Primul hot-hatch electric Volkswagen va fi un SUV: ID.4 GTX

de Mircea Meşter
Duminica, 22.03.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
ID.4 GTX va fi prima versiune de performanță construită de Volkswagen în noua gamă de modele electrice. După aceasta va urma ID.3 R, dezvoltat de inginerii care se ocupă de variantele sport ale gamei "clasice" de mașini.

Prima versiune de performanță din gama electrică Volkswagen ID va fi bazată pe viitorul SUV ID.4. Denumită oficial ID.4 GTX (GTX este echivalentul GTI-ului din gama "clasică" a constructorului german), această versiune va fi oferită în gama viitorului SUV, nu în cea a actualului ID.3, model care a fost deja prezentat oficial și așteaptă primele livrări în vara acestui an. Explicația vine din partea lui Matthias Rabe, șeful biroului de dezvoltare tehnologică Volkswagen și are legătură cu faptul că ID.3 nu oferă un sistem 4x4:

"În acest moment, avem nevoie de tracțiune integrală pentru a dezvolta o versiune de performanță pentru modelele electrice. Am testat un prototip al mașinii. Primești un răspund fantastic și poți face derapaje controlate excelente. E ușor de controlat și face exact ce vrei să facă", spune Rabe într-un interviu acordat jurnaliștilor de la Autocar.

Conform informațiilor oferite de jurnaliștii britanici, SUV-ul ID.4 va oferi atât o versiune cu propulsie (tracțiune spate), cât și una cu patru roți motrice. 

Pe lângă versiunile GTX, divizia de performanță R a celor de la Volkswagen pregătește versiuni dedicate ale modelelor gamei electrice ID. Conform informațiilor Autocar, primul astfel de model va fi ID.3 R (pregătit pentru anul 2024), care în acest caz va oferi atât un sistem de tracțiune integrală construit special pentru această versiune, cât și un motor și un sistem de baterii modificate față de versiunea de bază a hatchback-ului electric. 

via Autocar

Comentarii (6)

  • Primul hot-hatch va fi un SUV. Buna asta. :)))
    4 2
  • ACE - Craiova
    Autonomia VW ID4.X se va situa, cel mai probabil, in zona 300-400-500 km WLTP, in functie de cele 3 puteri de baterii disponibile, aidoma VW ID 3 si SKODA Enyaq.

    Cu deosebirea ca VW ID.3 va avea DOAR tractiune spate, pe cand celelalte modele vor avea (si) tractiune integrala disponibila.

    Masinile electrice vor apare pe piata pana la sfarsitul acestui an, daca scapam mai repede de coronavirusul asta mic dar pacatos....

    Ceea ce conteaza - mult zic eu - este faptul ca, aceste trei modele electrice vor avea cate doua puteri de baterii disponibile ce vor asigura peste 400 km autonomie in ciclul WLTP (adica cca. 400-500 km pentru cele cu tractiune integrala si cca. 420-550 km pentru VW ID.3).

    Asteptam insa si preturile exacte ( situate foarte probabil intre 38-50.000 €).....
    9 3
  • fan skoda
    Foarte bine !
    Bravo VW !
    Viitorul este electric se pare....

    Zi de zi, VAG deasupra tuturor ! :)))
    7 11
  • andrei
    deci un hot hatch va fi suv???? lol. sunteti siguri ca ati citit ce ati scris?
    pai ori e hot-hatch ori e suv, sa ne lamurim.
    4 2
  • VW ne tot prezinta viitoare modele, planuri marete dar ID 3 ala de care se povestea de cel putin 5 ani si de 3 se faceau precomenzi, a iesit la vanzare? Ce rost are sa vorbim de lat plan "maret"?
    Uitati-va la Dacia, nu tu teasere, nici macar o poza oficiala cu noul model!
    Numai marketing halim!!!
    2 2
  • @automarket
    ati uitat ghilimelele la TITLU
    si acum un clasament
    (sa nu ne plictisim in casa) :

    Nissan Leaf
    Tesla 3
    Renault Zoe
    ...
    VW ID3


    PS: Nu trageti in mesager!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru