La mijlocul lui februarie, Ram a lansat primul său pick-up electric din istorie, 1500 REV. Modelul, prezentat cu ocazia finalei de la Superbowl pentru campionatul NFL de fotbal american, va fi lansat pe piața din Statele Unite abia anul viitor.
Acum, la aproape două luni de la momentul lansării, constructorul american a dezvăluit detaliile tehnice importante despre noul model. În primul rând, aflăm că propulsorul noului model livrează 663 de cai putere și un cuplu de 840 Nm. Asta îi permite camionetei electrice să atingă 96 de km/h în 4.4 secunde. Mai mult, noul Ram 1500 REV are o capacitate de tractare de până la 6.3 tone și poate transporta marfă de până la 1225 de kilograme.
Pentru primul său model electric, Ram oferă două baterii cu capacități diferite. Prima baterie are o capacitate de 168 de kWh și oferă o autonomie de 563 de kilometri. A doua baterie, de 229 de kWh, promite o autonomie de până la 805 kilometri cu o singură încărcare. Și că tot vorbim de acest aspect, noul model are o arhitectură de 800 de volți, iar priza poate trage un curent de până la 350 de kW.
Asta înseamnă că o încărcare de numai 10 minute la o stație rapidă este de ajuns pentru o autonomie de 177 de kilometri.
Noul Ram 1500 REV va fi disponibil în 5 linii de echipare: Tradesman, Big Horn/Lone Star, Laramie, Limited și vârful de gamă Tungsten. Echiparea de top aduce dotări precum: un sistem audio Klipsch cu 23 de incinte, ușa benei acționată electric, interior în combinația de culori Indigo/Sea Salt, capitonaj al plafonului din alcantara și elemente de decor din metal. Opțional, este disponibil și un sistem de asistență hands-free pentru condus.
Camioneta electrică beneficiază de suspensie pneumatică adaptivă, cu funcție de nivelare activă și cu suspensie independentă multi-link pe puntea din spate. Șoferul are la dispoziție 5 moduri diferite ale suspensiei: Entry/Exit, Aero, Normal, Off-Road 1 și Off-Road 2. Din păcate, Ram nu a oferit explicații cu diferențele dintre cele 5 moduri.
La final, alte dotări care echipează noul Ram 1500 REV sunt: jante de 22 de inch încălțate în anvelope all-season de la Pirelli, un instrumentar digital de 12.3 inch, ecran central de 12 inch sau de 14.5 inch, un ecran suplimentar de 10.25 inch pentru pasagerul din față, oglindă retrovizoare digitală, heads-up display de 10 inch, sistem de conducere cu doar o singură pedală și un frunk acționat electric.
via Ram
O sa vândă pana la un punct, majoritatea celor care au așa ceva, nu transporta nici măcar pachetul cu mâncare pentru prânz, plus ca in ciuda dimensiunii, sunt masini care sa învârt prin orașe (nu săriți obsedații, ca nu ați fost cu una in concediu sa știți cum este…). Adică ceva de 3 tone care duce o persoana la munca sau restaurant.
In concluzie… pe unii nu-i interesează ca-i electrică sau nu, la cât va costa este nișă.
Ba o sa sune. O sa sune asfaltul de sub masina. Sub greutatea acesteia.
https://www.thedrive.com/news/the-2025-ram-1500-revs-massive-weight-could-push-past-epas-light-duty-rules
@Mike,
Uite inca ceva care suna foarte bine. Tot asa, baterie de 200+ kwh, arhitectura pe 800V, incarcare la 350 kW.
https://www.businessinsider.com/gmc-hummer-ev-efficiency-weight-electric-vehicles-pickup-trucks-2022-12
"(...) its battery has the heft of an entire Honda Civic."
"It's so massive that it isn't allowed on the Brooklyn Bridge."
Gresesc?