Kia intenționează să își reducă media emisiilor de CO2 cu 25% la nivel global, până la finalul acestui deceniu. Coreenii fac primul pas în acest sens cu una dintre cele mai arătoase berline din segmentul mediu. Noul Kia Optima PHEV devine primul model hibrid alimentat la priză al coreenilor.
Arhitectura hibridă presupune folosirea unui motor pe benzină de 2.0 litri și 154 de cai putere. Acesta este alăturat unui agregat electric de numai 67 de cai putere, ținut în viață de o baterie litiu-polimer cu o capacitate de 9.8 kWh. Ansamblul hibrid îi poate garanta noului Optima PHEV o putere totală de 202 cai și un cuplu motor de 375 Nm.
În materie de eficiență, noul Kia Optima PHEV poate garanta o rulare pur electrică de 53 de kilometri, un consum mediu în primii 100 de kilometri de numai 1.6 litri și o rată a emisiilor de numai 37 g/km.
PHEV beneficiază de o aerodinamică nouă, care include și o grilă activă, capabilă să se închidă la viteze mai mari și să reducă coeficientul cX la numai 0.25. Există și un set de anvelope cu rezistență redusă la rulare, montate pe jante de 17 inch, precum și lumini LED diurne alături de faruri cu LED cu o eficiență sporită.
Pentru a putea obține aceste performanțe, Kia OptimaSuspensia modelului a fost și ea regândită pentru a menține nivelul de confort ridicat chiar și după adăugarea bateriei și a motorului electric. Echiparea modelului hibrid va include o cameră pentru marșarier, asistent la plecarea din pantă, un sistem multimedia cu ecran tactil de 8 inch, suport Apple CarPlay și Android Auto, precum și un sistem audio cu 10 difuzoare semnat de experții de la Harman Kardon.
Comentarii (0)