La sfârșitul anului trecut, Maserati a publicat primele fotografii camuflate cu prototipul viitorului MC20 (Maserati Corse 2020). Inițial, lansarea noului supercar a fost programată pentru luna mai, însă pandemia de coronavirus SARS-CoV-2 a dus la amânarea evenimentului.
Conform oficialilor italieni, viitorul model va fi prezentat în 9 septembrie, la Modena, în cadrul evenimentului denumit MMXX: The Way Forward.
Viitorul supercar este un proiect "100% Made in Modena", iar acum italienii ne oferă primele informații referitoare la noul motor pregătit pentru MC20.
Propulsorul denumit Nettuno (Neptun) este un V6 biturbo de 3.0 litri. Motorul va livra 630 de cai putere la 7.500 rpm și 730 Nm începând cu 3.000 rpm. Turația maximă a motorului va fi de 8.000 rpm. De asemenea, inginerii Maserati spun că au pregătit un sistem nou de aprindere derivat din cele utilizate în Formula 1.
Conform unor surse apropiate companiei, noul motor V6 va fi introdus treptat și pe restul modelelor din gamă în versiuni cu resurse mai puține.
Să mai zică cineva că Mercedes scoate prea mulți cai din 2 litri (421 pt. AMG A 45 S...)
Maserati are totuși nevoie de mai mult decât d-un supercar (MC20 =vector de imagine) pentru redresare.
dar indiferent de turatii, motorul italienilor e o amestecatura reusita de silutii tehnice si cifre impresionante.
iar in variante mai soft va veni si pe suv-uri si sedanurile marcii
Power 421 ps (415 bhp / 310 kw) @ 6750 rpm
Torque 500 Nm (369 lb-ft) @ 5000 rpm
Tot cam p-acolo sunt deci scoși la păscut toți caii, iar cuplul maxim obținut de italieni la doar 3.000 rpm e o performanță... și mai nemțească. :-)
Cilindreea unitară e deci comparabilă (clasicii 500 cmc *ideali*) și mai rămâne de văzut raportul cursă/alezaj.
https://www.alvolante.it/news/maserati-mc20-nuovo-motore-v6-30-caratteristiche-369159
...Dar nu cu toate detaliile (nici cât de *superpătrat* va fi ref. la raportul alezaj/cursă.) Se știe însă că va avea două bujii pe cilindru și o cameră de pre-combustie pt. regimurile joase / în sarcini parțiale, când motorul va funcționa în regim de injecție indirectă (cu benzina pulverizată în galeriile de admisie).
O realizare de excepție, clar -- ȘI NON-HIBRIDĂ, ASTA-MI PLACE :-) -- , dar mai rămâne ca Maserati să facă și... mașini pentru un asemenea motor (noi GT_uri, sedanuri ori SUV-uri, că actualele se vând slăbuț, din varii motive.)