Kia a prezentat vineri în Coreea de Sud versiunea electrică a SUV-ului subcompact Niro, care va fi cunoscută sub numele de Niro EV. Pe lângă o serie de imagini oficiale, constructorul sud-coreean a profitat de oprtunitate pentru a oferi și câteva detalii interesante despre acumulator și autonomie.
Astfel, Niro EV va fi disponibil pe piață în două versiuni: cea de top va integra un acumulator de 64 kWh care va oferi o autonomie de până la 450 de kilometri conform noului standard WLTP, în timp ce a doua variantă va beneficia de un acumulator de 39.2 kWh care va asigura un rulaj de "peste 300 de kilometri".
Interesant este că ambii acumulatori se regăsesc și în cazul lui Hyundai Kona Electric, model prezentat în primăvara la Salonul Auto de la Geneva, cu care Niro se "înrudește" ca urmare a faptului că 51% dintre acțiunile Kia sunt deținute de Hyundai. Totuși, în cazul lui Kona, autonomia este mai mare în cazul pachetului mare de baterii: 470 de kilometri pentru versiunea de 64 kWh.
Pentru varianta de 39.2 kWh, autonomia este identică: 300 de kilometri.Kia nu a furnizat încă detalii concrete despre sistemul de propulsie al lui Niro EV, însă conceptul prezentat la începutul anului cu ocazia Consumer Electronics Show (CES) avea un motor electric de 150 kW (echivalentul a 204 cai putere), care se regăsește de altfel și pe versiunea de top a lui Kona Electric. Prin urmare, este foarte psobil ca și Niro EV să beneficieze în versiune de serie de unitatea de 204 cai putere, cel puțin în cazul versiunii cu acumulator de 64 kWh.
Debutul global al noului Kia Niro EV este programat la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie, atunci când producătorul va furniza detaliile complete despre modelul electric.
Via Kia
Disponibilitatea modelului pentru Europa va fi undeva pe la sfarsitul acestui an - ca si in cazul HYUNDAI Kona EV....