Campionatul Mondial de Anduranța va avea începând din 2021 o clasă de hypercar-uri (LMH) care va înlocui actuala clasă de prototipuri LMP1.
Decizia a fost luată pentru a atrage mai mulți constructori în Cursa de 24 de ore de la Le Mans cu versiuni ale unor modele de serie, în contextul în care Toyota este în prezent singurul producător care mai participa la LMP1.
Peugeot este unul dintre primii constructori care a anunțat că va dezvolta un hypercar pentru LMH, iar acum a publicat câteva schițe cu conceptul pentru noul model. Pentru moment, producătorul francez nu a anunțat încă un nume oficial pentru hypercar, însă au fost stabiliți o serie de parametri.
Astfel, hypercarul va avea 5 metri lungime și 2 metri lățime, urmând să fie mai mare și mai greu decât prototipurile de LMP1.
De asemenea, pe baza regulamentului tehnic, a fost stabilit și sistemul de propulsie. Hypercarul va fi unul hibrid, cu un motor cu combustie internă pe puntea spate și un motor electric de cel mult 272 de cai putere pe puntea față. În total, hypercarul va genera circa 680 de cai putere.
Pe de altă parte, oficialii Peugeot menționează că numeroase elemente tehnice și de design nu au fost încă stabilite, întrucât hypercarul este încă în faza de concept.
"Până acum am confirmat parțial conceptul aerodinamic, cadrul de dezvoltare pentru motor și funcționalitatea sistemului hibrid. Mai avem câțiva pași înainte de debutul din 2022 în privința studiilor, producției prototipului și, în fine, testarea pe bancul de probe și pe circuit", menționează oficialii Peugeot.
Pe lângă Peugeot, Aston Martin a anunțat că va concura de asemenea la categoria LMH cu hypercarul Valkyrie, iar Toyota își va continua participarea în competiție cu un hypercar.
Via Peugeot
Comentarii (0)