Hyundai a anunțat în luna august că va lansa trei modele electrice în următorii patru ani sub noul brand Ioniq, iar primul dintre ele va fi prezentat oficial în prima parte a anului viitor sub numele Ioniq 5.
Până acum, constructorul sud-coreean a anunțat doar că Ioniq 5 va fi un SUV electric dezvoltat pe baza conceptului Hyundai 45 (foto), fără să ofere însă detalii suplimentare.
Iată că primele informații tehnice despre noul model sunt furnizate acum de SK Innovation, unul dintre principalii furnizori de baterii pentru mașini electrice la nivel global, care va furniza și acumulatorul pentru Ioniq 5.
Astfel, în cadrul unei conferințe care a avut loc în Coreea de Sud, oficialii SK Innovation au anunțat dezvoltarea unei baterii de generație nouă care va utiliza nichel de înaltă densitate.
În cazul lui Ioniq 5, noua baterie va permite o autonomie maximă de 800 de kilometri și o încărcare completă în numai 20 de minute. Totuși, SK Innovation menționează că încărcarea completă în 20 de minute va fi posibilă prin două sesiuni distincte de câte 10 minute, cel mai probabil pentru a evita supraîncălzirea bateriei.
Producătorul de baterii nu a menționat capacitatea bateriei care va atinge o autonomie de 800 de kilometri.
În schimb, producătorul sud-coreean susține că noua tehnologie pentru baterii va permite utilizarea în parametri optimi pentru 1.000 de cicluri de încărcare.
SK Innovation a menționat în cadrul conferinței că Ioniq 5 va fi primul model electric care va utiliza acest tip de baterie și anticipează că primele livrări vor începe în a doua jumătate a anului viitor.
Până atunci, primele unități Ioniq 5 vor fi echipate cu o baterie de 64 kWh care va permite o autonomie de 450 de kilometri.Ioniq 5 va fi primul model electric dezvoltat de Hyundai care va utiliza baterii SK Innovation, în contextul în care producătorul avea până acum un contract exclusiv cu LG Chem. În schimb, partenerii de grup de la Kia folosesc deja baterii SK Innovation pentru modelul electric e-Niro.
Cum am mai spus, unii tac și fac, nenea Musk.
Dupa 8 ani de cercetare, Brighsun New Energy pregătește baterii litiu-sulf care vor oferi o autonomie de 2.000 km vehiculelor electrice
Bateriile litiu-sulf au o densitate a energiei de 5-8 ori mai mare fata de cea a bateriilor actuale (Li-ion).
https://www.wall-street.ro/articol/Auto/254008/baterii-cu-litiu-vor-alimenta-in-curand-vehiculele-electrice-pentru-a-parcurge-2-000-km.html
Si cu 2000 de km autonomie, chiar si cei mai credinciosi dieselisti se vor converti.
Doar ca, din pacate, suna prea frumos ca sa fie adevarat.
problema inexorabila zic eu ca ar fi totusi... pucioasa = notiune simbolic indracita in pisicul colectiv.
nu ar fi primu apropo straveziu insa, ca doar ati auzit poate de luciferaza.
Si mai culmea, ca ar trebui sa apara in productia de masa pana la sfarsitul lui 2020.
D ajuta!
Cat despre masina din articol, va da peste nas concurentilor traditionali cu noua baterie, de Tesla sunt sigur ca au deja pregatit ceva echivalent si in momentul de fata trag de actuala tehnologie pentru profit.
Cam la 6 luni apare cate o stire din asta ca sa mai linisteasca boborul si sa-i dea speranta. Amin.
Da sa vedeti bateriile cu grafen. Durere.
Intre timp cei care stiu fizica si ceva chimie se bucura ca a scazut pretul motorinei. Talpa frate!