Primele informații și imagini cu noul BMW i4, sedanul electric cu 590 km autonomie

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 17.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a lansat noul i4 cu ocazia conferinței de presă anuale. Modelul cu zero emisii va putea fi comandat în versiuni cu până la 530 de cai putere, iar autonomia maximă anunțată de producător este de 590 kilometri.

Constructorul bavarez de automobile a susținut în urmă cu puțin timp conferința de presă anuală în care a vorbit atât despre trecut, dar mai ales despre viitorul mărcii.

În cadrul acestui eveniment, BMW a prezentat lumii întregi și noul i4, o versiune 100% electrică a lui Seria 4 Gran Coupe.

Din punct de vedere estetic, noul BMW i4 seamănă cu varianta echipată cu motoare convenționale, cu excepția grilei închise preluate de la SUV-ul iX. Aceasta este de fapt un panou care susține un sistem sofisticat de senzori.

"Cu aspectul său sportiv, cea mai bună dinamică de condus din clasă și zero emisii locale, BMW i4 este un BMW adevărat. Acum face ca inima companiei să bată complet electric," a declarat Pieter Nota, membru în consiliul de administrație a BMW AG.

Constructorul din Munchen nu a publicat, pentru moment, nici o imagine cu interiorul. Știm, însă, că sedanul cu zero emisii va fi echipat cu cea mai nouă generație a sistemului BMW iDrive. Aceasta propune, printre altele, un ecran curbat care încorporează atât instrumentarul de bord digital, cu diagonala de 12.3 inch, cât și ecranul central de 14.9 inch.

Noul i4 va putea fi comandat în mai multe versiuni.

Clienții vor avea la dispoziție și o variantă M Performance, care va oferi 530 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în circa 4 secunde. Autonomia maximă anunțată de producător este de până la 590 de kilometri în ciclul WLTP.

BMW va oferi detaliile complete despre acest nou model în săptămânile următoare.

via BMW

Comentarii (23)

  • Măcar cand ai motor termic ești constrans de radiator să ai o grilă mai mare, deși nu e musai. Dar acum, cand ai grila închisă, de ce nu ai veni cu o altă rezolvare? Și cred că mai e și luminată. Ca să fie treaba treabă...
    24 2
  • Seriff
    Frumos ca o zi de luni, scump si inutil.
    23 12
  • Pe propietar nu-l intereseaza autonomia maxima ci minima,,sigura!
    23 1
  • o grila de concept car
    o linie generala de anii '90
    15 2
  • Inca o masina cu motorizare din aia diesel care mai e in oferta inca 20 de ani :))
    Bun asa BMW, dar cu dieseluri si benzinare ce facem? Cand mai prezentati si modele pentru Romania?
    2 24
  • ironie!?
    Stau si ma intreb, in conditiile unui oras "socialist", gen Bucuresti, care are mii de blocuri(atat vechi, dar si noi), dar si cu o infrastructura "slaba" in incarcarea acestor masini(si nu ma refer la statii de incarcare, ci la cabluri vechi si de capacitate mica) oare merita o electrica?
    19 4
  • @ironie!? Doar nu iți închipui că tragi prelungitor pe geamul de la baie și încarci mașina în fața blocului. Există / or să existe puncte de încărcare în parcări publice, supermarket-uri, stații peco...
    3 15
  • @ironie?
    Cine cumpara masina asta sigur o ia pt ca sta la vila si are garaj incalzit si isi permite un wallbox performant numa pt el.
    Sa fim seriosi cine isi permite asa masina sigur nu 'vaneaza' chargere prin parcari....
    17 2
  • @ds

    Crezi ca la seria 4 erau constransi sa faca grila mare ? Este aceeasi masina cu seria 3, care are grila mica, este vorba de alegere, buna sau proasta.

    De abia astept sa mai apara treizeci si noua modele electrice anul asta, daca nu apar posesorii si pe AM, n-am facut nimic, stai ca este scump, altfel...
    16 4
  • Multi nu vor sa inteleaga ca masinile astea sunt inca la inceput ca tehnologie, sunt pentru oameni cu mai multi bani care isi permit sa dea mai multi bani pentru astfel de lucruri. (ca o analogie ar fi telefoanele pliabile).
    Tehnologia nu e pregatita sa inlocuiasca total motoarele termice, ci doar se fac pasi in directia asta. Pe viitor o sa fie mai multe puncte de incarcare, poate peste 15 ani timpii de incarcare o sa fie de maxim 10 minute.
    Daca stai la bloc nu esti obligat sa iti iesi o astfel de masina, daca stii ca nu ai unde sa o incarci, iti iei o masina normala.
    Preturile e normal sa fie mai mari decat a unei masini normale, pentru ca cercetarea costa si ea, se vand un numar mult mai mic de astfel de masini, sunt doar o nisa, pe viitor mai mult ca sigur un i4 o sa coste cat un seria 4 normal.
    Nu mai fiti hateri, nu mai aruncati cu rahat in electrice, ele vor fi viitorul, ca vor fi pe baterii, poate o sa evolueze masinile cu hidrogen, cine stie, dar masinile pe combustibili actuali vor disparea cu siguranta ca ne place sau nu. E inca la inceput totul, dar in maxim 20 de ani tind sa cred ca o sa ajunga la un nivel care sa egaleze usurinta de a avea o masina cu motor termic.
    PS: mie chiar imi place grila
    13 10
  • *Preturile, e normal sa fie mai mari decat ale unei

