.
După ce vei face asta, noi toți vom râde de tine și vom zice: „Doamne, ce pitecantrop!”
Am o masina frumoasa si buna EURO 0 cu care ies duminica la plimbare si vara la mare, fac putini kilometri pe an. Vrei sa mi-o confisti sau ce, mai borhot neomarxist ce esti? Nu mai incita cu idei din astea tembele ca ne suparam.
Cine nu votează nu contează și nu are dreptul de a se plânge!
Daca fiecare ar ceda de la el, societatii in general si fiecaruia dintre noi in particular, ne-ar fi mai bine. Hai sa ne gandim la trafic, ca tot vorbim de masini: daca fiecare am conduce civilizat, lasand mai mult spatiu intre noi, fara teama ca se poate baga altul care sa ne taie fata, fara sa mai existe smecherii egoisti care se baga in fata la semafor, intarziindu-i pe toti ceilalti pe care i-au scurtcircuitat, toti am trece mai repede de semafor, toata soferimea ar circula mai bine.
Daca e un lucru bun pe care l-am apreciat la comunism, asta ar fi : ca punea binele societatii deasupra binelui individului, bazat de multe ori pe egoism si care gripeaza binele general al societatii. Sigur ca exista si niste costuri, efecte negative, indivizi afectati direct (smecherii egoisti pomeniti mai sus) sau mai rau drame individuale, indivizi grav afectati fara nicio vina de anumite constrangeri/limitari, dar castigul societatii era net. Bineinteles ca se poate si fara comunism, dar asta presupune educatie, intelegere, viziune, compasiune si compromis, renuntarea la egoism din partea fiecarui individ, ca societatii si ii fie mai bine.
Acum, fara sa o dau in inexorabilisme, ma gandesc oare Isus a fost comunist sau capitalist? Daca a fost capitalist, sigur a fost unul de tip social-democrat scandinav....
In medie in marile orașe sunt cam 2 mașini de familie, a doua de principiu de dus copiii la grădinița/școală adică 5-6 km/zi astea nu fac mai mult de 3000km/an. Sau o luam ca sa fie, deh...nu se știe niciodată când ai nevoie!
De ce va bășicați când poate exista o alta varianta?! Nu este obligatoriu s-o folosiți!
Va deranjează ca avem noi ca popor avem un apetit bolnav de deveni proprietari! I-a uitați-va in jur cate case de neam prost sunt făcute si nelocuite, cate hârburi zac pe marginea drumului! Nu va convine duceți-va afara sa plătiți impozite de va cocoșează pentru a doua mașină. Noi ne-am dus repede la bulgari sa le înmatriculam ca suntem necomuniști, civilizați si deștepți
Așa când aveți chef, un ochi mai atent prin benzinarii, sa vezi câți baga benzina de 30lei (si toți au benzinare de la 2l in sus, nu va mai spun mărcile ca le știți)
Pot sa înțeleg ca fiecare își iubește troaca din dotare (după ce ai făcut 30km ai pierdut deja 30% din valoarea ei) si sa fie proprietar, dar asta nu ajuta!
Tu ai garaj, 99,99999% NU!
Eu vorbesc din proprie experiența, la un moment dat am avut 3 mașini in familie, dintre care 1,5 inutile (una făcea 4000km/an, 12000km/an si a mea 75000km/an este de serviciu)
Cine venea ultimul seara o parca pe la minim 0,5km distanta. Când am vrut prima data sa tai de pe lista una (nu ca nu-mi permiteam sa le întrețin si sa plătesc taxe) am avut același replici, m-au făcut comunist retard. Bun am dat-o la pace si am convins-o sa se duca o săptămâna cu taxiul la munca, rezultatul una am dus-o la rabla o doua am vândut-o si cu rabla am luat alta noua si o folosește soția (in zona unde locuiesc mai are 2 colege si se duc cu taxiul când se poate) si băiatul cu rândul (care poate folosi si metroul). Când eu sunt plecat si unul din ei are nevoie de mașină, închiriază una, se întâmpla maxim de 2-3 an. Sincer nu s-au plâns de mașinile închiriate , nu le-au distrus...
Chestia asta ca trebuie sa fi proprietar de mașină este o flatulație forțată!
Dacă prezența la vot ar fi 10% ar avea pondere maximă publicul manipulat de tembeliziunile lor plus asistații social constrânși prin ajutoare plus furturile din secții sau cu microbuzele și ar obține pe$edeaua 98%. Cine nu votează răul mic riscă să primească de la ceilalți răul cel mare.
Stai tu acasă și simte-te zmeu răsculat (cunoscător al secretului despre "mitul votului") în timp ce noi oile ne uităm cum voi scârbiții permiteți martorilor lui Gâdea să ne aducă mereu pe cap aceiași infractorii agramați și oportuniști.
Sa fi proprietar de mașină, găsesc ca este unul dintre cele mai inutile lucruri, începând de la devalorizarea rapida financiara și tehnologica pana la miștoul pe care ți-l iei de la plata taxelor și asigurărilor, găsitul locului de parcare pana la rânjitul la gard în fata Service-urilor.
Îmi doresc un serviciu din acesta cum am văzut în Danemarca, dai telefon o găsești în fata casei ai acolo o lasi când termini! Pentru cei care nu știu, taxa unei mașini noi la cumpărare este de 110%
@Madmike dacă faci sub 10000 km/an este mai ieftin cu taxiul