Volkswagen XL1 este un automobil experimental prin care marca germană a încercat şi a reuşit să demonstreze faptul că tehnologia modernă şi aerodinamica pot duce la un consum infim pe o maşină.
Transformat în maşină de stradă prin introducerea sa în producţie de serie limitată, Volkswagen XL1 beneficiază de un sistem hibrid format dintr-un motor TDI cu doi cilindri de 0.8 litri care dezvoltă 50 CP şi unul electric de 30 de cai putere. Consumul mediu mixt al modelului german care cântăreşte doar 800 de kilograme este de 0.9 litri/100 km, iar autonomia full-electrică este de 50 de kilometri. Dezvăluit în primăvara anului 2013 şi bazat pe conceptul cu acelaşi nume, VW XL1 a reprezentat un pariu pe care marca germană l-a câştigat la nivel tehnologic, chiar dacă preţul, dimensiunile şi caracteristicile sale sunt mai degrabă extreme decât unele uşor digerabile de clienţi.Conform surselor citate de Autocar, viitorul Golf 8 va fi lansat în 2019 şi va "învăţa" din lecţia XL1 cum să ajungă la emisii care să ajungă la medie de sub 80 de grame CO2/km pe întreaga gamă de motorizări. "Sunt investigate o serie de soluţii aerodinamice pentru noul Golf", spun oficialii cu care au discutat jurnaliştii britanici, care susţin însă că există probleme la adaptarea liniilor lui XL1 pe lungimea şi caracterul lui Golf.
Pentru că dimensiunile noului Golf vor rămâne aceleaşi cu cele ale actualului model, liniile prezente pe XL1 - o maşină care performează aerodinamic printr-o înălţime redusă şi o lungime mare - nu îşi vor găsi drum direct pe modelul german, ci vor fi remodelate pentru a se potrivi pe profilul compactei.Printre celelalte inovaţii pe care Golf 8 le-ar putea aduce pe piaţă în momentul lansării sale se vor număra adoptarea soluţiei cu volant, un dispozitiv care stochează energia generată la frânare şi o poate reutiliza ulterior la acceleraţie, introducerea unor motoare cu raport de compresie variabilă, a turbinelor electrice şi a unui sistem denumit Coasting - existent deja pe unele modele ale mărcii - prin care motorul şi transmisia sunt oprite/decuplate atunci când motorul nu se află la sarcină (la viteze mari pe autostradă, la viteze de sub 10 km/h sau atunci când maşina se apropie de semafor, iar şoferul a luat piciorul de pe acceleraţie).
via Autocar
Comentarii (4)