După ce anul trecut am văzut pentru prima dată noua generație Megane, fanii mărcii Renault așteptau cu interes dezvoltarea viitoarelor caroserii bazate pe compacta franceză. Iar dacă break-ul deja prezentat în acestă primăvară va fi primul derivat al lui Megane, versiunea sedan a modelului francez este una foarte interesantă pentru piața din România.
Ei bine, prima dovadă a faptului că Renault lucrează la viitorul model este o serie de schițe din manualul tehnic care ne oferă o privire asupra dimensiunilor. Denumit probabil în continuare Renault Fluence, sedanul compact al mărcii franceze urmează să aibă 4.63 metri în lungime, 2.06 metri în lățime, 1.44 metri în înălțime și să vină cu un ampatament de 2.71 metri. În comparație cu actualul Fluence, viitorul sedan compact va fi ușor mai mare în gabarit, dar mai scund, aceste elemente urmând să ofere un plus la nivelul profilului estetic al mașinii.
Apropo de estetica mașinii, Renault va renunța la experimente individuale și va relua logica împrumutului elementelor de design de la hatchback spre sedan, așa cum se întâmpla atunci când Renault oferea pe piață Megane Sedan, versiunea cu portbagaj a celei de-a doua generații a compactei sale. Viitorul sedan va prelua luminile de zi LED în formă de bumerang, grila dominată de logo-ul Renault și stopurile prelungite orizontal pe capotă, prezentându-se astfel ca un membru cu acte al familiei compacte franceze.
În aceste condiții, viitorul Renault Fluence va putea fi considerat un frate mai mic al lui Talisman, model care oferă la rândul său premise estetice asemănătoare.
Ca de obicei, Renault pregătește lansarea compactei sedan în această toamnă exclusiv pe piețe interesate de acest tip de caroserie, iar România se află pe listă în condițiile în care apetența publicului din țara noastră pentru caroseriile sedan este una cunoscută între constructorii europeni. O luăm ca o compensație în contul faptului că Twingo, Espace și Scenic nu mai sunt aduse la noi din cauza lipsei cererilor.
via RNews.cz
Iar la 4,63 m lungime nu prea mai ești în clasa compactă - cam atât au BMW 3 (4,63), Mercedes C (4,686), Audi A4 (4,726). Sigur, restul din segmentul D sunt mai lungi cu Mondeo care ajunge la 4,87.
Deja sunt tot mai confuze clasele auto.
Fluence/Megane Sedan:
lungime 4.63 m
latime 2.06 m
inaltime 1.44 m
ampatament 2.71 m
Octavia:
lungime 4.66 m
latime 1.8 m
inaltime 1.46 m
ampatament 2.68 m
Ca design e clar peste Octavia, insa conteaza mult si cum vor sta la fiabilitate, fiind totusi o masina de buget. Probabil ca va fi produsa tot in Turcia ca toate sedan-urile mici/compacte Renault, ceea ce nu e neaparat un lucru bun...daca ne uitam pe forumurile legate de marca franceza.
De vazut si noua Elantra care apare pe piata in curand. Cam intre cele 3 se va da lupta pe batranul continent.
301 si C-Elysee sunt depasite deja, iar Tipo e...Fiat. Testele publicatiilor de specialitate spun totul despre modelul italian.
Păi și atunci cum poate fi o mașină ieftină (Dacia, ”low cost” după unii) fiabilă?
Dar o mașină care se vrea ”entry-premium” poate avea mari probleme de fiabilitate (Vollkswagen)?
După mintea unora nu mai poți compara nimic, stupiditatea diverselor categorisiri inventate inundă orice argument obiectiv, ca dimensiuni, dotări sau preț. Ce efecte are marketing-ul ăsta agresiv, și ne mai mirăm că unii dau banii mai mult pe siglă...
Si Renault, e Renault! Amin.
Va spun doar sa va spalati pe ochi (a nu se interpreta ca sunteti nespalati), si sa stati sa analizati la rece ....nici Renault si nici Fiat nu mai sunt masinile alea din anii 90 sau inceputul lui 2000....firmele au evoluat enorm....in special Renault.....
