Mondeo este unul dintre cele mai populare modele din portofoliul Ford, dar în ultimul timp viitorul său a fost cam incert. După trei decenii, constructorul american de automobile a anunțat, în primăvara acestui an, că Mondeo va fi retras din Europa.
Sedanul va primi, însă, o nouă viață în China. Primele imagini cu noua iterație Mondeo tocmai au fost "scăpate" pe internet de Ministerul Industriei și Informației din țara asiatică.
Se poate observa că, din punct de vedere estetic, noul Mondeo seamănă cu versiunea chinezească a lui Evos. Avem o grilă frontală de dimensiuni considerabile, faruri LED, aripi sculptate, stopuri unite cu o bandă LED și terminații ascunse pentru sistemul de evacuare.
Noua generație Ford Mondeo ar urma să aibă o lungime de 4.935 milimetri, ceva mai mare decât modelul pe care îl înlocuiește.
Așa cum spuneam, sedanul ar putea fi comercializat în continuare numai pe piața din China.
via Carscoops
Legat de fiabilitatea Ford, în al meu Mondeo am băgat peste 7000 euro în întreținere și reparații timp de 6 ani și 4 luni. Cam mult. Fiabilitatea e mediocră. Nici cel mai slab, nici cel mai bun. Ce-i drept, l-am luat la 190.000 reali (84.000 pe bord :)))) și l-am dat la 280.000.
Surpriza a constat însă în atitudinea…copiilor/tinerilor. Mulţi dintre ei ţineau morţiş să se fotografieze cu trei modele anume, toate de la…Ford. Respectiv: un Mustang contemporan, unul din 1970 şi “piesa de rezistenţă” pentru care am fost silit să stau la coadă ca să pot urca la volan – Shelby F-150 755 HP Supercharged. În schimb, în sectorul lui Volvo bătea vântul (nu la propriu). N-a căzut nimeni pe spate acolo, dar, ah, le puteai aplica tu ştampila “cuvenită” acelor “insensibili”, în stilu-ţi caracteristic şi cu dispreţul (în rol de sarcasm) aferent şi vădit (non-autocenzurat) : “Ştiu românii mai bine. Ei se dau cunoscători”.
Pe de altă parte, ai nevoie de mai mult spaţiu pentru transport de bunuri? O rezolvi cu Transit/Ranger (ca să rămânem în domeniu). Suedezii nu s-au sinchisit niciodată de “comerciale” uşoare, deşi este la mintea cocoşului că o astfel de cerere există inclusiv în ţara lor!
Ooo, şi câte splendori au ieşit pe porţile fabricilor sub (re)nume ca Mercury sau Lincoln.
Să pătrund cu comparaţia şi pe teritoriul motorsportului? Preferabil să nu :)
Volvo, precum am mai menţionat, figurează ca o mare dezamăgire, raportat la principiile mele. În definitiv, nu excelează, precum permanent te înfierbânţi tu să ne “dovedeşti”. Dar na! nu ratezi nicio ocazie să-i trăsneşti câte o copită…industriei germane de profil. De fapt…occidentale (se cască o veritabilă prăpastie între declaraţia ta de dragoste faţă de Occident şi substratul afirmaţiilor tale despre diferite capacităţi industriale şi manageriale ale acestuia – eu oricum m-am edificat demult…ca, de altfel, în privinţa oricărei reptile frankfurtiene, indiferent de clasa ei socială).