Programele Rabla Clasic și Rabla Plus au început la sfârșitul lunii martie, în plină perioadă de restricții de circulație în contextul pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.
Pentru Rabla Plus au fost alocate fonduri suficiente pentru achiziționarea a aproximativ 3.000 de mașini electrice cu bonusul guvernamental de 45.000 de lei sau 6.000 de mașini plug-in hybrid pe baza bonusului de 20.000 de lei.
În mod tradițional, Administrația Fondului de Mediu (AFM) publică periodic informații despre numărul de mașini electrice vândute în cadrul programului, însă până în prezent nu a oferit detalii în acest sens pentru ediția din acest an.
În schimb, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a anunțat că până în prezent au fost efectuate 372 de cereri pentru mașini electrice si plug-in hybrid, în creștere cu 72% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
"În același număr de zile de la începutul programului, în acest an au fost deja realizate 372 rezervări pentru achiziția de autoturisme electrice și plug-in hybrid, cu 72,2% mai mult decât în 2019, când erau doar 215 rezervări în același interval", menționează APIA într-un comunicat de presă.
Existența unei rezervări nu reprezintă însă o garanție că aceasta va fi transformată în achiziție finală.
De altfel, este foarte posibil ca în acest an numeroși clienți care făcuseră rezervări să fi renunțat între timp la ele din cauza pandemiei.Pentru ediția din acest an, toate documentele necesare pentru accesarea programelor Rabla Clasic și Rabla Plus se depun prin internet, iar termenele limită au fost prelungite.
Potrivit datelor publicate încă de la jumătatea lunii aprilie, înmatriculările de mașini electrice au crescut în România cu 27% în primele trei luni ale anului, la 272 de unități, în ciuda faptului că piața auto în ansamblu a înregistrat o scădere de aproape 22%.
Via APIA
A început şi va fi electric deasupra tuturor !
Spre binele eficienţei economice,
spre binele sănătăţii oamenilor,
spre binele mediului pământului plantelor și animalelor,
spre binele diversificării surselor de energie (preţul curentului nu variază de nebun ca preţul petrolului),
spre binele confortului şi siguranţei pe străzi
Înafara preţului mare, care în 10 ani se va regla, nu există NICIO CONTRA INDICAŢIE al maşinilor electrice
dar pur şi simplu oamenii îşi doresc ce este mai bun pentru ei şi pentru cei din jurul lor
.
Inca este "Zi de Zi, Diesel Deasupra Tuturor !"
Sau a fost pana in 2019-2020.
Majoritatea statiilor de incarcare, au preturi mici sau chiar incarcare gratuita.
Peste un an, va creste pretul.
PS: Foarte frumoasa poza cu o superba Skoda Superb PHEV !
PPS: Electrica este viitorul in oras !
In afara orasului, Diesel face Legea !
"oamenii îşi doresc ce este mai bun pentru ei şi pentru cei din jurul lor"
Inteleg. @Edikkk, majoritatea oamenilor nu le pasa de cei din jur. Arunca gunoaie, fumeaza (nenorocitii !). Sa le stea tigara-n gat !
Si sunt destul de multi.
Cei care-si cumpara electrica, nu o cumpara pentru cei din jur.
Electrica este pentru un anumit target de clienti.
Sa vedem noua generatie de baterii. Dar, electrica (cel putin momentan) nu este pentru oricine. Are un anumit target de clienti. Si aici nu spun doar de pret, ci si de autonomie, timpul de incarcare.
Pentru ca, poti sa ai bani, dar ai nevoie de autonomie mare intr-un timp mai scurt. Sau poate nu timpul necesar incarcarii este problema, poate autonomia. Sau invers. Sau ambele.
Poate ca X are destui bani, dar are nevoie de autonomie mai mare si/sau timp de incarcare mai scurt.
Atunci, X va lua o electrica ? Poate. Dar nu prea cred. Pentru ca electrica (momentan) are doua mari dezavantaje: autonomia mica si timpul de incarcare foarte mare.