PLUS DE ASTA nu va faceti ca nu stiti dar sunt o multitudine de componente care sunt comune unor firme germane sau frantuzesti spre exemplu......(Stiu o sa ma luati cu deficiente de proiectare, eventual carente la finisari si materiale folosite)
Sa inteleg ca un admirator de Mercedes care a muncit din greu pentru a-si lua o masina de la ei ar trebui sa stea in cumpana ca are cutie de viteze facuta la cugir sau cablajele mai stiu eu unde in tara asta? sa fim seriosi....
TREZITI-VA OAMENI BUNI ....nu mai traiti din si de pe urma junor mituri......toti constructorii au modele reusite sau mai putin reusite, toti constructorii au hibe sau atuuri....nu mai absolutizati suprematia unei natii sau a unei marci auto.......
Vezi ca Fiat inca sunt praf. Se reflecta excelent in toate clasamentele si sondajele legate de fiabilitate. Trebuie doar sa vrei sa te uiti la ele.
Renault a evoluat, insa Fluence si sedan-urile sunt tot made in Turkey. Iti urez sa-ti iei tu masina made in Turkey si sa te bucuri de ea tu cu familia ta. Eu unul mai citesc forumuri si e dezastru.
Fluence pleacă acum de la 14.700, nu cred că se vor duce mult în sus la noua versiune,
Elantra noua costa 13.260 Euro cu TVA in varianta BASE care vine cu dotari mai mult decat suficiente pt un familist cu buget decent ( 1.000 euro lunar ) . De acum ofera si geamuri electrice spate cu blocare copii, ornamente vopsite in culoarea caroseriei, dotare care in clasa C sunt destul de SF in echipare BASED. Multe inca ofera tija aceea de comutare in recirculare ca in anii 70'' : PSA : 301/C-Elysee, Fiat Tipo, Nissan Pulsar, etc. Destul de jenant sincer pentru o masina care se vrea moderna si rafinata, pana si Cielo bazat de Kadett din 80'' oferea butoane separate.
Prețul de listă e fix 17.764, tichetul, ca și promoțiile trecătoare, e valabil pentru orice mașină.
http://www.hyundai-motor.ro/noul-elantra
Eu am ales fluence doar pentru ca avea echipare cea mai buna, cel mai placut interior, cu cele mai multe dotari insa si motor aspirat, clasic fata de ford sau astra.
Ideea e ca depinde de ce oferte au pe momen, dar la toti poti prinde oferte bune.
Interesant de ceea ce spui. Deja imi ''ploua in gura'' si ma face sa dau o fuga din nou pana la dealeri. Mi se pare suprinzatoare ofertele pe care ti le-au facut, din cate stiam Grupul Renault-Nissan se cam ''zgarcesc'' la oferte, cel putin asta am considerat eu dupa ce anul trecut la diferite teste cu masini de la ei mai mult de 3 mii nu mi-au lasat la pret ( cu tot cu contravaloarea primei de casare ) . Spre exemplu la Kadjar base de la 18 mii , mi l-au lasat la 15 mii ( pret asemanator cu Qashqai 14.900 euro cu oferta +rabla ) , la Captur maxim 2.000 a fost reducerea . Probabil stii vremea cand costa 10.000+ putin. Iar la Dacia nu mai vorbesc : era mai mare contravaloarea primei decat reducerea lor care nu ajugea nici macar la 1.000 euro. Dar de Dacia nu vorbim . Ford face oferte chiar bune. Iar cand spui ca Focus 1.0 125CP costa 13 mii, nu contest. Chiar acum este o oferta de 12 mii dar 1.0 100CP pt Focus . La Kia am auzit de acea oferta la C'eed , mi s-a parut fantastica chiar . In rest 11.300 pentru Fluence echipat mai mult decat decent, e ceva extraordinar. M-am urcat in el,nu am avut ocazia si timpul sa-l conduc, dar pot sa zic ca arata fantastic de bine, atat exterior cat si interior. La Mazda am capatat iarasi oferte neasteptat de bune , in jur de 4-5 k cu tot cu prima de casare . Singurii care ofera preturi mari raman in continuare VW si Toyota. O Corolla cu dotare medie dar cu motorul basic 1.33 99CP ajunge abea la 14.600 euro cu oferta si rabla. Pretul ei de lista ajungand la 20 mii cu vopseaua metalizata . Destul de mult pentru o masina cu motor atat de mic . Iar interiorul acela e cam trist sincer.