Skoda a confirmat cu un an în urmă că va lansa o versiune de serie pentru conceptul Vision iV, care ulterior a primit numele Enyaq iV, iar acum oferă primele imagini sub camuflaj și informații tehnice despre noul model.
Skoda Enyaq va fi primul model al constructorului ceh care va utiliza platforma MEB a Grupului Volkswagen, iar acesta va lua forma unui SUV electric de segment mediu (D).
Skoda menționează că Enyaq iV are o lungime de 4.648 mm, o lățime de 1.877 mm și o înălțime de 1.618 mm, cu un ampatament de 2.765 mm, valori foarte apropiate de cele ale SUV-ului Kodiaq. În plus, cehii menționează un coeficient aerodinamic de 0.27.
Pentru moment, Skoda a publicat doar imagini sub camuflaj cu noul Enyaq iV, astfel că numeroase elemente de design exterior sunt încă ascunse privirilor.
De asemenea, producătorul ceh nu a publicat încă nicio imagine cu interiorul, însă menționează că acesta va fi unul foarte spațios și va integra o serie de materiale sustenabile, inclusiv piele de măslin, o premieră pentru un model de serie.
SUV-ul electric va beneficia de un ecran cu diagonală de 13 inch poziționat central și, opțional, cu un Head-up Display cu realitate augmentată. În plus, Enyaq va avea conexiune permanentă la internet.
Producătorul de la Mlada Boleslav a fost însă mult mai darnic în privința informațiilor de natură tehnică.
În total, Skoda Enyaq iV va fi disponibil în cinci versiuni de motorizare de până la 306 cai putere și cu trei variante pentru baterie:● Skoda Enyaq iV 50: versiunea de bază va fi echipată cu un motor electric de 109 kW (148 CP) montat pe puntea spate și va avea o baterie de 55 kWh (capacitate netă de 52 kWh) cu autonomie de până la 340 de kilometri (WLTP);
● Skoda Enyaq iV 60: motorul electric poziționat pe puntea spate oferă 132 kW (180 CP), în timp ce bateria de 62 kWh (capacitate netă 58 kWh) oferă o autonomie de până la 390 de kilometri (WLTP);
● Skoda Enyaq iV 80: așa-numita versiune intermediară va avea un motor electric de 132 kW (204 CP) amplasat pe puntea spate, o baterie de 62 kWh (capacitate netă 58 kWh) și autonomie de până la 500 de kilometri (WLTP). Aceasta este versiunea care oferă și cea mai generoasă autonomie;
● Skoda Enyaq iV 80X: versiunea superioară are un motor electric suplimentar pe puntea față pentru a oferi tracțiune integrală. În total, sistemul generează 195 kW (265 CP), iar bateria de 82 kWh (capacitate netă 77 kWh) are o autonomie de 460 de kilometri (WLTP);
● Skoda Enyaq iV RS: versiunea de performanță mizează de asemenea pe tracțiune integrală cu două motoare electrice care oferă împreună 225 kW (306 CP).
Skoda susține că și această variantă are o autonomie de 460 de kilometri (WLTP), în ciuda faptului că bateria este aceeași, de 82 kWh.Constructorul menționează că Enyaq iV RS ajunge de la 0 la 100 km/h în 6.2 secunde, o viteză de top de 180 km/h și o capacitate de tractare de 1.2 tone.
Indiferent de opțiune, bateria lui Enyaq iV se poate încărca în trei feluri. Primele două sunt în curent alternativ și oferă viteze de 2.3 kW (priză clasică) sau 11 kW (wallbox casnic), în al doilea caz încărcarea având nevoie de până la 8 ore.
Clienții vor putea însă apela și la încărcare rapidă de până la 125 kW, caz în care o sesiune de la 10% la 80% durează 40 de minute.
Producția lui Skoda Enyaq iV va începe la sfârșitul anului 2020 la uzina de la Mlada Boleslav, iar lansarea pe piața va avea loc la începutul anului 2021. La vremea respectivă, modelul va fi disponibil într-o versiune specială "Founder’s Edition" limitată la numai 1895 de unități, care simbolizează anul în care a fost fondată Skoda.
Via Skoda
- SKODA Enyaq iV 80X.
Sa vedem insa si preturile acesteia.
Te uiti la orice Skoda si vezi acelasi lucru. Is in familie.
Pozitivă (în raport cu și mai hidoasa Tesla-X) îmi pare non-aderarea la cursa puterii excesive, deloc în acord cu clamata e-ecologie.
Cel mai forțos Enikaq non-RS sprintează deci de la 0-100 în vreo 8 secunde, RS în 6.2 s, dar X-ul ăl mai Musk_ulos în 4 s.
Oximoronul BEV util urban / e-SUV masiv (în fine, break mare un pic înălțat și care, btw, căntărește două tone !!!) rămâne totuși un mister, pt mine cel puțin.
P.S. Prețul versiunii bazice anunțat pe la francezi îmi pare fantezist... de mic (32.000 € înainte de alte bonusuri) -- om trăi și l-om vedea.
Suna excelent 500 km autonomie !
Si 460 sunt destui !
Cel mai bine suna varianta cu tractiune integrala (IV 80X) si RS-ul
Autonomie de pana in 500 km este perfect !
Si cam o ora incarcare la o priza de 125 kW.
Perfect !
Si arata foarte bine !
PS: Va urma reteta de succes Skoda ! Spatiu foarte mult si portbagaj mare !
PPS: Este o Skoda Kodiaq electrica (IV) restilizata. Arata super bine !
Un SUV electric de familie !
BRAVO SKODA !
Iar pt cei care probabil vor zice ca sunt haiter etc.....DETIN o SKODA OCTAVIA si sunt mandru de masina, este fiabila, confortabila...etc. Dar astept si un adevarat SUV in gama skoda, ce au acum sunt asa, VAN-uri de oras
Peace and love...
Eu cred ca exagerezi, un pic.
SKODA are 2 SUV-uri principale care satisfac - poate - circa 90-95% din cerintele de deplasare actuale ale unei famiii care locuieste in oras si se deplaseaza de cateva ori pe luna in afara acestuia:
- Kodiaq si
- Karoq
Kodiaq are garda la sol 18,7 cm
Kodiaq Scout are garda la sol 19,4 cm.
Karoq are garda la sol 18,3 cm
Daca vrei o masina pentru hartoape/teren accidental, ai loc de parcare mare acasa, etc. trebuie sa te uiti la:
- NISSAN Navara,
- MITSUBISHI L200,
- VW Amarok,
- FORD Ranger,
- JEEP Wrangler
etc....
Trebuie sa te hotarasti CEEA CE:
- VREI, in functie de design, utilitate si posibilitatile tale financiare actuale/viitoare;
- COSTURI de exploatare, mentenanta, asigurari, impozite si taxe si, mai ales,
- ITI TREBUIE., ca autovehicul, in viata de zi cu zi, nu o data sau de doua ori pe an!!!!!
uie, importatoru nissan voia sa ma concedieze ca nu le laud cazanele dar s-au sucit cind au vazut ca apar clienti la dealeri care intreaba daca nu au la vanzare hidosenia tiida sedan in varianta electrica.
asta dupa ce am balacarit Leaf-ul mult si bine asa ca mai ia lectii despre psihologia inversa.
concluzie: drumuri bune sa ai si zdravan in skoda sa dai ca alfel nu mai pupi tu malai.
Dealtfel maşina seamănă cu ID.4 dar şi cu Kia Niro, cu Mercedes EQB, dar nu este o problemă ci chiar dimpotrivă
Ce este CLAR DE LĂUDAT SKODA este decizia de a scoate mai multe nivele al modelului, astfel încât fiecare cumpărător să aleagă pe buzunarul şi nevoile lui.
Aş prefera chiar şi IV50 dacă încarcă la 125 kw, deşi clar cea mai vizată este iv80x
Bravo Skoda.
Și alta rece pt pentru haterii mărcii nemțești (scuze, cehești): frânele sunt cu tamburi pe spate.
...Deși van-ul (pardon, e-SUV-ul... ba nu, e-crossover-oiul) Enyackq are +două tone în versiunile cu baterie mai serioasă.
- versiunea cea mai puternica 306CP (inainte de grandul guvernamental)
- motorizare de 3L Diesel pentru fanii hard-core (extreme hard-core)
- toate dotarile bifate (cu pixul)
- tuning din partea casei la 307CP (de rasa)
- covorase de velur cu insertii de cauciuc natural (din cultura ecologica)
- roata de rezerva de dimensiuni normale (pe 13') si
- 4 carlige de agatat cumparaturile din partea casei (de Hohenzollern)
pentru cei mai cu frica lui Dumnezeu
- 2 matanii de la Muntel Athos
- o iconita cu Sfanta Maica Domnului (apara-ne si pazaste!) de la Manastirea Putna si
- o poza mica pentru portofel cu cel mai mare duhovnic roman al secolului XX....Arsenieee Bocaaa !!!!
PS. special si in exclusivitate doar pentru fanii marcii (cu activitate indelungata si fructuoasa pe siteul Automarket) portbagaj suplimentar, de 1000L. Adica o remorcuta pe o osie cu roti independente tractiune integrala 1x1 made in China, sectorul Wuhan, prima la dreapta cum intri.
PS2. in rest:
suna interesant, arata bine, perfect, tractiune integrala, spatiu foarte mare, arata foarte bine, portbagaj mare, cel mai bine suna, hmmm....bravo shcoda!