    Am corectat inainte sa fiu criticat
    3 5
  • Seriff
    @CCC Aici nu e vorba de hatereala, daca ar merge in paralel cu masinile termice nu ar avea nimeni nimic cu ele, cine sta la casa si are garaj sa isi cumpere, nu am nimic impotriva, dar majoritatea nu sta la casa si nici garaj n-are si nu isi permite sa dea multi bani pe o masina si evident isi ia una termica, dar problema este ca vor sa interzica definitiv termicele si practic ne obliga sa luam electrice, sa ne oblige sa ne luam si vile in Pipera daca tot avem electrice.
    16 4
  • Cine a obligat pe cine sa ia electrice? In continuare se vand masini cu motoare termice, masini de volum, ies masini noi cu motoare termice (gen fabia, care trebuie sa apara curand). Pe termen scurt si mediu nu o sa oblige nimeni sa cumperi masini electrice, ca o sa existe interdictii pentru masinile care polueaza mai mult, asta e alta discutie, dar pana acum nu am auzit de vreo lege care sa te oblige sa iti cumperi o anumita masina si nici nu cred ca va veni prea curand vreuna.
    8 10
  • Aici nu e de haterala si nici de struguri acri.Cum adica nu sunt obligat? Cand apar noi norme cretine se poluare,taxe,se interzic celw pe motorina in orase iar cele electrice sunt subventionate,taxe mici,parcari gratis? Le faci reclama mascata electricelor sau ai vorbit fara sa gandesti?
    10 4
  • Seriff
    @ccc momentan asa e, nu te obliga nimeni, dar nu vezi din celelalte stiri, unele tari au cerut deja o data exacta cand se vor interzice termicele, iar deja multi producatori au anuntat ca ei nu vor mai produce din 2030 decat electrice, directia e clara, interzicerea totala a masinilor cu motor termic, fie el benzina sau diesel, cand se va intampla asta va fi o majora problema pentru multa lume.
    15 3
  • Mai trebuie tinut cont de un lucru, faptul ca Romania inca e o tara foarte slab pregatita pentru masinile electrice nu inseamna ca si celelalte tari sunt. In Olanda, Germania, Belgia sunt suficiente statii de incarcare la fiecare bloc. Deci nu e vorba vreounui producator ca lanseaza masini electrice si nea Gogu din Bucuresti sau oricare alt oras din tara nu are priza la scara blocului, e vina dezvoltarii acelei tari.
    7 4
  • Seriff
    Nu sunt nici alea, stai linistit, fac fata acum fiindca sunt putine masini si la ei, cand or fi majoritare o sa fie jale peste tot, in Germania pe autostrada sunt putine statii, in unele orase la fel super putine spre deloc, nu e lapte si miere nici acolo si oricum mai sunt si alte aspecte impotriva masinilor electrice in afara de problema incarcarii, cum ar fi autonomia, riscul imens de probleme atunci cand iese din garantie si sansele 0 de revanzare, lucruri pe care orice om le ia in calcul.
    11 2
  • " Măcar cand"
    "or să existe"

    Tu esti korean sau roman?
    3 4
  • Aston Martin a zis ca nu o sa mai produca decat masini electrice din 2030, repet Aston Martin nu VW, iar Audi a zis ca s-ar putea sa devina brand electric din 2035, din nou un brand premium.
    Dar asta nu inseamna ca din 2035 se interzic masinile termice (gen si Audi o sa mai vanda masini termice in 2034, asta nu inseamna ca o sa fie bune doar un an). Poate din 2040 sa inceapa sa interzica inclusiv Euro 7 (sau ce o sa fie pe atunci) in orase. Dar mai sunt 20 de ani pana atunci.
    Mi se pare ca se cauta un fel de dusman inexistent, ca o sa ne interzica, ca nu o sa ne mai lase, doar ca sa motivam inversunarea asupra masinilor electrice, de parca ele sunt cel mai mare rau, desi sunt lucururi care se vor intampla peste 20 de ani, bucurati-va de viata si nu va mai faceti atatea griji.
    Cel mai probabil ca pana atunci oricum masinile electrice vor fi echivalente la pret cu cele termice de acum.
    2 12
  • Seriff
    @ccc asa sa fie.
    3 2
  • Vlad08
    @ccc Pai cum nu te obliga? Daca vrei maine sa cumperi o masina noua de 15.000 de euro o sa gasesti numai motoare "ultra premiate" sanki de 1 litru in 3 cilindri. Nu te-a obligat pe tine direct, a obligat industria auto cu niste norme de poluare aberante si astfel tu in loc sa cumperi ce cumparai acum 10-15 ani,respectiv motoare corespunzatoare caroseriei de 2 litri sau mai mult, te trezesti cu un aspirator "motorul anului" la care trebuie sa ii opresti clima ca sa urce bordura.
    Si pana nu te ocupi de marii poluatori,gen fabrici,avioane,vapoare(care apropo,15 vapoare polueaza intr-un an cat toate masinile de pe glob la un loc) degeaba il fortezi pe consumatorul simplu sa inghita galusca cu ecologizarea si cu mirosul de papadii in orase.
    17 4
  • Seriff
    @Vlado8 Exact asta spuneam si eu, dar nu ma intelege nimeni.
    6 0
  • E frumos, dar cam scump
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru