Pe piața din România a apărut în luna octombrie un nou serviciu de car-sharing, la aproximativ o jumătate de an de la apariția primelor informații.
Noul serviciu Perpetoo mizează însă pe un concept de operare diferit, întrucât acesta este primul serviciu de car sharing disponibil între persoane fizice.
Astfel, orice proprietar de mașină poate să-și închirieze vehiculul altor șoferi pe baza unui tarif pe care este liber să îl stabilească. Proprietarii interesați să câștige bani din această activitate își listează mașina pe platforma Perpetoo și au la dispoziție între una și 13 ore pentru a răspunde la cererile primite din partea șoferilor.
Printre condițiile impuse de platformă se numără ca mașina să aibă o vechime de cel mult 10 ani și să aibă revizia la zi, asigurare RCA, ITP, vignetă și să fie echipată corespunzător legislației în vigoare. În plus, pe durata închirierii, mașina va beneficia de asigurare Casco prin intermediul unui parteneriat cu Uniqa și Renomia.
Între timp, persoanele care au nevoie doar temporar de o mașină în oraș vor putea intra pe platformă pentru selecta mașina pe care o consideră potrivită nevoilor personale, iar cererea trebuie aprobată individual de proprietarul mașinii.
Soferii trebuie să închirieze mașina pentru o perioadă minimă de 3 ore.
Prețul pentru închiriere este stabilit în mod independent de proprietar, iar plata se face în momentul în care proprietarul accepta cererea.Astfel, la predarea mașinii, șoferul trebuie doar să verifice starea mașinii și să primească actele și cheile.
Reprezentanții platformei susțin ca proprietarii de mașini pot câștiga între 1.000 și 4.000 de lei prin Perpetoo și anticipează că baza de date va include 3.000 de proprietari în primul an, în timp ce estimarea pentru numărul total de închirieri este de circa 25.000.
Platforma Perpetoo a fost dezvoltată de doi antreprenori români, iar unul dintre aceștia este Aurelian Marin, proprietarul agenției de turism Paradis Vacanțe de Vis.
Serviciile de car sharing au început să-și facă apariția timid și pe piața din România, iar printre acestea se numără în prezent Pony Car Sharing, Spark sau BCR eGO, însă acestea sunt gestionate la nivel de companie, cu flote de mașini proprii și prețuri standard.
Via Start-Up
Din umilele mele cunostinte toata tarasenia a plecat de la Tesla care a anuntat ca dupa implementarea unui grad mare de autonomie, acestea vor putea fi inscrise pe o platforma de car sharing ( gen uber) pentru a genera bani pentru proprietar.
Problema este ca inca nu exista masini autonome, si atunci car sharing-ul este doar o platforma de inchirieri pe termen scurt.
Daca mai vorbim si de o tara cu o infrastructura rutiera praf....rezultatul poate fi dezastruos pentru cine se incumeta sa-si inscrie masina in asa ceva.
Şi proprietarul prinde hoţul scoate-i ochii... Mda.
Plus că orice ride sharing dacă nu este reglementat legal, cam este în zona de evaziune fiscală... plus că ai venituri care trebuiesc declarate... Asigurările cine plăteşte scăderea în clasă B- sau chiar M ? Proprietarul care trebuie iar să caute hoţul recupereze daunele... costurile..
Mda
- că tanti aia mă invită la o plimbare-n doi cu ea la volan, ca să pot bea un şpriţ ? (caz în care m-am sucit - e perfectă mangleala. :-))
- ori că-mi înapoiază cheile zâmbind, chiar dacă văd reflectată-n parbriz o cărămidă uitată p-un scaun ?! :-P
sa ne inviti la nunta!