Primul monovolum Volvo este aici: EM90 are 738 km autonomie

de Alexandru Monenciu
Luni, 13.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După o lungă așteptare, Volvo a prezentat oficial noul EM90, primul monovolum din istoria mărcii suedeze. Potrivit ciclului CLTC, din China, acesta poate parcurge până la 738 de kilometri cu o singură încărcare.

SUV-urile sunt la putere în Europa și America de Nord, tocmai de aceea numărul monovolumelor a scăzut drastic în ultimii ani. În Asia, însă, clienții sunt mult mai interesați de monovolume, în special în țări ca și China.

Tocmai pentru această piață, Volvo lansează acum primul monovolum din istoria companiei. Numele său este EM90 și este pur electric.

GEAMĂNUL LUI ZEEKR 009

Reprezentanții companiei susțin că noul EM90 este inspirat de modelul Duett din 1953, dar, de fapt, este geamănul lui Zeekr 009, un produs al grupului Geely (care deține și Volvo).

Desigur, există câteva elemente de design specifice Volvo, cum ar fi grila frontală și farurile cu luminile de zi "Thor Hammer". Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 19 și 20 de inch.

La interior, Volvo EM90 poate găzdui până la 6 pasageri care vor călători în confort deplin în această "sufragerie scandinavă". Scaunele sunt de tip lounge, cu funcție de masaj, ventilate și încălzite, cu măsuțe integrate și suporturi pentru pahare.

SUFRAGERIE SCANDINAVĂ PE ROȚI

Al doilea rând de scaune au un șezut format din 7 straturi de spumă, cu o grosime mai mare de 120 de milimetri.

Este disponibil și un plafon panoramic din sticlă, ornament din cristal pentru selectorul transmisiei și ornamente din lemn de mesteacăn.

La apăsarea unui buton, din plafon coboară un ecran de 15.6 inch care poate rula conținut video. Ecranul central al sistemului multimedia are o diagonală de 15.4 inch, iar numărul butoanelor fizice a fost redus la minim.

Volvo EM90 este echipat cu un motor electric, pe puntea spate, care dezvoltă 272 CP, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 8.3 secunde. Bateria CATL are o capacitate de 116 kWh și se poate încărca de la 10 la 80% în mai puțin de 30 de minute.

Autonomia, potrivit ciclului chinezesc CLTC (mai optimist decât europeanul WLTP), EM90 are o autonomie de până la 738 de kilometri cu o singură încărcare.

În China, primul monovolum al companiei suedeze costă echivalentul a 105.000 de euro.

via Motor1

Comentarii (31)

  • Excelent. La 100k coco, acest model sigur face prapad in modelele de 30-40-50k gen Honda Pilot, Chrysler Voyager si Kia Carnival/Telluride majoritatea disponibile si cu motorizari hibrid cu 6-7-8% consum. e-Succesuri.
    12 6
  • Andrei
    Are 0km autonomie, nimeni nu ar trebui sa cumpere asa ceva. Sau sa mearga cu una. E atroce.
    2 11
  • Catalin
    Bănuiesc că modelul echivalent Zeekr este echipat cu o sufragerie chinezeasca.
    9 2
  • @alex_cu_creier_mic
    E un model pentru shuttle la aeroport sau tururi de lux.
    Sa compari asta cu Honda Pilot arata ca nu știi ce vorbești.
    9 4
  • Și cum ciclul CLTC made in RPC este pe locul 4 ca și credibilitate și este considerat cu 35% mai mare decât EPA rezultă că autonomia este pe undeva pe la 480 km. Suficient pentru firmele care au ca obiect de activitate să transfere pasagerii de la hotel la aeroport și invers. Că altă utilitate nu-i văd.
    5 0
  • Și de la hotel la diverse atracții turistice.
    7 0
  • Banditos
    Aeroporturi, sistem hotelier sau tururi de lux in locatii cu acces restrictionat pentru fumigene (centre istorice, insule, spatii protejate, etc)

    Exista loc, important e sa iasa unii de sub piatra. Obicei est-european si romanesc prin excelenta.
    7 6
  • Adrian
    Voi nu-i vedeti rostul, dar oare cum reuseste Mercedes sa vanda fara probleme V-class? Si VW vinde Multivan.
    Dar mai ales cum oare se vindeau acum 15 ani monovolumele iar acum nu le mai vedem rostul? Cumva am fost dresati sa cumparam SUV pentru ca, vezi domnule, sunt mai utile? Hai sa ne trezim pentru ca deciziile de cumparare nu sunt ale noastre. Daca maine se schimba seful, o sa fim convinsi ca planeta nu se mai incince si carnea de caine este cea mai sanatoasa.
    6 3
  • Bălăceanca
    Ambulanța! Iar a scăpat nebunul...
    5 2
  • Bălăceanca
    Se scapă pe el
    4 2
  • Banditos
    @Balaceanca, nu ambulanta, ecarisajul.

