Primul exemplar Chevrolet Volt s-a vândut cu 225.000 de dolari

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 15.12.2010
Chevrolet a scos la licitaţie primul exemplar Volt ieşit pe linia de producţie. Maşina, cu siguranţă una istorică, a reuşit să atingă o valoare de achiziţie de 225.000 de dolari.

Esential

225.000 de dolari este valoarea pe care s-a vândut primul exemplar Chevrolet Volt în Statele Unite.

Chevrolet a anunţat astăzi că a încheiat oficial licitaţia pentru cumpărarea primului exemplar Volt ieşit de pe linia de producţie. Hibridul cu numărul unu, destinat publicului, a reuşit să totalizeze un număr impresionant de cereri de achiziţie, care au dus preţul final la nici mai mult nici mai puţin de 225.000 de dolari.

Valoarea este fără îndoială un record, având în vedere că preţul de pornire fusese fixat la doar 50.000 de dolari. Suma colectată va fi donată pentru sprijinirea unor iniţiative educaţionale ale Fundaţiei pentru Şcolile Publice din Detroit.

Noul Chevrolet Volt este hibridul în care constructorul american îşi pune toate speranţele de redresare. Propulsat de un motor electric de 150 de cai putere, Volt este capabil să parcurgă o distanţă de 65 de kilometri doar cu ajutorul energiei înmagazinate în bateria litiu-ion.

Resursele îi permit să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 9 secunde şi să atingă o viteză maximă de 160 km/h.

Autonomia este extinsă cu ajutorul unui motor convenţional pe benzină, de 1.4 litri şi 84 de cai putere, capabil să încarce bateria litiu-ion şi să furnizeze astfel energie propulsorului electric. 

via | egmcartech

Comentarii (15)

  • ...
    Poate am fost putin ignorant cu masinile hiride si complet neinteresat de masinile americane (cu foarte putine exceptii), iar aceasta masina este la intersectia ambelor categorii, dar poate sa imi spuna cineva ce este asa special la Volt?
    5 3
  • Ivanoff
    Chiar asa...
    Ce este atat de special la Volt?
    Dc e sa raspund tot eu as zice marketingul,altfel dc tin bine minte si acestia la fel ca europenii nostri de la Audi au venit putin cu minciunica si au zapacit-o cu modul efectiv de functionare a motorului electric care de fapt urmareste acelasi principiu de functionare ca a Priusului de la Toyota (si aici ma refer si la primul model de acum 10 ani)
    3 2
  • prostii
    masinile hibride sunt ineficiente!
    de exemplu la toyota prius daca arunci bateriile si motorul electric si ii eficientizezi motorul termic ajungi la aproape acelasi consum ca in varianta hibrida!plus un cost al masinii mult mai mic!
    greutatea celui de-al doilea sistem de propulsie face hibridele sa fie ineficiente!
    5 6
  • alinusu
    incearca sa pui optionalele pe o masina echivalenta cu Prius si vei vedea ca modelul clasic iese mai scump decat hibridul. Incearca sa-ti pierzi 30 de minute din viata si vedea.
    Prius cand a aparut si o buan bucata de vreme era cu muuuult mai eficient decat orice model de pe piata americana la acelasi pret. Acelasi lucru a foist valabil si vis-a-vis de europene. In ultima perioada, adevarat, Prius a pierdut (dar si aici e un semn de intrebare).
    3 6
  • @gelu
    eu vorbesc din punct de vedere al eficientei autovehiculului in ceea ce priveste deplasarea!
    un hibrid este ineficient din cauza faptului ca trebuie sa care 2 tipuri de propulsie!prin urmare daca scapi de partea electrica si imbunatatesti motorul termic ajungi la acelasi consum de combustibil!
    dar masina este mai ieftina per total decat una hibrid pt simplul fapt ca nu mai are tot sistemul de propulsie electric care costa mult!
    3 3
  • Volt din fata mi se pare ok dar spatele e najpa rau si din lateral spatele e urat rau..
    1 4
  • WTF?
    eficienta motorului electric la rulare este incomparabila cu cea a unuia cu ardere interna. modul de rulare, fiabilitatea, costurile sunt mult mai ieftine la electrice, singura problema este acumulatorul care, cu timpul, va deveni acceptabil de ieftin (asta doar cand marii oameni ai petrolului vor investi in litiu in loc de titei si in eoliene, solare si hidrotehnice in loc de...gaze) ai inteles de ce e mai bun un electric/hibrid?
    daca nu, iata raspunsul: pentru ca este LOGIC!
    4 4
  • Volt
    Pana cand bateriile (Li-Ion sau altele) nu vor fi eficientizate in materie de cost si timp de folosire hibridele vor continua sa fie in spatele formelor mai conventionale de propulsie. Spre exemplu daca stai sa calculezi cat consuma un Volt pe un traseu mixt de vreo 500km (inconditii lejere de mers - fara sa treci de 2500rpm sau 100 km/h) va iesi cam la fel cu un Passat 1.9 Diesel. Daca, in schimb, incepi sa il fortezi un pic (viteza mai mare, turatii mai mari - ceea ce e normal cand faci un drum mixt de 500 km si nu vrei sa ajungi la destinatie pese un secol) diesel-ul iese mult mai eficient.
    Da, Volt este ideal pt cei 60 km (prin oras, de acasa la lucru, la piata... la film). Dar pt asta nu-ti trebuie ditamai caleasca, greoaie, si inceata! Mai bine puneau bateriile alea pe un Corsa (tot GM) si ii puneau un pret cat de cat normal si atunci il cumpara toata lumea din marile orase. Era ideal!
    Asta e! Unde nu e cap... vai de GM!
    3 5
  • Inginereste
    "Autonomia este extinsă cu ajutorul unui motor convenţional pe benzină, de 1.4 litri şi 84 de cai putere, capabil să încarce bateria litiu-ion şi să furnizeze astfel energie propulsorului electric"

