Primele imagini și informații despre Skoda Enyaq iV: SUV-ul electric va avea până la 300 de cai putere și autonomie de până la 500 de kilometri

de Daniel Popescu, Foto: Skoda
Joi, 07.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda a publicat primele imagini și informații despre SUV-ul electric Enyaq iV, care va fi disponibil în cinci versiuni de motorizare cu până la 306 cai putere, în timp ce autonomia va fi de până la 500 de kilometri.

Skoda a confirmat cu un an în urmă că va lansa o versiune de serie pentru conceptul Vision iV, care ulterior a primit numele Enyaq iV, iar acum oferă primele imagini sub camuflaj și informații tehnice despre noul model.

Skoda Enyaq va fi primul model al constructorului ceh care va utiliza platforma MEB a Grupului Volkswagen, iar acesta va lua forma unui SUV electric de segment mediu (D).

Skoda menționează că Enyaq iV are o lungime de 4.648 mm, o lățime de 1.877 mm și o înălțime de 1.618 mm, cu un ampatament de 2.765 mm, valori foarte apropiate de cele ale SUV-ului Kodiaq. În plus, cehii menționează un coeficient aerodinamic de 0.27.

Pentru moment, Skoda a publicat doar imagini sub camuflaj cu noul Enyaq iV, astfel că numeroase elemente de design exterior sunt încă ascunse privirilor.

De asemenea, producătorul ceh nu a publicat încă nicio imagine cu interiorul, însă menționează că acesta va fi unul foarte spațios și va integra o serie de materiale sustenabile, inclusiv piele de măslin, o premieră pentru un model de serie.

SUV-ul electric va beneficia de un ecran cu diagonală de 13 inch poziționat central și, opțional, cu un Head-up Display cu realitate augmentată. În plus, Enyaq va avea conexiune permanentă la internet.

Producătorul de la Mlada Boleslav a fost însă mult mai darnic în privința informațiilor de natură tehnică.

În total, Skoda Enyaq iV va fi disponibil în cinci versiuni de motorizare de până la 306 cai putere și cu trei variante pentru baterie:

Skoda Enyaq iV 50: versiunea de bază va fi echipată cu un motor electric de 109 kW (148 CP) montat pe puntea spate și va avea o baterie de 55 kWh (capacitate netă de 52 kWh) cu autonomie de până la 340 de kilometri (WLTP);

Skoda Enyaq iV 60: motorul electric poziționat pe puntea spate oferă 132 kW (180 CP), în timp ce bateria de 62 kWh (capacitate netă 58 kWh) oferă o autonomie de până la 390 de kilometri (WLTP);

Skoda Enyaq iV 80: așa-numita versiune intermediară va avea un motor electric de 132 kW (204 CP) amplasat pe puntea spate, o baterie de 62 kWh (capacitate netă 58 kWh) și autonomie de până la 500 de kilometri (WLTP). Aceasta este versiunea care oferă și cea mai generoasă autonomie;

Skoda Enyaq iV 80X: versiunea superioară are un motor electric suplimentar pe puntea față pentru a oferi tracțiune integrală. În total, sistemul generează 195 kW (265 CP), iar bateria de 82 kWh (capacitate netă 77 kWh) are o autonomie de 460 de kilometri (WLTP);

Skoda Enyaq iV RS: versiunea de performanță mizează de asemenea pe tracțiune integrală cu două motoare electrice care oferă împreună 225 kW (306 CP).

Skoda susține că și această variantă are o autonomie de 460 de kilometri (WLTP), în ciuda faptului că bateria este aceeași, de 82 kWh.

Constructorul menționează că Enyaq iV RS ajunge de la 0 la 100 km/h în 6.2 secunde, o viteză de top de 180 km/h și o capacitate de tractare de 1.2 tone.

Indiferent de opțiune, bateria lui Enyaq iV se poate încărca în trei feluri. Primele două sunt în curent alternativ și oferă viteze de 2.3 kW (priză clasică) sau 11 kW (wallbox casnic), în al doilea caz încărcarea având nevoie de până la 8 ore.

Clienții vor putea însă apela și la încărcare rapidă de până la 125 kW, caz în care o sesiune de la 10% la 80% durează 40 de minute.

Producția lui Skoda Enyaq iV va începe la sfârșitul anului 2020 la uzina de la Mlada Boleslav, iar lansarea pe piața va avea loc la începutul anului 2021. La vremea respectivă, modelul va fi disponibil într-o versiune specială "Founder’s Edition" limitată la numai 1895 de unități, care simbolizează anul în care a fost fondată Skoda.

Via Skoda

Comentarii (17)

  • ACE - Craiova
    Eu as opta pentru varianta:
    - SKODA Enyaq iV 80X.

