Maşina este identică cu cea care se afla în portofoliul Saab la lichidarea companiei suedeze, modelul fiind construit ultima dată în uzina din Trollhattan în 2011. Marea diferenţă este legată de apariţia unei noi sigle, un cerc simplu care poartă logotipul Saab dar care nu beneficiază de simbolul grafic al grifonului propriu logo-ului anterior al companiei.
Explicaţia este una legată de drepturile de utilizare ale siglei vechi, pe care NEVS nu a reuşit să le cumpere de la Scania, deţinătorul de drept."Sunt mulţumit să anunţ că astăzi am asamblat prima noastră maşină pentru a verifica procesul de producţie la Trollhattan. Înainte de a lua decizia de a relua producţia modelelor Saab, trebuie să finalizăm câteva discuţii legate de parteneriatele cu furnizorii. Ceea ce ştim astăzi este că fabrica este gata de reluarea producţiei", a declarat ieri Mattias Bergman, preşedintele NEVS.
Conform planurilor NEVS, producţia va începe la Trollhattan cel mai târziu la începutul anului 2014, urmând ca pe parcursul anului viitor să vedem la lucru o versiune hibridă a lui 9-3.
via SaabUnited
The symbol was introduced in 1984 and was the symbol for the then Saab-Scania group. This is the first Saab logo to reintroduce the head of the mythical Gripen, or Griffin, first seen on the AB Scania-Vabis logo.
Saab aerospace are si un avion multirol denumit Gripen/Griffin
http://saabmuseum.com/en/saab-history/saab-marque-and-emblem
In fine pe mine ma bucura stirea de mai sus, in calitate de posesor de SAAB, si imi da speranta ca poate intr-o zi va fi din nou o marca de masini care sa concureze si sa iti ofere o alternativa mai accesibila la BMW, Audi si Mercedes plus un efect de individualitate unic pe care doar un SAAB il poate avea. Ma bucur sa conduc zilnic un Turbo X 2.8 V6 XWD printre putinele cu transmisie manuala si va spun ca dincolo de toaaaate problemele pe care le-am avut cu aceasta masina, ma urc cu cea mai mare placere in ea. Sunetul de V6 turbo nu se compara cu nimic si imi pare rau pe de o parte ca varianta asta nu cred ca va mai exista vreodata.
Tu ca si proprietar de SAAB (de invidiez) sunt sigur ca stii tot ce trebuie de stii despre marca. Dar sunt unii care nu au nici macar idee ce e aia mufon ori grifon
Firesc a fost dreptul meu sa atrag atentia catre o greseala nevinovata a autorului articolului dand o sursa de incredere catre cei care au un dram de interes catre informare.
o zi buna
Acum ce or sa faca cu masina?
Ar trebui ca sa puna la licitatie aceste masini care apar pana la productia celor electrice si vom vedea reactia publicului.
Oricum bine ca au produs ceva.
Au facut asta pana cand toti i-au abandonat si au cazut in genunchi la marginea prapastiei.
Acolo au mai primit o mana de ajutor tot de la guvern dar mai mult de la Chinezi care au vazut o portita deschisa sa intre si ei in jocul celor Mari.
Acum arata ca inca le mai bate inima dar vom vedea si judeca in momentul in care se vor ridica.
In momentul in care vor merge pe propriile puteri pt prima oara.
Mai este pana atunci dar in spatele lor sunt oameni care au planuri de lunga durata si stiu ce inseamna persistenta.
Cand si daca Saab va deveni un concurent pt Tesla opinia mea se va adapta realitati.