Volkswagen se pregătește pentru tranziția către mașinile electrice și autonome. Lansarea conceptului Sedric, alternativa VW pentru transport în comun electric și autom, este doar începutul, potrivit șefului companiei.
“Echipa noastră lucrează deja la idei pentru o întreagă familie Sedric de autovehicule complet autonome pentru oraș, cu mobilitate mare, mașini de transportat marfă și camioane grele”, a spus Matthias Müeller.
Sedric este prescurtarea de la “self-driving car” și reprezintă un mijloc de transport complet autonom care poate găzdui până la patru pasageri.
“În curând, (Sedric) va fi testat prin transportarea angajaților în fabrica noastră din Wolfsburg”, susține CEO-ul VW. Compania spune că primele mașini complet autonome de la Volkswagen vor circula pe străzi în “două până la cinci” orașe la nivel global din 2021.
Mașinile ar urma să fie disponibile prin brandurile Moia și Gett. Moia este un serviciu de shuttle pe rute personalizate în funcție de nevoile utilizatorilor săi, care vor putea să comande o mașină cu ajutorul unei aplicații de smartphone. Gett este rivalul VW pentru Uber și ar putea să primească o versiune de producție a lui Volkswagen Sedric.
Nemții speră ca tot mai multe țări să adopte o legislație care să permită mașinile autonome.
“Ne așteptăm ca Senatul american să adopte această legislație (pentru mașini autonome) la mijlocul anului viitor. După aceea, vor urma Dubai, Singapore și China”, a spus un oficial VW.
Via Autonews
@AM, care sunt dimensiunile (ȋn cm) ale casetei din imagine? Și, apropo, cum se desface?
Masinariile vor avea un cuvant important in acest caz intrucat evolutia lor VA SCHIMBA COMPLET LUMEA....
Ce te faci cu o masina care te va lasa sa treci strada - tu find neatent- si NU TE VA INJURA deschizand geamul sau NECLAXONAND de parca cine stie ce mare lucru faceai cand mergeai mai incet prin oras uitandu-te dupa un numar de casa sau cautai un anume magazin etc....
Evolutia acestor sisteme autonome va spori increderea oamenilor si va trebui coroborata cu schimbarea-adaptarea legislatiei rutiere in doar cativa ani, 4-5-6 ani....depinde de tara in primul rand dar si de existenta infrastructurii rutiere IMPECABILE (strazi bine marcate si delimitate, existenta semnelor rutiere, semaforizare adecvata), precum si de implementarea pe masini a unor sisteme de navigatie cu harti rutiere cat mai exacte, senzori foarte precisi pe masini, calcula T oare pe masini cu programe dedicate cat mai capabile etc....
cine va vrea sa conduca o masina ne-autonoma va plati mai mult, pentru ca riscurile sunt mult mai mari
si va depinde mult si de marcajele rutiere, semnele, semaforizarea, drumurile - infrastructura cum bine ati spus