După ce a mai fost în probe la Oradea și Brăila, prototipul de autobuz electric românesc a ajuns într-un nou oraș din țară.
Primăria Făgăraș a anunțat că vrea să analizeze modul și costurile de operare, întrucât este interesată să achiziționeze autobuze electrice prin proiectele sale de mobilitate.
“Pentru a evita confuziile, subliniez că aceste teste sunt independente de proiectele pe care le avem. Autobuzele incluse în proiectele finanţate cu fonduri europene vor fi cumpărate prin licitaţie publică, fără vreo legătură cu producătorul de la Baia Mare. Însă nu puteam rata oportunitatea de a testa primul autobuz electric construit în România, pentru că ne concentrăm pe transportul ecologic,” a declarat primarul Gheorghe Sucaciu.
Denumit ATP Bus e-UpCity, acesta a fost lansat oficial pe piaţa din România în 13 mai şi are omologare europeană.
Primul prototip are 83 de locuri (25 pe scaune), o lungime de 12,18 metri şi autonomie minimă, în oraş, de 200 de kilometri, care poate fi extinsă până la 360 de kilometri.
Via Agerpres
Nu ii inteleg pe cei de la conducere de ce se supun precum capcaunii acestor directive tembele de electrificare prin autobuze. Nu era mai bine sa tragi 2 fire pe toate strazile si sa cumperi TROLEIBUZE ? Era mai ieftin, dura mai mult, nu se mai stricau bateriile, nu trebuia sa tragi agregatul pe dreapta ca sa il incarci de 5 ori pe zi.
Asa cumparati autobuze supraevaluate ca sa fiti sluga producatorilor de baterii ai viitorului apropiat. Dar, deh, vesticii tre sa mai primeasca si ei niste bani cumva daca renuntam la termice, nu ?
Excelent!
Vesticii crezi ca primesc bani?
Pai olandezii aia vestici au cea mai mare flora de autobuze electrice. Ei de ce nu merg oare cu troleibuzul? Poate ca stiu mai multe decat multi romani ca tine?
https://www.facebook.com/telem.ro/videos/un-bmw-a-blocat-circulatia-tramvaielor-din-targu-cucu/480532659525465/
https://youtu.be/oftBS7fpEz0
https://youtu.be/3T_9gwgoWjY
https://newspascani.com/a-scapat-cu-viata-dupa-ce-si-a-distrus-bmw-ul-si-a-rupt-un-stalp-de-electricitate-video/
https://youtu.be/F8yJTfuGaEs
Ar trebui trase cablurile de tensiune departe de strazi si mutati stalpii ca ii incurca tare pe soferii cu BMW.
Pentru cei care vorbesc de aiurea cu troleibuzul...
Da, este o soluţie bunicică, dar autobuzele sunt o soluţie mai bună.
Arătaţi-mi un oraş care are doar troleibuze (şi sau tramvaie) dar nu are autobuze !?
Aud?
Nici unul.
QED
@17:41 Momentan sunt produse in China, dar nu ai observat cate stiri sunt despre producatori si state europene care investesc in fabrici de baterii? Vei fi sluga lor pe viitor, pentru ca ei ”o fac mai bine” decat chinezii.
@Wonka, Tine o baterie de autobuz 1 zi intreaga? Nu cred. Plus ca e mai greu, consuma mai mult curent, iar bateria trebuie schimbata dupa 2-3 ani la ritmul in care sunt folosite. E mai flexibil, da, insa troleibuzul este mai eficient ca si costuri. 2 fire si cateva racorduri nu cred ca sunt asa scumpe.
Ai vazut ce retea de incarcare pentru masini electrice au?
Ai vazut ce pondere are diesel in vanzarile de masini noi?
https://products.damen.com/en/ranges/ferry/damen-ferry-2306-e3
Cica se incarca in 7 minute.
https://www.electrive.com/2021/03/02/worlds-largest-electric-ferry-yet-goes-into-service-in-norway/
https://www.sustainable-bus.com/electric-bus/electric-bus-public-transport-main-fleets-projects-around-world/
https://www.london.gov.uk//press-releases/mayoral/london-has-europes-largest-electric-bus-fleet
Hai ca astia se descurca si fara troleibuze. Oare or fi ei asa prosti si romanii mai destepti?
Cu siguranta nu!!!
Doar incearca sa faca si ei cate ceva, dar sunt mult incetiniti de mentalitati ruginite si de cocalari.
Ha ha ha !! Ha ha ha!
Ba crezi, ba nu crezi, eşti prea ca la biserică ca o babă temătoare.
Dacă căutai Volvo electric bus cu încărcare ABB ai vedea că există autobuze care duc ori toată ziua, ori cu baterie mai mică şi încarcă la capătul liniei, pentru un tur retur.
Aia cu cablurile de la troleu, eşti varză, sunt masiv de cupru (aliaj, mă rog, dar majoritar cupru) şi cântaresc cu siguranţă pentru doar o linie - cu mult peste bateriile eventualelor autobuze electrice.
Ce legătură are greutatea firelor rețelei aeriene a troleibuzelor sau tramvaielor cu greutatea bateriei?
Rețeaua aeriană de obicei e comună pentru 2 sau 3 linii de transport în comun, adică 15 -20 de troleibuze să zicem.
În schimb greutatea unui singur pachet de baterii pentru UN autobuz electric (și trebuie minim 200 kWh ca să aibă oarece autonomie) e de ordinul tonelor. Pentru FIECARE autobuz!
Și despre ce vorbim de greutatea rețelei troleibuzelor când ea e susținută de stâlpi? În schimb fiecare autobuz electric își târăște chimicalele de câteva tone după el. FIECARE autobuz!
Nu există articol în care să se vorbească despre troleibuze și să nu apară comentarii (d)edikkkkate autobuzului electric, pline de exagerări și laude deșănțate la adresa mamutului cu baterii.
Troleibuzul e mai economic și mai FIABIL!
Dar nu o să meargă niciodată un troleibuz fără să aibă firele de curent.
Un troleibuz , sau hai să fiu corect, o suită de troleibuze cu toată infrastructura sa necesară SUNT MAI SCUMPE ca total cost achiziţie şi folosire decât acelaşi număr dar de autobuze electrice şi mica lor infrastructură de încărcare la capăt linie.
Înţelegi dle Kap ?
Apoi, mai vine un factor, constrangerile !
Poţi inventa o nouă linie complet nouă IMEDIAT şi fără investiţii, când ai autobuzele electrice.
Adaugă şi acest cost (dacă ai făcut economie) şi trage linie.
Concluzia este mai mult decât clară, dar te prefaci că nu înţelegi.
PS numai valoarea cablurilor de cupru la o infrastructura unei singure linii, pe care circulă, 10 troleibuze, s-ar putea să coste mai mult decât cele 10 baterii ale celor 10 autobuze electrice !
Înţelegi?
PS2 a doua constrângere fizică şi deci economică, este: dacă un fir se rupe, până trimiţi maşina de reparaţii şi repară, chiar şi o singură oră, toate acele 10 troleibuze STAU.
Adaugă şi acest cost.
Înţeles?
Hai că nu e greu.
Ai înţeles, doar că ai ego.
Iar ego denotă prostie.
Rețeaua de troleibuz constă din profile și cabluri, macazuri electromagnetice și suporturi chioare din oțel cu izolatori, poate niște stâlpi în plus dacă nu sunt suficienți cei deja existenți.
Cum se pot compara acestea plus manopera de montaj cu valoarea a 10-20 baterii de tracțiune LI-Ion de minimum 200 kWh?
Dacă în costul unui autoturism ponderea bateriei e de 30-45%, cât va fi dintr-un autobuz electric de 6-700.000 de euro? Cred că pentru 20 de autobuze vorbim măcar de 1,5 - 2 milioane de euro cost al bateriilor? Se compară cu niște km de cablu, suporturi și salariile a 5 angajați RATB care întind fire 2 săptămâni?
În plus, rețeaua troleibuzelor se întreține, pe când bateriile alea când și-au terminat ciclurile trebuie schimbate. La cât timp? 2 ani? Alți bani, aceeași distracție periodic.
Și da, traseul se poate reconfigura rapid cu autobuze. Dar ce se-ntâmplă, își iau oamenii cortul și se mută, se translatează cartiere întregi? Rutele din zonele populate sunt aceleași, măcar să apară vreun pol de dezvoltare nou și să fie nevoie de o linie de autobuze mai ieftine cu gaz natural.
Greu de priceput.
Mai ales ca propagandist habarnist.
Care manoperă montaj ale bateriilor?
Ele vin deja montate, şi sunt incluse în preţul autobuzelor electrice.
Încerci să minimalizezi exact ce costă foarte mult - infrastructura şi întretinerea infrastructurii de alimentare curent pentru troleibuze
Ești un gică contra fără argumente şi care are nişte afirmaţii total greşite.
Vezi manoperă la autobuze electrice unde nu se există, dar nu vezi manopera, sau forţa de muncă, mai bine zis (nu vorbim de producţie) exact acolo unde este ditamai elefantul în cameră.
Mai lasă să treacă nişte ani şi citeşte din nou ce prostii ai scris.
Nu și pentru un troll agramat care (se face că) nu pricepe românește după ce am explicat cât de simplu se poate, inclusiv cu estimări. Aici i se potrivea o replică din ”Căldură mare” ...
Înşiruirea ta, nu este logică. Arunci cu "cortul" ca să excluzi o constrângere economică care orice director sau CEO ar lua în considerare.
Dar, mă opresc aici, pentru că tu nu ai ce învăţa. Eşti un om care nu analizează propriile idei măcar.
Hai că deja îmi este greaţă.
2. "o suită de troleibuze cu toată infrastructura sa necesară SUNT MAI SCUMPE"
3. "la autobuze electrice unde nu se există"
4. "Înşiruirea ta, nu este logică"
Troll agramat. Q.E.D.
nu sunt împotriva troleibuzelor sau tramvaielor.
Să zicem altfel, troleibuze nota 8, autobuze electrice nota 9, biciclete nota 10
Autobuze PHEV nota 7
Autobuze hibride nota 6
Maşini termice nota 4
Acum, dacă un oraş are şi tramvaie, troleibuze şi autobuze electrice - foarte bine !
Oricum sunt, ca şi cum ar fi, trei fraţi buni.
Ok?
Nu că mi-ar pare bine, în nici-un caz.
Hai, pentru plăcerea dvs a tuturor, troleibuzele sunt mai bune.
Seară bună.
citat din ”Sustainable Use of the Catenary by Trolleybuses with Auxiliary
Power Sources on the Example of Gdynia
Department of Transport Electrical Engineering, Faculty of Electrical and Control Engineering, Gdansk
University of Technology, 80-216 Gdansk, Poland”
Înțelegi?
Și-n ciuda strâmbelor pe care vor să le bage trollii bateriilor concluzia e clară, chiar și pentru utilizatorii de google translate:
”However, this solution [of IMC trolleybus] is much more profitable for the public transport authority than introducing electric buses which are powered by large, high-capacity batteries with limited life expectancy, and can thus generate significant operating costs in the future (e.g., onboard battery replacement) and affect the performance of the public transport system.”
cine e curios are și linkul
https://www.mdpi.com/2412-3811/6/4/61/htm
1. Troleibuze, cablu, cupru, etc
De cati ani sunt montati stalpii pe strazile voastre, ca eu in ultimul timp am vazut o gramada de stalpi deteriorati, Parca ideea de a scoate cablurile de telefonie si net ,, ilegale `` de pe stalpii electrici era ca sa se mai elimine din greutatea amplasata pe ei.
2. Indiferent de cate troleibuze se afla in traseu pe linia de alimentare se consuma curent, deci energofag. Hm.
3. Autobuzele electrice nu te curenteaza cand ploua si nu ai izolarea buna.