    Transformi energia inmagazinata in combustibil fosil , in energie termica , apoi in lucru manual apoi din lucru manual generezi electricitate = eficienta teoretica (calculabila/calculata) mai mica decat a unui motor ciclu OTTO simplu care la randul lui are eficienta energetica mai mica fata de motorul ciclul DIESEL .

    Deci dpdv ingineresc mi se pare o mare abureala faza cu "masina nepoluanta" .

    Aceste masini vor fi cu adevarat nepoluante atunci cand isi vor genera electricitatea total si 100% nepoluant nu arzand benzina , motorina sau carbuni . Pana atunci sunt doar praf in ochi pentru snobi.
    5 2
  • inginereste ...my ass
    motorul OTTO functioneaza la parametrii optimi....energia combustibilului transferandu-se direct in acumulatori

    restul prostiilor insirate le poti atarna pe perete sa te inchini la ele. Poate iti trimite "al de sus" ceva mai multa minte

    dar de unde nu e...
    2 5
  • @ciurik
    Este "LOGIC" doar daca nu stii despre ce vorbesti! Intamplator sunt student la politehnica la sectia de auto si stiu despre ce vorbesc,am dezbatut subiectul cu mai multi profesori universitari!o masina hibrida este un compromis si ca orice compromis este ineficient!dupa cum spunea cineva mai sus hibridul este mai eficient doar pe portiunea de drum pe care ruleaza in mod full-electric adica 60km!
    Acelasi consum pe care il are un hibrid il poate obtine un motor termic imbunatatit!repet face asta la un pret de cost mai mic!
    2 2
  • Mai multa informare at. cand postati ceva
    Nu incetez sa ma minunez cati "experti" apar si isi dau cu presupusul dupa ce citesc fara prea mare atentie un articol!
    1. Chevrolet Volt si sora geamana Opel Ampera - nu sunt hibrizi ci EREV (Extended Range Electric Vehicle) - adica masini electrice cu extindere a autonomiei. Sistemul de propulsie - care a fost premiat de Ward Auto ca sistemul de propulsie al anului in America de Nord - este format dintr-un motor electric de 150 CP, care pentru primii 40 pana la 80 de km (in functie de comportamentul soferului si de conditiile de rulare si de mediu) foloseste energia data de o baterie lithiu-ion de 16kW (198,1 kg), dupa ce energia din aceasta baterie este consumata energia este produsa de un generator (de fapt un alt motor electric) - care este "invartit" de motorul de 1.4 (84.CP) pe benzina sau E85 (ethanol).
    Sistemul acesta este complet revolutionar si difera de sistemul de pe Prius.
    In ceea ce priveste eficienta - la Prius - exista un motor electric de 60 kW (81 CP) si un motor de 1.8 (99CP) pe Benzina. Motorul electric ajuta doar masina in special la condusul in oras motorul pe benzina porneste la viteze mai mari de 40km si la accelerari mai serioase. De asemenea acceleratia nu este grozava din cauza cuplului destul de slab - de aceea cei de la Toyota au schimbat motorul de 1.5 litrii de pe prima generatie cu cel de 1.8. Cei care au condus un Prius stiu despre ce vorbesc.
    La Ampera / Volt mare diferenta e ca cuplul de 370 Nm il ai instant si asta indiferent de unde vine energia de la baterie sau de la generator.
    Tot legat de eficienta generatorul furnizeaza energie nu pentru a incarca bateria pentru ca nu prea ar fi eficient sa arzi benzina pentru asta - de aceea ai posibilitatea sa incarci masina de la priza. Plus sa nu uitati ca garantia pe care o ofera Chevrolet pentru bateria lui Volt in USA e de 8 ani sau 160.000 km. Durata de viata estimata a bateriei este de cam 10 ani, si asta tocmai pentru ca sistemul de management al bateriei este in asa fel facut incat sa reduca uzura acesteia. De fapt din capacitatea de 16kWh a bateriei se utilizeaza doar 8kWh si bateria nu este niciodata complet incarcata sau descarcata pentru a i se marii durata de viata.
    Iar in ceea ce priveste comentariul lui B cu "caleasca, greoaie si inceata" - daca 9.1 secunde de la 0 la 100 km/h si viteza maxima de 160km (limitata electromic) pentru o masina de 1.700 de kg ti se pare ceva neperformant nu am ce sa comentez...
    Cu stima
    5 1
  • @vcip
    "Noul Chevrolet Volt este hibridul în care constructorul american îşi pune toate speranţele de redresare."
    in al doilea rand EREV e o denumire mai pompoasa pt "hibrid"!
    HIBRÍD, -Ă I. adj., s. m. (organism) rezultat prin hibridare; bastard, metis. II. adj. 1. care aparține la două categorii, tehnologii, clase diferite. 2. din elemente eterogene, disparate; lipsit de armonie. ◊ (despre cuvinte) prin contaminare sau încrucișare, din elemente caracteristice unor tipuri flexionare sau unor construcții diferite. (< fr. hybride, lat. hybrida)
    1 1
  • @vicip
    Nu conteaza daca e sau nu hibrid , pur si simplu la fiecare transformare a energiei se pierde , e simplu , iar cu putin studiu ati pricepe despre ce e vorba.

    @gelu
    Infige-te intr-o biblioteca scoate niste carti despre motoarele cu ardere interna si compara eficienta ciclului Otto vs. Diesel

    apoi studiaza un pic cum e cu transformarile energiei care nu se produc gratis si nici in castig ,altfel am fi independenti toti dpdv energetic .

    @alinusu
    am terminat si eu tot AR ceva ani in urma si problemele astea au fost dezbatute si pe vremea aia cand aparuse primul prius iar soarele se invartea in jurul lui . si la fel chiar si intre noi erau cativa cu capul mai patrat , asa ca ce astepti de la un avocat sau economist de la spiru haret ?
    2 1
  • clona gelu
    @gelu
    Cum transformi istetule energia din combustibil direct in acumulatori ,
    Esti varza prietene , de ce faci asta si in casa ? Ia vreo 3 kile de motorina si baga frigideru in galeata sa vezi daca merge .
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru