La jumătatea săptămânii trecute, Dacia a demarat campania de promovare a noilor generații Logan, Sandero și Sandero Stepway. Acum, producătorul de la Mioveni a publicat primele imagini oficiale cu noile modele, urmând ca detaliile complete să fie prezentate în 29 septembrie.
Din punct de vedere estetic, noile generații Logan, Sandero și Sandero Stepway mizează acum pe o filozofie de design îmbunătățită.
Modelele constructorului de la Mioveni propun forme ceva mai rotunjite, iar liniile de design sunt acum moderne. În partea frontală, constructorul propune spoilere modificate, prize de aer restilizate și lumini de ceață cu accesorii noi.
În plus, grila frontală cu elemente cromate și noile faruri cu LED (blocurile optice propun lumini de zi cu o semnătură luminoasă sub forma literei Y) completează aspectul gândit de designerii Dacia. Totodată, capota modelelor Dacia a fost și ea restilizată, iar în cazul lui Sandero Stepway propune două nervuri generoase.
În cazul lui Sandero și Sandero Stepway, pentru partea din spate, designerii au pregătit spoilere noi, dar și aripi evazate ale căror linii sunt unite cu stopurile și se continuă pe hayon.
La fel ca în cazul farurilor, stopurile au o semnătură luminoasă sub forma literei Y. În cazul lui Logan, designerii propun acum o formă generală a caroseriei mai "fluidă" decât în prezent, iar linia plafonului se apropie și mai mult de zona portbagajului.Pentru moment, reprezentanții Dacia nu au oferit alte detalii referitoare la noile Logan, Sandero și Sandero Stepway. Conform presei din Franța, cele trei modele vor fi dezvoltate pe o versiune low-cost a platforei CMF-B.
Pentru interior, constructorul de la Mioveni ar urma să introducă un ecran tactil de dimensiuni mai mari, în timp ce butoanele pentru controlul sistemului de aer condiționat vor fi preluate de la actualul Duster. Totodată, Dacia ar urma să introducă și tehnologii noi de siguranță precum frânarea automată de urgență sau detectarea mașinilor aflate în unghiul mort.
În ceea ce privește gama de motorizări, sursele din Franța spun că, în momentul lansării, Dacia Logan va fi disponibilă cu un propulsor pe benzină TCe de un litru, dar și cu o unitate diesel Blue dCi de 1.5 litri.
În cazul modelelor Sandero și Sandero Stepway, producătorul român va introduce în gamă motorizările disponibile în acest moment pe Renault Clio, cu excepția unităților de top (1.33 litri benzină de 130 CP și 1.5 litri diesel de 115 CP).
Și la capitolul tehnic (platformă) sunt optimizări, dar factorul estetic e primordial în alegerea oricărei mașini, așa că interiorul trebuie să fi fost și el adus la zi cumva.
O distanță ...în jos față de modelele firmei-mamă (sau tată?) Renault e în continuare observabilă și-i cumva normal asta, da-n orice caz pariez că tot Duster va rămâne hitul Dacia, chiar dacă Sandero Stepway își va consolida locul secund.
La forma ...și mai pseudo-fastback m-aș aștepta la apariția unui hayon pe noul Logan, dar nu cred că-i cazul, intervenind altfel alte canibalizări interne.
În orice caz, să sperăm că nu sar calul cu banii, fiindcă orice mărire de prețuri peste 10% le va tăia craca de sub pneuri. :-)
Renunțarea aparentă la MCV / break îmi pare însă o mișcare neinspirată.
Și Loganul va fi indisponibil pe unele piețe vestice (Franța inclusiv), dar aici cifrele de vânzări par să le dea dreptate.
Asta e un mare plus, avem un Sandero Stepway in familie si e groaznic sa urmaresti navigatia pe display-ul montat la nivelul genunchilor.
Probabil au analizat volumele de vânzări pentru MCV și Lodgy și au considerat că-i mai rentabil să facă din nou doar un model în loc de două. Mai ales că omoară și Scenic și e loc de creștere.
Au anunțat francezii, va fi un succesor comun Lodgy/MCV, cu 7 locuri și aspect (sper și gardă) mai de SUV. Însă mai mult ca sigur va fi fabricat la Tanger.
Într-adevăr Loganul normal ca Sandero cu portbagaj nu are prea multă logică în Vest. Un pic mărit și împins la compacte însă cred că merita încercat.
- platforma CMF-B de clio 5 simplificata;
- usi care nu mai imbraca montantii usilor;
- manere exterioare in usi;
- parbriz inclinat ca la clio 5;
- semnaturi dublu Y in faruri / stopuri.
Sandero arata (din punctul meu de vedere) mult mai bine decât cel actual.
Stepway va rupe in Europa, va manca volume de la Duster 4x2 si Captur!
Așteptăm 29 septembrie pentru interior si motorizări!
Pentru Europa din păcate nu cred ca vor pune mai mult decât benzina de 1l de pe Duster (ei spun ca doar Loganul se va vinde cu diesel, deci nu pentru Europa)
La Sandero este pneu lor clasic 195/55 pentru roata de 16 inci, dar la Stepway, pneul este mai mare si anume au talonul mai decât cel actual de 205/55. Nu pare roata de 17 inch cred ca este un pneu 205/60!
Acum plusezi si ca rugineste si ca e zgomotoasa.
Am Logan neruginit din 2010, taicameu are unul din 2006, mai usor cu epitetele.
Tind sa cred ca urmaresti alt scop, prea multe minciunele.
Ca de exemplu poti sa faci un rahat de masina ca oricum exista un departament minune de marketing care ti-l va vinde.
Unii sunt cu rusii, altii nu cred ca e o masina noua, altii vor preturi mondiale unice.
La fel vezi si la stiri cu Tesla, VW, Renault etc.
Daca s-au sesizat atatia inseamna ca Dacia e pe drumul cel bun.
Felicitari Dacia-Renault pentru noile modele si romanilor care au lucrat la ele (sa fiu si eu putin nationalist)!
Fiti seriosi, Dacia vinde un anumit segment de masini destinate unui segment de public. NU poti sa compari Logan cu A4, Passat sau altceva... Nici macar nu se vrea sa se bata cu ele, si nici nu ar putea...
Dar cand incepi sa mai bagi si-n ele iti pierzi din credibilitate.
Nu te-a oprit nimeni sa zici nimic, nu-ti inteleg replica, cum si ceilalti pot sa-ti raspunda.
Si fiindca traim intr-o tara libera tb sa ne documentam din mai multe surse, tocmai ca sa filtram neadevarurile.
"Pretul mic nu mai e un atu principal"....ghici ce? Dacia vinde mai multe masini ca unii producatori "care nu au acest atu" asa ca nu iti face probleme pentru vanzarile lor. Ca exemplu, in Spania, Sandero e la 500 de masini sa depaseasca Seat Leon ca cea mai vanduta.
p.s. : daca ar decide sa schimbe si desfacatorul ala cu vechiul logo ar fi nemaipomenit ,ca tot e la moda 2d-ul.
braziliezii au un sandero rs 150 cp de doi litri dar ei nu-s evoluati si ecolologisti ca noi europenii.
in ue deci doar aia cu biciu o sa aiba liber la ceva autopasiune insa numai electrocutata.
INSA: daca confortul scaunelor va fi la fel de catastrofal ca in actualele modele...
si ni le dati in plus exemplu de intelepciune geniala??
nu ma mir insa cind vad cum credeti ca aici noi chibitii am da de fapt cu subsemnatu care ar cumpara dacia si care nu.
Zece litri de ulei consum in 20.000 km ?!?!