    Sa vedem insa si preturile acesteia.
    27 11
  • Priviți partea laterală a mașinii. E VW ID.4 cu fața și spatele schimbate.
    20 5
  • @Moldovean

    Te uiti la orice Skoda si vezi acelasi lucru. Is in familie.
    16 6
  • @Moldovean -- Corect, asistăm la un VAG episod Star-Trek = Rezbelu Clonelor ID.
    Pozitivă (în raport cu și mai hidoasa Tesla-X) îmi pare non-aderarea la cursa puterii excesive, deloc în acord cu clamata e-ecologie.
    Cel mai forțos Enikaq non-RS sprintează deci de la 0-100 în vreo 8 secunde, RS în 6.2 s, dar X-ul ăl mai Musk_ulos în 4 s.
    Oximoronul BEV util urban / e-SUV masiv (în fine, break mare un pic înălțat și care, btw, căntărește două tone !!!) rămâne totuși un mister, pt mine cel puțin.

    P.S. Prețul versiunii bazice anunțat pe la francezi îmi pare fantezist... de mic (32.000 € înainte de alte bonusuri) -- om trăi și l-om vedea.
    28 5
  • fan skoda
    Arata bine.

    Suna excelent 500 km autonomie !
    Si 460 sunt destui !

    Cel mai bine suna varianta cu tractiune integrala (IV 80X) si RS-ul

    Autonomie de pana in 500 km este perfect !

    Si cam o ora incarcare la o priza de 125 kW.

    Perfect !

    Si arata foarte bine !

    PS: Va urma reteta de succes Skoda ! Spatiu foarte mult si portbagaj mare !

    PPS: Este o Skoda Kodiaq electrica (IV) restilizata. Arata super bine !

    Un SUV electric de familie !

    BRAVO SKODA !
    16 20
  • mda....nu stiu ce sa zic, sincer ma asteptam ca cei de la skoda la un moment da scoata si ei pe piata o masina demna de acronimul SUV. Sa ai o masina de 1.61cm inaltime si sa ii mai zici suv, mi se pare putin asa tras de coada, mai degraba l-as numi VAN, dar ma rog, astea is doar parerile mele. Totusi, un "suv" electric nu suna rau, dar eu zic ca ar rupe daca ar avea si ei macar o masina de dimensiunile unui Tuareg, mare, spatioasa, garda la sol inalta, pozitia la volan sa fie una la fel, inalta. eu m-am urcat nu odata in Kodiaq care teoretic ii cel mai mare din gama, sincer nu are nici o treaba cu SUV-urile. este asa...un fel de nu ar mai fi.


    Iar pt cei care probabil vor zice ca sunt haiter etc.....DETIN o SKODA OCTAVIA si sunt mandru de masina, este fiabila, confortabila...etc. Dar astept si un adevarat SUV in gama skoda, ce au acum sunt asa, VAN-uri de oras

    Peace and love...
    16 10
  • Care vor fi oare sansele ca acest SUV electric "marca Skoda" sa semene cu absolut toate celelalte masini VAG? Eu zic mari spre foarte mari, si abia astept schimbatorul de pe Porsche 911 pe o amarata de Skoda. O ultima afirmatie si termin sa dau cu hate in VAG: sa nu mai vina suporterii marcilor nemtesti (DA Seat si Skoda sunt nemtesti de mult) sa spuna ca pe Logan ai piese de Renault, ca pe Golf ai acelasi interior de pe Ibiza sau Leon sau Fabia, ma rog ati inteles. Va Pup.
    15 6
  • ACE - Craiova
    @oVo

    Eu cred ca exagerezi, un pic.

    SKODA are 2 SUV-uri principale care satisfac - poate - circa 90-95% din cerintele de deplasare actuale ale unei famiii care locuieste in oras si se deplaseaza de cateva ori pe luna in afara acestuia:
    - Kodiaq si
    - Karoq

    Kodiaq are garda la sol 18,7 cm

    Kodiaq Scout are garda la sol 19,4 cm.

    Karoq are garda la sol 18,3 cm

    Daca vrei o masina pentru hartoape/teren accidental, ai loc de parcare mare acasa, etc. trebuie sa te uiti la:
    - NISSAN Navara,
    - MITSUBISHI L200,
    - VW Amarok,
    - FORD Ranger,
    - JEEP Wrangler
    etc....

    Trebuie sa te hotarasti CEEA CE:
    - VREI, in functie de design, utilitate si posibilitatile tale financiare actuale/viitoare;
    - COSTURI de exploatare, mentenanta, asigurari, impozite si taxe si, mai ales,
    - ITI TREBUIE., ca autovehicul, in viata de zi cu zi, nu o data sau de doua ori pe an!!!!!
    22 9
  • netam-nissan
    stimate d-le fanskoda fii si matale mai subtil cu pupin-kamiqizmu -- asa ca mine.
    uie, importatoru nissan voia sa ma concedieze ca nu le laud cazanele dar s-au sucit cind au vazut ca apar clienti la dealeri care intreaba daca nu au la vanzare hidosenia tiida sedan in varianta electrica.
    asta dupa ce am balacarit Leaf-ul mult si bine asa ca mai ia lectii despre psihologia inversa.
    concluzie: drumuri bune sa ai si zdravan in skoda sa dai ca alfel nu mai pupi tu malai.
    23 9
  • Edikkk
    SUV urile de oraş nu sunt SUV uri reale, sunt cross de fap

    Dealtfel maşina seamănă cu ID.4 dar şi cu Kia Niro, cu Mercedes EQB, dar nu este o problemă ci chiar dimpotrivă

    Ce este CLAR DE LĂUDAT SKODA este decizia de a scoate mai multe nivele al modelului, astfel încât fiecare cumpărător să aleagă pe buzunarul şi nevoile lui.

    Aş prefera chiar şi IV50 dacă încarcă la 125 kw, deşi clar cea mai vizată este iv80x


    Bravo Skoda.
    18 10
  • LUCCI LUCIANO
    Mai are putin Skoda si va denumi modelele precum articolele de la IKEA. In frumoasa limba suedeza...
    11 4
  • Una caldă pt fanii Skodaq: portbagajul are 585 litri.
    Și alta rece pt pentru haterii mărcii nemțești (scuze, cehești): frânele sunt cu tamburi pe spate.
    ...Deși van-ul (pardon, e-SUV-ul... ba nu, e-crossover-oiul) Enyackq are +două tone în versiunile cu baterie mai serioasă.
    24 3
  • Cazimir
    Vai cata incantare cand apare o caruta electrica. Chiar pot spune orgieee, nu mai poti. Intrebarea este, cati din voi va permiteti asa ceva?? Raspuns, mai niciunul.. Si in plus Covidu asta v-a amanat visele erotice de ride sharring.. Asa ca nexam masini electrice..
    16 10
  • Pe caradisiac.com (Franta), dupa ce au testat o versiune preserie in Irlanda, afirma ca, modelul Enyaq va avea un pret de pornire de circa 32.000 Euro!
    10 4
  • asa am auzit si eu, 32.000Eu (cu TVA inclus)

    - versiunea cea mai puternica 306CP (inainte de grandul guvernamental)
    - motorizare de 3L Diesel pentru fanii hard-core (extreme hard-core)
    - toate dotarile bifate (cu pixul)
    - tuning din partea casei la 307CP (de rasa)
    - covorase de velur cu insertii de cauciuc natural (din cultura ecologica)
    - roata de rezerva de dimensiuni normale (pe 13') si
    - 4 carlige de agatat cumparaturile din partea casei (de Hohenzollern)

    pentru cei mai cu frica lui Dumnezeu
    - 2 matanii de la Muntel Athos
    - o iconita cu Sfanta Maica Domnului (apara-ne si pazaste!) de la Manastirea Putna si
    - o poza mica pentru portofel cu cel mai mare duhovnic roman al secolului XX....Arsenieee Bocaaa !!!!

    PS. special si in exclusivitate doar pentru fanii marcii (cu activitate indelungata si fructuoasa pe siteul Automarket) portbagaj suplimentar, de 1000L. Adica o remorcuta pe o osie cu roti independente tractiune integrala 1x1 made in China, sectorul Wuhan, prima la dreapta cum intri.

    PS2. in rest:
    suna interesant, arata bine, perfect, tractiune integrala, spatiu foarte mare, arata foarte bine, portbagaj mare, cel mai bine suna, hmmm....bravo shcoda!
    10 9
  • Varianta Eniaq iV 80 nu sună rău, 132kw și autonomie de 500 km sunt supersuficienti pentru folosință zilnică, ba chiar îți poți permite și un concediu pe o rază mai mare, cu o încărcare rapidă de 40 de minute. Nici Cx-ul de 0.27 nu e de aruncat. Cât privește înălțimea, cu ai săi 1618 mm, nu e diferență mare față de alte mărci. Și CX 30 cu 1562 mm sau 1639 mm la 3008 sunt tot pe acolo, importanta e garda la sol. Ar fi interesant de văzut dotările interioare și varianta finală.
    12 5
  • inexorabil
    Aşa deci?!...Ca să ştiu ce-am de făcut.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru