DS, brandul premium al Grupului PSA Peugeot-Citroen, a publicat în această săptămână primele imagini și informații pentru DS 9, care devine astfel al treilea model al mărcii după SUV-urile DS 3 Crossback și DS 7 Crossback.
Dezvoltat pe platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2), noul sedan de lux are o lungime de 4.93 metri, o lățime de 1.85 metri și un ampatament de 2.9 metri. Modelul iese în evidență prin designul proeminent al grilei frontale, în timp ce părțile laterale sunt "curate", iar în partea din spate stopurile au o formă angulară.
La interior, constructorul francez a preferat minimalismul, cu un sistem de infotainment cu ecran touch care va fi utilizat pentru cea mai mare parte a comenzilor.
Totuși, oficialii DS nu au precizat detalii despre diagonala acestuia, preferând să insiste pe poziția coborâtă la volan și pe scaunele cu tapițerie Alcantara, dar și pe sistemul audio cu 14 boxe.
Din punct de vedere tehnic, noul DS 9 va fi disponibil în patru versiuni.
Prima dintre ele utilizează un motor pe benzină PureTech de 225 de cai putere, însă inițial DS 9 va putea fi achiziționat într-o versiune plug-in hybrid care generează în total echivalentul a 225 de cai putere.DS nu a detaliat acest sistem de propulsie, însă cel mai probabil este similar cu cel prezent pe Citroen C5 Aircross Hybrid, care include un motor pe benzină PureTech de 180 de cai putere acompaniat de un motor electric de 80 kW (110 cai putere) cu un cuplu de 320 Nm.
Această versiune va avea o baterie cu capacitatea de 11.9 kWh care va oferi o autonomie electrică de 40-50 de kilometri pe baza standardului WLTP. Bateria va putea fi încărcată cu până la 7.4 kW, astfel că o încărcare completă va dura circa o oră și jumătate.
Ulterior, DS 9 va fi disponibil cu alte două versiuni plug-in hybrid. Prima dintre ele va avea 250 de cai putere și autonomie electrică sporită, iar a doua va avea 360 de cai putere și tracțiune integrală. Aceste versiuni vor fi detaliate ulterior, însă cert este că toate cele patru sisteme de propulsie vor fi acompaniate de o cutie de viteze automată cu 8 trepte.
De asemenea, DS menționează că DS 9 utilizează o suspensie activă capabilă să scaneze drumul pentru imperfecțiuni pentru a adapta automat setările.
Evident, nu lipsesc nici sistemele de asistență, iar printre ele se numără Drive Assist, Park Pilot, Night Vision, Active LED Vision, Driver Attention Monitoring sau Smart Access.DS 9 va fi produs exclusiv în China, însă va fi comercializat în întreaga lume. Livrările vor începe în a doua jumătate a anului în China.
Via DS
e drept ca in anumite pozitii aduce putin a 508, doar e frate de concern, dar masina asta e frumoasa.
pacat ca grupul, la masini de aproape 5M inca nu are un motor pe benzina de 2.0 simplu sau hybrid. ca sa nu ma intind si sa cer mai mult
Nu poti intra in acest segment cu motorizari de pe compacte....chiar daca modelele hibride ofera si peste 300-350hp
Un V6 de 3L fie el benzina sau diesel era necesar in clasa asta
La dotari masina va fi invincibila in pretul ei insa cam aici se termina chestiile bune la ea....pt. ca la materiale, performante, stabilitate, spatiu, lux, prestanta.....masina va fi depasita...
Masina fabricata EXCLUSIV in China. Putem presupune rezonabil ca modelul asta este facut cu gandul la piata chineza unde sedanurile mari se vand foarte bine.
e premium in fiecare detaliu, interiorul este premium, iar pentru cei care comenteaza ca nu are motoare mari clasice.... nu conteaza, atat timp cat cifrele de putere sunt decente. altfel, masina asta nu ar fi putut sa existe, vedeti ce efort de electrificare face chiar tripleta premium germana, care pana acum 10 ani impresiona cu motoare uriase de 5 litri, 6 si chiar peste. nu se mai poate altfel in prezent, incadrarea in limitele de noxe forteaza producatorii sa vina cu solutii alternative, ceea ce nu e rau deloc.
inca ceva: ca e facuta in china....cum sa va zic.... cam 95 % din tot ce atingeti in fecare zi e facut in china, atat timp cat exista control al calitatii si furnizori ce livreaza piese cu specificatiile cerute, faptul ca se fabrica exclusiv in china e o problema de blocaj mental din partea noastra, nu de ordin ingineresc.
in rest, pot sa zic ca masina asta surprinde.
niciodata sa nu va indoiti de originalitatea si puterea de inovatie a francezilor in domeniul auto si nu numai , care de multe ori ii prind pe picior gresit si pe nemti. am colaborat cu francezii si au stilul de a te pune la pamant cand te astepti mai putin, in sensul bun zic, de putere creatoare.
Are elemente de Ford Mondeo si de Lexus. Deloc impresionant desi ar fi trebuit sa fie.
Dar sigur designul vine din analize ale pietei chineze asa ca nu-i mult de comentat aici.
Interiorul insa e superb.
Audi, VW, Skoda au pierdut cota din piata europeana in 2019. Dar ghici ce a facut Peugeot cu 508!
INTERIORUL, TEHNOLOGIA SI MOTOARELE LA MODUL SUPERLATIV
ESTE O MASINA CARE SE V-A VINDE FFF BINE
CE POT SPUNE INTERIOARELE LA DS DIN CE IN CE MAI REUSITE MA REFER LA MATERIALE SI CULORI DEOARECE CALITATEA A FOST MEREU LA INALTIME
CRED CA IN CURAND ALATURI DE CELELALTE MARCI DE LUX ALE FRANCEZILOR MASERATI SI PARTIAL ALFA ROMEO SI JEEP CEI DE LA PSA VOR LUA O FELIE BUNA DIN PIATA AUTO DE LUX
SI VOR INTRA SI IN SUA
Cum dracu sa depasesti pe Audi, Skoda sau VW cu un model abia lansat? Tu esti intreg la creier? Ai ciit mesajul? Unii au pierdut din piata altii au castigat, pe un segment in scadere.
As putea sa te intreb cat fac 2+2 dar sigur mi-ai cere raspunsul (sa te luminez) la ce neuroni ai.