La fel ca în cazul modelelor BMW X5 40e şi BMW Seria 2 Active Tourer 220xe, noul plug-in hibrid are un preţ asemănător cu cel al versiunii echivalente pe benzină, 330i: 45.446 euro cu TVA inclus. Versiunea pe benzină costă "doar" 42.718 euro, însă diferenţa de preţ este compensată de dotări standard îmbunătăţite, care includ o cutie de viteze automată Steptronic cu 8 trepte.
În schimbul acestei sume primeşti un motor TwinPower Turbo de 184 CP şi un motor electric de 65 kW, echivalent al 88 CP. Puterea totală pe care o poate genera sistemul hibrid este de 252 CP, în timp ce cuplul ajunge la 420 Nm, iar consumul mediu mixt variază între 1.9-2.1 l/100 km cât timp bateria este încărcată.
În modul pur electric, Seria 3 hibrid poate parcurge până la 40 de kilometri.
Viteza maximă este de 225 km/h, însă în mod pur electric aceasta atinge o valoare de 120 km/h, în timp ce acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 6.1 secunde. Chiar dacă include un acumulator de 7.6 kWh care se încarcă în 3 ore şi 15 minute la o sursă casnică, acesta nu afectează în mod semnificativ capacitatea portbagajului, care ajunge la 370 de litri.
PERFORMANTE MOTOR | NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
2.0 TwinPower Turbo (CP) |
Electric (kW/CP) |
Putere (total) |
Transmisie | Standard |
135 kW 184 CP |
65 kW 88 CP |
185 kW 252 CP |
aut, 8 trepte | 45.446 |
Pe piaţa din România, noul BMW Seria 3 330e plug-in hybrid are doi rivali principali: Lexus IS 300h şi Mercedes-Benz Clasa C I350e.
Din aproape toate punctele de vedere, modelul BMW se plasează undeva la mijloc: Lexus ÎS oferă aproape aceeaşi putere pentru motorul termic (181 CP), însă plusează la puterea motorului electric (143 CP), dar are performanţe ceva mai reduse.
În schimb, Mercedes are cel slab motor electric, dar punctează la performanţe şi consum mixt.
BMW Seria 3 330e plug-in hybrid vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE TERMICA (CP) |
PUTERE ELECTRICA (CP) |
PUTERE TOTALA (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (sec) |
PREŢ LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
BMW Seria 3 330e 2.0 Twin Power Turbo Standard |
184 | 88 | 252 | 2.1 | 6.1 | 45.446 |
Lexus IS 300h 2.5 Business |
181 | 143 | 223 | 4.3 | 8.3 | 40.550 |
Mercedes-Benz C350e 2.0 Standard |
211 | 82 | 279 | 2.4 | 5.9 | 53.208 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
;)
AM, daca aveti aceste cifre pentru Lexus sau Merc va rog adaugati-le la tabel.
P L U G - I N
hibridele sunt printre cele mai corecte in privinta consumului...
consumul declarat al plug-in-urilor se refera la prima suta...
necunoasterea acestor detalii tine de cunostintele minimale in domeniu...pentru un fanatic imperb a carui "viata zilnica (sic!) graviteaza in jurul Americii" nu ma mira.
Fiecare "mafia" are un contracandidat pe masura
poate ca unii n-au aflat (fiind prea ocupati cu gravitatia in jurul Americii) dar hibrizii au un obicei. Pentru ca in oras vitezele sunt mici motorul electric va fi preponerent in ecuatie, in extraurban fiind pus la treaba motorul termic care, surpriza, va functiona in parametrii optimi de consum.
tinand cont de astfel de maruntisuri un Prius are un consum ANUAL de 4,8%. ...chestie de care m-am plictisit sa o tot repet. In conditii de utilizare NORMALA. Nu mers la consum (pentru ca pe un hibrid nu poti aplica metodele de la clasice) iar vitezele extraurbane sar mai tot timpul de 100...pe undeva la 120km/h. Cat despre acumulatorii imbatraniti...doar BUA HA HA HA pot sa spun.
in fine, candi gravitatia e o problema e aproape imposibil unora sa-si ridice dovleacu' din ignoranta.
...noapte buna!
@sam, bateriile din ziua de azi au cel putin 75-80% din capacitate dupa 10 ani de folosinta. Ti se pare putin? Mie nu. Majoritatea constructorilor ofera o garantie de 10 ani sau 150k miles. Deci care e problema?
daca comentariile anterioare nu l-ai citit vezi putin in link...sper sa te descurci la cifre...sunt scrise si in limba romana
ai si un grafic de forma .I.. - foarte sugestiv
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2014&power_s=50&power_e=170&gearing=2