Daca electrica ar avea autonomie de (cel putin) 500 km, si incarcare in 10-15 minute, hai maxim 30, X se va mai gandi. Si poate va cumpara.
Dar, incarcarea foarte lenta si autonomia mica, il face pe X sa se mai gandeasca daca merita.
Dar in oras, este foarte buna o electrica mai mica. De exemplu, Skoda e-Citigo IV costa cam 20.000 de euro. Cu eco-bonus, o iei cam la 10.000 de Euro. Un pret foarte bun, nu ?
Pentru oras, electrica este solutia.
Viaţa trece... Oricum în 7-10 ani îţi scoţi diferenţa sau poţi vinde maşina SH şi cumperi alta
Şi cel mai cel mai scump nu ajunge la preţul pe km faţă de benzină sau motorină !! (Luând în calcul un consum de 20 kwh/100km)
Şi încarci 80% acasă sau la muncă deci....
CET URI in bucuresti chiar păcura și
vom produce energie electrică pentru autovehiculele “verzi”...
Nu zice nimeni că trebuie schimbare cu forţa şi mai ales se referă la cei care au deja bani să facă pasul să cumpere electrice.
Dar de aici că CET pe cărbune.... sa mai discutat pe acest subiect de multe ori şi este penibil că trebuie discutat
Peste 60% din energia României este verde.
Benzina, motorina vor fi mereu 100% non verde.
Că energia electrică nu este 100% verde... da... dar nu este 0% verde... daaahhhh
În loc să fim fericiţi că există tehnologiile la tranziţia către societate verde, noi vorbim de CETuri de parcă sunt singurele care fac curent în România
Trăim într-o ţară care a fost şi are foarte multe resurse dar extrem de săracă şi furată.
Dar suntem pe drumul cel bun.
Momentan românii trebuie să îşi schimbe anumite percepţii TOTAL GREŞITE
1) CUM de îşi mai cumpără ÎNCĂ apartamente 2 camere ???
Aceste puşcării ale vieţii ?
Preţurile sunt foarte mari pentru că lumea e proastă de cumpără.
2 camere înseamnă că dacă ai copil fată şi băiat ce faci ? Nu au camera lor... Dar părinţii ce fac dorm în sufragerie şi îşi fac patul mereu, dacă vin în vizită ce faci? Fâşia gaza?
Apoi apartament nou, bloc nou, dar fără 2 locuri de parcare de apartament dedicate, proprietate????
Cum poţi să cumperi aşa ceva?
Chiar dacă are un singur loc de parcare, când te căsătoreşti nu poţi să spui soţiei mergi tu cu autobuzul
Sau să o duci tu la muncă şi tu lucrezi în cealaltă parte a oraşului!
Ce draq dle
Sărăcie, sărăcie, dar ne o facem şi cu mâna noastră
Nu avem bani, nu ne-am născut bogaţi dar şi acceptăm nişte porcării
Şi toate CET au intrat în insolvenţă şi apoi în faliment, iar situaţia de la CET Bucureşti urmează acelaşi trend, este în insolvenţă, datorii imense, în faliment iminent.
Plus că CET mai folosesc mai nou gaz metan şi puţin păcură, nu ştiu Bucureşti dar erau modernizate înainte de faliment.
Cât despre cele pe cărbune sunt deja sub solar şi sub eolian, deja în curs de faliment - vezi CET Oltenia
Nu intelegi nimic. Si nici n-ai inteles vreodata ceva.
Ti-am zis, electrica are un ANUMIT TARGET de clienti !
Ti-am mai explicat, chiar in comentariul meu de mai sus. Se pare ca nu ai citit. Bine, esti prea spalat pe creier sa intelegi ceva.
Doar pentru ca X are destui bani, tu crezi ca va cumpara o electrica ?
Poate ca X nu este din acel target.
De ce sa-l obligi ?!
Doar pentru ca are bani ?!