    Chihuahua site-ului trebuie sa-si faca numarul: sa latre cu spume, cu bale si.... atat.
    3 3
  • Un lucru bun este că a reapărut ecranul din fața șoferului, dispărut de tot la EX30. Sper să revină și acolo. Altfel, un produs de nișă, care bine că există. Dar nu poate face niciodată volume mari. De aceea și prețul va fi mare.
    6 0
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no! O ademenim pe Fănikkka cu un ciolan, vine și inoperabilul după ea :)
    3 0
  • @11:38 Honda Pilot intr-adevar nu se califica. Restul raman si se mai pot adauga n alte MPV-uri majoritatea minim hibride si la minim 30k mai ieftine.
    Dar cu suportul chinezesc in spate mai ales pe baterii unde bataia e mare, Volvo poate face ceea ce multi nu pot adica sa bage 120kwh de baterie intr-o masina de 100k.
    2 0
  • Mr. Freeze
    frigiderul asta 700km!!!!
    Ma lasi.
    2 3
  • Andrei
    Restul nu "rămân" ca nu se apropie la calitatea interioarelor. Joacă în ligi diferite. E o piață și pentru ele, dar nu aceeași.
    4 0
  • Imi aduce aminte de dacia monovolum de acum vreo 20-30 de ani, cand dacia (pre renault) a facut un prototip cu piese din dacia nova.
    La fel si volvo asta, zicica au luat piesele din volvo cx30 si au inceoput sa le aseze in alt mod.
    0 0
  • @Andrei
    Te pomenesti ca inginerii Volvo au facut duba asta dupa ce s-au intors de la trainingul pe care l-au facut pacalicilor de la Mercedes in materie de calitate a interioarelor atunci cand aia nu reuseau sa dea Maybach-ului un interior demn de numele masinii.
    Inteleg ca unii aveti o pasiune pentru Volvo, dar daca le ridicati orbeste in slavi si le minimizati orice defecte (unele grave) va faceti si le faceti un mare deserviciu. "Volvo si restul" e doar in mintile voastre.
    Si chiar am cochetat o perioada sa imi iau un V60 D6 dar am renuntat si am luat tot masina si brandul de care sunt atasat din motive care inseamna foarte mult pentru mine. Dar nu vorbesc aproape niciodata despre brand sau model si daca as face-o as avea destule chestii care nu imi plac si pe care n-as ezita sa le critic. Chiar cu critica as incepe si apoi as mentiona ce-mi place si de ce sunt la al 3-lea exemplar al aceluias model.
    2 4
  • @alex_cu_creier_mic
    Bine, tati, ia tu brandul pe care îl iubești și scutește-ne de filosofiile tale. Scrie-i lui inexorabil în privat.
    2 2
  • {*..*}
    @inexorabil: ok, decizia ta. nu stii ce pierzi. nici cum sau cand o sa pierzi.
    Sus? :)))
    2 0
  • @11:03
    Eu unul nu ma furnic cand aud de brandul pe care il am spre deosebire de tine care te umezesti cand auzi de Volvo si te ustura ovarele cand e luat la misto sau criticat pentru ineptiile pe care le scoate sau le face.
    Apropo, V60 si V90 mi se par cele mai frumoase break-uri in clasele lor si le admir de fiecare data cand le vad desi nu cred ca voi detine prea curand vre-unul. Dar, dupa cum vezi, nu ma oparesc cand e vorba de ele sau de Volvo in general pentru woke-ismul din ultima perioada si cum se jura ei (aproape nimeni la vanzari raportat la piata mondiala) ca nu vor mai pune benzina si motorina-n gura din 2030 indiferent ce se va intampla pana in atunci. Cand ideologia bate ratiunea si piata, te duci in cap. Vezi prabusirea comunismului.
    Go woke go broke.
    Hai pa.
    2 1
  • {*..*}
    te-as fi orientat spre a alege varianta in care pierzi mai putin. te tii batos si pierzi mai mult.
    cu asta ti-am raspuns si la intrebarea care te eroda.
    1 0
  • @alex_cu_creier_mic
    Pa pa pa! Te sun eu.
    1 1
  • Anonim
    @alex_cu_a_mic: Asta da fidelitate!! Iti dai seama ca ne-ai facut pe toti curiosi cu ce masina ai? Ceva japonez oare?
    1 0
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    2 0
  • @inexopix
    unde e bre tudorica karlkalete...nu prea a prins, asa-i?
    1 0
  • @inexo
    Sigur ca este LOC pentru orice sistem de propulsie doar ca asta e fix ce-i deranjeaza pe unii, ca nu sunt interzise imediat masinile neelectrice si nu cumpera chiar toata lumea tesle de 50k sau Zoe de 35k.
    Sau mai bine zis, ca unii sunt atat de obtuzi si inchisi la minte incat nu vad miracolul masinii electrice si cum o sa se salveze omenirea de la apocalipsa climatica cumparand masini de 40-50k.
    2 2
  • @alex_cu_a_mic
    se pare ca n-ai inteles nici tu, desi ai dat constant semne ca gandesti mai coerent decat inexopixu si hoarda lui.

