Noua entitate Stellantis, rezultată în urma fuziunii dintre PSA și Fiat-Chrysler, are un total de 400.000 de angajați la nivel global și își propune să atingă economii anuale de 5 miliarde de euro.
Principalele informații privind structura organizațională Stellantis:
- Jean-Philippe Imparato, fostul șef Peugeot, este acum CEO la Alfa Romeo
- Poziția lui Imparato la Peugeot va fi preluată de Linda Jackson, fost CEO la Citroen
- șefii Opel, DS și Maserati își păstrează funcțiile
- Noul director general pentru Lancia este Luca Napolitano, fost director în cadrul FCA
- Mike Manley, fostul director general FCA, este responsabil de operațiunile Stellantis din zona Americii;
- Maxime Picat, fost director PSA, va gestiona activitățile Stellantis din Europa
- Francezul Jean-Pierre Ploue va fi responsabil de design pentru brandurile Abarth, Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat Europa, Lancia, Opel, Peugeot
- Americanul Ralph Gilles va gestiona activitățile de design la Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Maserati și Fiat America Latină
Până la sfârșitul lui 2021, Stellantis vrea să dețină un portofoliu de 39 de modele electrice și hibride prin brandurile sale.
Via Stellantis
Sper ca fostul seful Peugeot sa deblocheze investitiile la Alfa ca e tragic acolo. Cum sa devii concurent pt trio german cu doua modele? Nebunie curata
Idem Lancia, care are și ea șef nou.
Se creează un departament unic de design pentru mărcile europene și încă unul pentru cele americane, iar asta ar putea indica intenția de a revigora puternic TOATE mărcile grupului.
(vom avea cam aceleași mașini sub mărci diferite, dar...s-ar putea să le meargă datorită prețurilor bune)
Un lucru remarcabil ca si Lancia are un nou sef, mai ramane sa stabileasca salariile si bonusurile.
doar visau ca masinilor lor poate erau bune, deja a inceput sa se ca....ce pe ei .
Habar n-am cum va evolua Alfa Romeo în viitor. Eu doar mi-am dat cu presupusul citind articolul.
Aș evidenția un exemplu care ar putea indica modul de lucru al companiei Stellantis în viitor.
În prezent avem un automobil vândut sub mai multe mărci: Peugeot Partner, Citroen Berlingo și Opel Combo (plus Toyota Proace City Verso). Nu m-aș mira ca în viitorul apropiat să văd aceeași mașină vândută sub denumirea de Fiat Doblo.
Dacă vor lua un DS 9 și îl vor vinde și sub sigla Alfa Romeo, Chrysler și Dodge, eu sunt convins că vor avea succes.
Cel mai probabil cam ăsta va fi modul de operare al noii companii Stellantis.
La utilitare este altceva, acolo poate functiona.
Carlos spunea ca reduc nr platformelor la max 2, pt motoare termice. Este de asteptat sa foloseasca platforma PSA- ului pt masini mici si giulia de la medii/compacte in sus.
Restul (din “portofoliu”), încet-încet, se va “pierde pe drum”.
În definitiv, Stellantis semnifică o construcţie cât se poate de artificială, de nefirească – nu încape nicio îndoială în acest sens. Dar s-a născut musai din dorinţa de a nu sucomba pe o piaţă feroce, care nu mai respectă nicio cutumă. De altfel, visul straşnic al răposatului “Fusione” s-a împlinit. Din păcate, nu i-a fost dat să-l trăiască în toată splendoarea concretizării lui.
Personal, această “macro-viziune” nu m-ar tenta cu niciun model (de parcă vor fi prea multe…nu, taică, se va aplica “economie la sânge”, adică reţeta deja consacrată pe la curţi mai faimoase, recte: platforme & motoare comune; eh, soluţia era atât de previzibilă…). Şi încă acum, când mai pâlpâie filosofia motoarelor cu ardere internă. Darămite când…
Doua marci au influenta majora in noua structura: Peugeot prin actiunule familiei si Fiat prin actiunile Exor, proprietatea mostenitorilor Agnelli.