Mercedes a anunţat încă din toamna anului trecut că intenţionează să dezvolte primul său pick-up din istorie până la sfârşitul acestui deceniu, însă ultimele informaţii din presa internaţională arată că acest nou model este destul de aproape să intre în producţie.
Potrivit publicaţiei Auto Express, spre finalul acestui an, cel mai probabil la Salonul Auto de la Paris care îşi va deschide porţile pentru presă la sfârşitul lunii septembrie, Mercedes va prezenta un concept care va anunţa lansarea primului pick-up al constructorului german, care ar urma să intre în producţie până la sfârşitul anului 2017. Cel mai probabil, noul model se va numi Mercedes Clasa X.
Dacă detaliile despre design sunt pentru moment necunoscute, Mercedes a anunţat anterior că acest prim model pick-up va fi dezvoltat în cooperare cu partenerii de la Alianţa Renault-Nissan. Astfel, modelul va împrumuta numeroase tehnologii disponibile în prezent pe Nissan Navara, iar printre acestea s-ar putea număra şi tracţiunea integrală, transmisii automate şi manuale, dar şi motorul turbodiesel de 2.3 litri. Totuşi, este de aşteptat ca Mercedes să pluseze cu motoare suplimentare disel şi pe benzină cu 4 şi 6 cilindri.De asemenea, noul Mercedes Clasa X va fi oferit în trei versiuni de echipare, dintre care cele superioare vor avea îmbunătăţiri în special la interior.
Via Motor1
poate ca actuala gama de motoare de 2.0 diesel e prea scumpa, moderna pt o utilitara, dar "vechiul" 2.2 cdi in cele 3 versiuni de putere s-ar achita bine de sarcini. iar pe platforma mentionata mai sus intra si motoareV6, daca vreun seic doreste .
iar sistemul de tractiune de la off-roaderele mercedes nu cred ca au vreun handicap major fata de cel preluatde la navarra.
Aici nu vorbim de G63 AMG 6x6 ! Au nevoie de o utilitara performanta, dar abordabila ce nu necesita statutul de seic al petrolului ca s-o conduci, deci implicit o categorie extrem de selecta.
Cred ca miza e ceva mai "pamanteana". Nu foarte totusi !
2.3 dci e foarte bun e un motor mai nou decat 2.2cdi. Motorul astora de la renault a adunat milioane de km de la numeroase companii pe Master drept caraus, si asta in cele mai nasoale conditii. Oamenii trag pe 2.3 dci si isi scot banii! Asta nu stiu multi.
Mercedes stie ce face.
spui ca nu ai nevoie de statut ca sa conduci noua masina....te inseli, exceptand romania, cand spui mercedes spui statut, spui o clasa sociala.
spui ca noul motor de 2.3 are milioane de km...dar2.2 de la mercedes cate are? a fost lansat (cred) in 1998 si de atunci a ramas acelasi cu diferite variante de putere, upgrade-uri de poluare samd.....si cu toate cae un 4 in linie, a ajuns si sub capota lui S, ceea ce arata increderea acordata de mercedes.
si sant de acord ca tine cand zici ca mercedes stie ce face, daca ei nu stiu, atunci cine? dar acest pick-up putea sa aiba mai mult mercedes in el decat nissan ( asta am vrut sa spun de la inceput )
N-am spus ca Mercedes nu-ti ofera un anumit statut, m-am referit strict la faptul ca adresabilitatea e ceva mai exitinsa.
Sa dai minim 500.000 euro pe un G63 AMG 6x6, nu-i pentru multa lume.
Pe de alta parte un pick-up Clasa X si-l poate permite un fermier prosper ce se respecta, dar care nu inoata in zeci sau sute de milioane de euro.
Nu vad nimic rau in colaborarea cu un specialist 4x4 cum e Nissan.
Totul este in avantajul nostru, in calitate de clienti.
dar.....pe cei de la Mercedes nu ii poate obliga nimeni sa preia o platforma/motor/etc de la nimeni. O fac cu buna stiinta si cred ca ar putea fi urmatoarele motive:
- costuri cu productia mai mici
- performante cel putin la fel de bune decat au ei in "depozit" :)
Intelelegerea Mercedes cu Renault-Nissan are forme, se vede, foarte diverse: de la preluarea "drujbei" de la Logan, trecand prin supervizarea interiorului lui Talisman de catre Merc ori aparitia lui Q30 pe baza lui GLA pana la preluarea know-how-lui Nissan in constructia de pick-up-uri.
Concluzia ar fi ca indiferent de ce marca ori natie vorbim, fiecare are punctele slabe si punctele sale tari. Si ma mira ca exista inca chibiti auto care impart lumea asta dupa propriile prejudecati.
......si nu ma refer la tine @someone :))
Ca o paranteza, Faurecia, firma franceza de componente detinuta de PSA, produce foarte multe borduri, inclusiv vestilele borduri cu materiale moi de la VW. Asta apropo ca-s unii care zic ca francezii nu stiu sa faca borduri. Conteaza cat plateste firma beneficiara si ce pretentii are si mai ales ce vanzari, cifra de afaceri si profituri urmareste.
Si Renault a prezentat un concept de pick-up acum vreo 2 luni parca care semana bine cu cel din articolul de fata.