    nu e vorba de niciun miracol al masinii electrice si de nicio salvare a omenirii si de nicio apocalipsa climatica.

    pur si simplu, e vorba de poluarea IN ORASE care a atins cote insuportabile si ne afecteaza direct pe noi OAMENII, nu pe ursii polari sau pe maimutele din jungla.

    da, corect, exista loc pentru fiecare sistem de propulsie, dar pentru masinile poluante, acel loc nu este orasul.

    te rog raspunde-mi, de ce sa fiu eu obligat sa respir noxele oricarui boschet de masina fumegatoare cand merg pe strada? de ce sa fie copiii obligati sa respire otrava oricarui gigel caruia ii e lene sa ia un tramvai? pentru ce?

    ok, ai fumegatoare, esti liber sa mergi cu ea, dar doar in afara oraselor. in orase nici n-ar trebui sa circulam cu masinile, decat ca o rara exceptie, la o nevoie cu adevarat reala.

    vezi tu, tocmai ambitia asta imbecila a unora care si-au sudat curul de scaunul masinii si polueaza in nestire doar pentru un moft naste si contrareactiile si aversiunea fata de masina termica. se exagereaza extrem de mult cu utilizarea ei unde nu e cazul, ne facem rau cu mana noastra si apoi incercam sa dregem raul cu alt rau. nu e normal. iar toate astea se intampla pentru ca nu stim sau nu vrem sa fim rezonabili.

    si nici daca ar fi electrice toate masinile tot n-ar fi ok cu comportamentul asta nociv de a merge permanent peste tot cu masina. da, incontestabil, aerul ar fi curat, dar orasele tot blocate inutil ar fi in continuare.
    6 1
  • Dimensiuni cuprinse între 19 și 20 țoli... Au apărut și jante pă 19,3? Cool!
    1 0
  • “După o lungă așteptare”… n-aș fi așa de sigur. Interesant pentru un Volvo, poate, dar nu cred ca o sa facă mare scofală. Nu “iese” prea multă lume din Mercedes V pentru un Volvo. Cum spunea cineva, si mie îmi plac V60, V90, chiar frumoase… dar când vine vorba de achiziție, parcă sunt prea “joase” sau prea banale la interior si nu in ultimul rând întreținere este o problema la Volvo (pararea mea), atât profesionalism în service cât si costuri piese de schimb… si nu excelează la fiabilitate.
    2 0
  • @17:25
    Cred ca inteleg destul de bine problema si contextul ei. Orasele s-au umplut de diesel pentru ca dieselul a fost impins puternic vreo 20 de ani. Si mai nou incep sa se umple de masini pe benzina cu injectie directa cu aceleasi probleme ca dieselul doar ca la o scara mai mica.
    Electricele sunt foarte bune pentru oras dar inca sunt foarte scumpe si infrastructura de incarcare lipseste in ciuda angajamentelor luate de varii autoritati. Adoptarea in masa a masinilor electrice e un proces de durata iar rezultate palpabile nu pot fi asteptate mai devreme de 20 de ani.
    Intre timp exista hibridele care sunt excelente pentru oras eliminand risipa de combustibil si emisii inutile in traficul aglomerat. E o solutie care exista aici si acum. Daca se voia o curatare a oraselor trebuiau stimulate hibridele si cred ca inca nu e prea tarziu nici acum.
    Si daca ne ducem la sursa particulelor si oxizilor de azot, ele se formeaza la temperaturi si presiuni mari specifice motoarelor turbo cu injectie directa fie ele diesel sau benzina. Un motor aspirat mai ales in ciclu atkinson are emisii minime de NOx si particule. Nu degeaba Toyota a adaugat un 2.0 aspirat benzina pe ultimile hibride de clasa compacta. Eu am un 1.6 turbo injectie directa E5 cu teava de esapament murdara ca la un diesel din cauza particulelor chiar daca o conduc doar in exterior. De aia s-a introdus filtru de particule pe benzina.
    Deci solutii mai rapide si accesibile de a mai curata aerul in orase, exista doar ca masinile electrice par a fi fost "alese" sa faca asta si nu au fost alese pe o cale logica ci mai degraba ideologica. Costurile electrificarii in masa sunt imense de la fabricarea masinilor, trecand prin achizitie si ajungand la infrastructura de incarcare. Iar durata va fi pe masura indiferent ce viseaza unii politruci.
    Apropo, trebuie sa multumim Daciei pentru masinile pe GPL pentru ca altfel ar fi plin de diesel la taxi si nu numai.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru