În urmă cu o săptămână, Skoda a publicat o serie de informații referitoare la noua generație Octavia. Tot atunci, constructorul din Mlada Boleslav a oferit și o serie de fotografii cu modelul acoperit cu camuflaj.
După teaserul video din 4 noiembrie, cehii au publicat acum și primele schițe oficiale cu interiorul noii generații Octavia. Astfel, aflăm că noul model va avea, în premieră, un volan cu două spițe.
Viitoarea generație Octavia va avea dimensiuni mai generoase, spațiu interior mărit pentru pasagerii din spate și un portbagaj de 600 de litri (640 de litri în cazul versiunii Combi).
La interior, clienții vor putea comanda un instrumentar digital de bord cu o diagonală de 10 inch, un head-up display (premieră în gama constructorului din Mlada Boleslav) și un ecran central tactil tot cu o diagonală de 10 inch.
Gama de motorizări va include propulsoare pe benzină de un litru, 1.5 litri sau 2.0 litri cu puteri cuprinse între 110 CP și 190 CP.
Cei care preferă motoarele diesel vor putea alege unitatea de 2.0 litri TDI în versiuni de 115 CP, 150 CP și 200 CP.De asemenea, Skoda va oferi și două versiuni plug-in hybrid. Ambele vor utiliza motorul pe benzină de 1.4 litri și un motor electric alimentat de la o baterie. Varianta de bază va oferi 204 cai putere, în timp ce vârful de gamă propune 245 de cai putere. Pentru moment, oficialii cehi nu au oferit date despre bateria folosită sau despre autonomia electrică oferită.
A patra generație Skoda Octava va fi prezentată oficial la Praga, în data de 11 noiembrie.
intreb la oha. N-am nici un gand de sinucidere
golf 8 ciuciu la capitolele astea. ma asteptam la un pic in plus acolo.
S-a mai discutat pe aici, sunt putini cei care au nevoie de mai mult spatiu in Golf, mie imi convine ca l-au lasat asa. Eu am 7 Variant si imi ajunge spatiul interior, in schimb sunt to mai multe situatii in care nu am loc sa parchez sau sunt la limita.
La exterior mi s-a parut tot timpul mai ok Octavia 3 decat Golf, la interior insa se facea diferenta. Or aici vad ca se apropie foarte mult, daca va aduce cat de cat cu schitele astea, mie mi se pare un mare pas in fata la Skoda.
nu, ce zici tu e ce iti place tie, nu are neaparat acoperire. ideea nu era ca ai neaparat nevoie, ideea era ca daca mareau cu cativa cm nu mureau. IN PLUS, principalii lor concurenti la golf au portbagaje si de peste 400l. deci despre ce vorbim aici? sa nu imi spui ca nici concurenta nu conteaza. nici de sute de cai in plus nu ai nevoie si totusi la orice bmw nou vad si mai multi cai in plus. probabil cand stau bara la bara sa se simta mai bine.
nici eu nu simt mare nevoie de spatiu in plus la golf, dar vorbeam de un pricipiu, ca atunci cand vii cu ceva nou de regula mai plusezi si la spatiu. da, nu e obligatoriu, de acord.
si mie mi se pare ca noua octavie se apropie periculos la interior de golf. iar de regula la octavia, aceleasi dotari de la golf sunt sensibil mai ieftine.
Revenind la Octavia 4 , cred ca realizati ca schitele sunt foarte departe de realitate totusi , ca intotdeauna . Sa nu mai spun ca intre variantele sarace si cele de varf sunt diferente enorme la interioarele Skoda si e clar ca in schita este cea de varf. Sper sa nu exagereze cu pretul si mai ales cu dimensiunile ext/int , ca erau prea de ajuns si asa , si o spun din postura unuia de 100 kg ,cap al unei familii cu "greutate" oricum ,posesor de Octavia ( si care cu uimire constat ca acu se bate in preturi cu Passatul -vezi pretul la ultimul test).
in conditiile in care ogolful nu e vreo frumusete, raman la parerea ca o mica marire de spatiu nu o facea de necumparat.
Eu cred ca cu masina asta chiar isi cam dau cu stangu-n dreptul. Daca o fac mai misto la interior decat Golf, chair daca Golful o sa ramana cu materiale superioare, tot o sa-si canibalizeze clientii. Acum poate e o strategie germana si asta si nu ne-am prins noi :))
@andrei: masinile s-au scumpit din cauza rahaturilor cu incalzirea globala si normele peste norme de poluare impuse de niste unii care habar n-au despre domeniu. S-a mai discutat aici. Intotdeauna caii verzi de pe pereti sunt platiti de clientul final in cele din urma, adica de Jack and Joe. Numai ca s-ar pute sa nu se stie: poate oamenii o sa inceapa incet-incet sa refuze sa plateasca taxele astea indirecte impuse din cauza elucubratiilor eco. Cel putin asa s-ar parea, ca economia incepe din nou sa ia o pauza, scade consumul si veniturile companiilor din UE.
Cat priveste Golful 8, si eu ma asteptam sa mai mareasca un pic masina.