Iti mai explic inca o data:
Poate ca X are bani, dar are nevoie de autonomie mare si timp de incarcare mic.
Va cumpara X o electrica ? Nu prea cred.
De ce ?
Pai, X NU este din acel target !
De unde stim ?
Pai, X vrea doua lucruri: autonomie mare si timp de incarcare mic.
La electrice, aceste doua lucruri, sunt DEZAVANTAJE. Au autonomie mica si timp de incarcare mare.
Asa ca, @Edikkk, te rog sa incetezi cu e-prostiile e-spalate
Oamenii sunt diferiti. Nivelul lor de trai este diferit.
La ce-ti trebuie doua locuri de parcare ?!
Unul nu-ti ajunge ?!
Si spune-mi mie, cate famili au 2 masini ? (inafara de cei care stau la casa sau sunt bogati)
Electrica NU este pentru ORICE !
Doar pentru ca are bani, inseamna ca este din acel target ?!
NU !
Daca X are niste criterii, crezi ca va renunta doar sa-si ia o masina electrica ?!
NU ! Poate, da nu cred.
Si nu mai minti !
Nu mai incerca sa minti ca electrica este cea mai buna !
Are un anumit target de clienti !
In plus, te MINTI singur, NU pe NOI.
Cei puternici si creier vor compara electrica VS termica.
Si nu vor cadea in e-plasa e-spalatoare pe creier.
Daca tu ai cazut, dumnezeu cu mila.
Tu nu pui in balanta nimic.
Doar electrica e foarte buna, etc.
Electrica este foarte buna in oras. Pentru ACEL target este folositoare.
Este folositoare celor care doar se plimba, prin oras, putin inafara.
Pentru acest target de clienti este foarte buna.
Doar pentru ca are bani nu inseamna ca este din acel target.
Benzina si Diesel-ul 100 % non-verzi. hmm...
Asta crede un electrizat spalat pe creier
Oricum, stiam ca esti un spalat pe creier.
Benzi si Diesel-ul s-au imbunatatit de-a lungul anilor.
Compara un TDI nou vs un TDI vechi de 10 ani vs un TDI de acum 15-20 de ani.
Care este cel mai curat ? Cel nou
Tu nu vrei sa intelegi !
Imi pare foarte rau de tine !
Daca tu crezi ca electrica este buna pentru oricine...
Domnule @Electrikkk, exista un anumit target !
Daca ai bani de o electrica ok, nu inseamna ca esti din acel target.
Ci inseamna ca ai optiuni.
Pentru o familie activa, care calatoreste, merge in vacante, etc , ar merge mai bine o termica.
Electrica NU este pentru oricine !
Te rog, intelege !
Cand o sa fie autonomia mai mare si timpul de incarcare mai mic, atunci target-ul se va mari.
Electricele inca sunt la inceput de drum !
Trebuie sa intelegi !
Dar sa astepti o minim o ora sa se incarce ?!
Este foarte mult.
Hai sa-ti mai explic:
Vrei sa pleci cu familia in vacanta, undeva mai departe (dau exemplu Grecia), cu o electrica.
Cam 1000 de km. Depinde in ce parte a Greciei.
Sa zicem, electrica are cam 400 km autonomie.
Trebuie sa incarci 1-2 ori.
Sa zicem, incarcare rapida. O incarcare 2 ore.
Deci, cel putin 2 ore pierzi asteptand electrica sa se incarce.
Si este si greu.
Cu termica, opresti doar pentru baie si/sau alimentare.
Cam 5-10 minte stai acolo, si dupa care iti continui drumul.
Pentru drumuri lungi, electrica este obositoare.
Nu este pentru acel target de clienti.
Este pentru cei care se plimba, prin oras, mai ies putin si inafara.
Hai, poate si niste drumuri mai lungi. Dar nu foarte lungi.
Sper sa intelegi candva.
Ca de ceva timp iti tot explic.
@Aha
Electrica inca este la inceput de drum.
Infrastructura este in dezvoltare.
Pentru folosinta urbana, la o autonomie de 300-500 km, o incarcare o data la 6-7 zile se poate face la un loc de parcare public sau privat. Fara sa mai pun la socoteala de ofertele hibryd, perfecte pentru rulajul zilnic.
Pentru folosinta extraurbana, 300-500 km, nu-i faci zilnic, poate in concediu sau ii faci cu planificare si repet, exista hibrydele.
Oricum, e ok ca investitorii in industria de acest gen nu tin cont de parerea ta sau a lui PMC.
O să vedem
În teorie CET produce curent electric şi aburul îl trimit ca şi căldură în reţea, şi ar fi de "înaltă eficienţă" dar când ai preţul la giga calorie mai mare decât centrala de apartament parcă nu mai este nicio eficienţă, nu ?
Oricum în anumite zone din România, judeţul Constanţa zona 30 km de la mare sau lacuri, de exemplu, unde iarna nu sunt temperaturi negative decât o săptămână maxim pe iarnă, poţi face aşa
Apartamentul izolat cu 10 cm polistiren sau vată minerală sau bazaltică - depinde de bani, încalzirea în pardoseală cu centrală pompă de caldură aer - apă, merge garantat sau chiar numai aer condiţionat speciale de iarnă plus boiler
ieşi la preţ gigacalorie la fel ca centrala apartament pe gaz
Problema este că dacă suprafaţa depăşeşte 120 mp trebuie curent trifazat
Dar există soluţii şi pentru apartamente
Asadar:
https://next-e.eu/about.html
Sper ca stii engleza...
Sau:
https://arenait.ro/incarcarea-masinilor-electrice-statiile-face-contra-cost/
"MOL România, alături de E.ON, lansează „autostrada electrică” Iași-Tîrgu Mureș, în cadrul proiectului Next-E, finanțat din fonduri europene, prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Prin acest proiect, în România vor fi instalate 40 de staţii de încărcare rapidă, dintre care 19 de către E.ON și 21 de către MOL România. Acestea vor fi integrate în viitoarea reţea pan-europeană de staţii de încărcare rapidă şi ultra-rapidă a vehiculelor electrice, care va include 252 de unităţi şi va traversa şase ţări din Europa Centrală şi de Est.
Toate cele 40 de staţii din cadrul proiectului NEXT-E (dintre care 19 vor fi instalate de E.ON, iar 21 de către MOL România) vor fi amplasate pe rutele: Suceava-Bacău-Călărași, Constanţa-Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Tîrgu Mureş – Alba Iulia. Prin această inițiativă, infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice aferentă coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) se va completa cu infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice din România, facilitând transportul rutier cu emisii reduse de CO2 şi impact redus asupra mediului."
Sau:
http://www.ziare.com/economie/infrastructura/3-000-de-statii-de-incarcare-a-masinilor-electrice-vor-fi-instalate-in-romania-italia-si-spania-1599284
"Enel X, divizia de servicii energetice avansate a Grupului Enel, a contribuit la obtinerea unei finantari complete pentru proiectul AMBRA-Electrify Europe (AMBRA-E), care prevede instalarea de statii de incarcare a vehiculelor electrice (EV) in Italia, Spania si Romania."
Deci, vorbim despre proiecte ale UE sau mari companii. Mai vrei? Mai am!
Un video cu o comparatie 0-100 km/h intre Skoda Superb si Skoda Superb PHEV: youtube.com/watch?v=VFTTkRoDyuE
Il doare la bascheti.
Din fericire când locuiam la apartament (4 cam 2 bai) s-a reuşit scoaterea din zona unitară şi am tras centrală gaz proprie imediat !
Fără apă caldă instant nu consider civilizaţie secolul XX
Acum la casă, la fel, nu am treabă cu niciun CET şi chiar nu mă interesează că ţineţi geamurile deschise în ianuarie că este prea cald în casă