Primul Mini Electric de competiție a debutat în al doilea sezon din Campionatul Național de Viteză în Coastă

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 21.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primul Mini electric destinat competițiilor, dezvoltat în România cu ajutorul celor de la Vitesco Technologies, a debutat în al doilea sezon din Campionatul Național de Viteză în Coastă cu o serie de îmbunătățiri și a terminat cu succes prima etapă.

În vara anului trecut, divizia MINI din România și cei de la Vitesco Technologies anunțau dezvoltarea primului Mini electric destinat competițiilor.

Numele său este Mini Electric Racing și a fost pregătit pentru a putea participa la mai multe discipline din motorsportul din România: Campionatul Național de Viteză în Coastă, Campionatul Național de Super Rally și ROTAC (Romanian Time Attack Challenge).

Pentru al doilea sezon din Campionatul Național de Viteză în Coastă, Mini Electric Racing a venit la start cu câteva îmbunătățiri față de anul trecut. Printre acestea se numără o suspensie dedicată, garda la sol a fost redusă cu 20 de milimetri, iar ecartamentul a fost mărit pe ambele punți cu 20 mm mulțumită unor distanțiere.

Și în acest an, primul Mini electric dedicat competițiilor va prezenta la fiecare eveniment o lucrare de artă, creată de ilustratori români. La prima etapă de viteză în coastă din 2021, desfășurată la Cheile Grădiștei, mașina a prezentat lucrarea "A New Now", realizată de Mircea Popescu, în care omul își acceptă rolul de observator al naturii și se subordonează regulilor acesteia.

Etapa de la Cheile Grădiștei a fost una de testare și acomodare.

Chiar și asa, comparativ cu anul trecut, timpul a fost îmbunătățit cu 5 secunde. Cea mai bună performanță a zilei a fost obținută pe prima urcare de concurs cronometrată: 2:20,322.

Cu Dominic Marcu la volan, Mini Electric Racing s-a poziționat pe locul 31 din 46 de participanți în clasamentul Open.

Consumul de energie pentru traseul de 3.3 kilometri a fost de mai puțin de 5 kWh, ușor mai mic decât anul precedent.

Vitesco Technologies Mini Electric revine în competiții în 8-9 mai, la prima etapă a campionatului de Super Slalom.

Comentarii (3)

  • Ben Zen
    Wow,5kw/h consum pe 3,3 km,adica(sper sa nu ma insel) ai nevoie de o baterie de 50 kw daca vrei sa mergi repede 33km,deci,iti trebuie o baterie de 150kw sa mergi blana 100km. Pai,ba,asta e progres? Si n-a mers nici cu caldura sau cu Ac-ul pornite.
    8 3
  • Distantiere puneau si baietii la Dacii, pe vremuri. Astea-s imbunatatiri cu care se sa te lauzi in 2021?!
    Nu tu modificari la motor, nu tu modificari la baterie. Nimic care sa te faca sa exclami "wow!".
    Au pus baietii un roll-cage omologat FIA si de-atunci ne plictisesc continuu cu primul Mini electric din lume dedicat competitiilor. Mare realizare, ce sa spun?!
    9 1
  • pai da
    Pai ce modificari sa aduci unei masini electrice? Motorul in linii mari are un stator si un rotor. Ce credeti ca se punea lumea in garaj sa bobineze rotoare? Credeti ca vor inlocui magnetii permanenti cu unii mai buni? Iar la baterii ce sa le faca? Acumulatorul este capsulat/sigilat si are o groaza de protectii pentru ca este omologat pentru siguranta (sa nu ia foc, in caz de impact sa se auto-deconecteze, etc). La racire, acolo sistemul e foarte complex incat nu cred ca se baga nimeni, asa ca cel mult poate doar sa umble la greutatea masinii, la coeficientul aerodinamic, la frane, la garda la sol, pneuri/jante ( asta oricum o fac toti). Si pentru curse, eu cred ca ei au folosit protectie suplimentara pentru baterii (cine este curios se uita pe net ce se intampla cu o baterie Li-Ion cand este perforata..).
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru