Noua generație Honda Civic a debutat în segmentul compact cu o gamă revizuită de motorizări. Japonezii au renunțat la vechiul aspirat de 1.8 litri în favoarea unor agregate turbo complet noi, capabile să livreze mai multe resurse și un consum îmbunătățit.
AM TESTAT: Noul Honda Civic - Grupa de foc
Cu toate acestea, piața europeană este una care încă iubește dieselul, iar Honda știe asta. Prin urmare, începând cu primăvara lui 2018, cu luna martie mai exact, Honda va introduce în gama lui Civic și un propulsor diesel. Este vorba despre unitatea de 1.6 litri i-DTEC de care s-a bucurat și generația anterioară. Bineînțeles, este vorba despre un motor care a fost îmbunătățit, cu cilindri noi și ranforsări care garantează un nivel de zgomot și vibrații reduse.
Acum, unitatea promite emisii și consum record. Mai exact, japonezii anunță o medie de consum de 3.7 litri/100 de kilometri și o rată a emisiilor de 99 g/km. Am testat și noi consumul vechiului model în cadrul unui test extrem și am obținut o cifră record.
Test de consum cu Honda Civic 1.6 diesel: doar 2.9 litri pe ruta București-Sinaia-București
Performanțele unității 1.6 i-DTEC se înscriu în coordonatele vechii generații: 120 de cai putere la 4000 de rotații și un cuplu motor de300 Nm la 2000 de rotații. Este suficient pentru a accelera de 0 la 100 de km/h în 10.4 secunde.Motorul va fi produs tot la uzina Honda din Swindon, Marea Britanie, acolo unde se naște și actuala generație Civic.
Pe lângă dieselul de 1.6 litri, Honda va introduce pe Civic și noua sa transmisie automată cu nouă rapoarte, instalată astfel pentru prima dată pe o mașină cu tracțiune 4x2.
motorul diesel va fi disponibil si pe sedan? la tipul vechi nu era.
transmisia cu noua trepte este aceeasi cu transmisia variabila cu rapoarte prestabilite?
in oras e de 6,5 %