La capătul unei scurte campanii de teasing, Volkswagen a publicat primele imagini cu noul Golf R.
Versiunea de performanță a celui mai vândut model de pe piața europeană propune o serie de modificări estetice, inclusiv la nivelul barei frontale de protecție și a prizei de aer specifice gamei R, la care se adaugă o bară luminoasă orinzontală poziționată deasupra grilei.
În plus, bara de protecție din spate include acum un nou difuzor. Clienții vor putea alege între trei nuanțe de caroserie. Lapiz Blue Metallic rămâne în continuare nuanța standard, iar celelalte opțiuni sunt Pure White și Deep Black Pearl Effect.
La interior, noul Golf R propune un ecran touch cu diagonală de 10 inch acompaniat de instrumentarul digital de bord. Pe volan, constructorul german a introdus un buton R pentru accesarea rapidă a modului de condus Race. Șoferul și pasagerul din dreapta beneficiază de scaune sport cu piele Nappa și logo-ul R pe spătar.
Din punct de vedere tehnic, noul Volkswagen Golf R mizează pe un motor pe benzină TSI de 2.0 litri care generează 320 de cai putere, cu 27 de cai putere mai mult decât versiunea anterioară.
De asemenea, cuplul maxim a crescut de la 380 Nm la 420 Nm și este disponibil de la 2.100 rpm, cu valori constante până la 5.350 rpm.
Puterea este transmisă unei cutii de viteze manuală cu 6 trepte sau, opțional, unei transmisii automate DSG cu dublu-ambreiaj cu 7 trepte.
Deloc surprinzător, noul Golf R păstrează sistemul de tracțiune integrală 4Motion, însă acesta este implementat diferit comparativ cu generația anterioară.
Astfel, germanii au introdus un nou diferențial spate care distribuie puterea în mod variabile între cele două punți.
În plus, sistemul are abilitatea de a trimite întregul cuplu către roata aflată la exterior, opțiune numită de Volkswagen Drift Mode.De altfel, alături de Race, acesta este unul dintre cele două noi moduri de condus introduse pe noul Golf R, iar acestea se alătură modurilor "clasice" Sport, Comfort și Individual.
De asemenea, Volkswagen menționează o serie de modificări la suspensii, în timp ce garda la sol este cu 20 de milimetri mai coborâtă decât în cazul versiunii standard a lui Golf.
Pentru moment, Volkswagen nu a anunțat când vor începe livrările noului Golf R pe piața europeană.
Via Volkswagen
golf R 7.5 avea 300cp si 400nm, deci nush de unde ati scos diferentele alea.
modul race exista si la 7.5, vor fi 2 noi - drife, intradevar si special (daca vrei setari pt nurburgring)
vor fi insa intr un pachet special pt astea doua R performance, nu sunt standard.
manuala nu va veni la noi in ro si probabil nici in majoritatea UE, doar in state+canada
mai sunt detalii, gasiti pe site urile straine daca va intereseaza
ceea ce e interesant e patrarea cutiei manuale. modul drift mi se pare inutil , dar echilibreaza greutatatea mai mica decat G7R
haldex nu are un dif central in adevaratul sens al cuvantului, are o pompa hidraulica si un ambreaj umed care la golf R poate da pana la 50% din cuplu pe puntea spate. cu ce vine nou R gen 8 e ca aia 50% se pot duce acum si pe o singura roata, ca sa faci drift mode :)))