Reprezentanța Volkswagen din Brazilia a prezentat vineri primele imagini și informații despre noul model Nivus, un SUV coupe de dimensiuni apropiate de cele ale lui T-Cross.
Nivus are o lungime de 4.266 mm (+67 mm comparativ cu T-Cross), însă oferă un ampatament de 2.566 mm, cu 15 mm mai mic decât T-Cross.
Principalul avantaj al lungimii mai mari este dat de capacitatea portbagajului, care ajunge la 415 litri, comparativ cu cei 373 litri oferiți de T-Cross.
La interior, principala noutate introdusă de Volkswagen pentru Nivus este sistemul multimedia Volkswagen Play, dezvoltat integral de reprezentanța din Brazilia. Acesta utilizează un ecran cu diagonală de 10.1 inch și este compatibil cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay, însă doar ultimul este disponibil inclusiv prin wireless.
Volkswagen Nivus este dezvoltat pe platforma MQB A0 a Grupului Volkswagen, iar constructorul german nu a oferit încă detalii despre motorizări.
Totuși, știm deja că în Brazilia modelul va fi echipat cu un motor pe benzină de un litru care va avea versiuni de 115 cai putere (cu cutie manuală) și 128 de cai putere (cu cutie automată).
În schimb, Volkswagen menționează prezența sistemului Adaptive Cruise Control (ACC), care în mod obișnuit este disponibil pe modelele din gamele superioare de preț.
Pe lista dotărilor standard se numără aerul condiționat, șase airbag-uri, sistemul de stabilitate și control, stopuri LED sau senzor de parcare, în timp ce clienții pot alege opțional și cameră video pentru marșarier, oglinzi electrice sau senzori de ploaie și de lumină.
Anterior, Volkswagen afirma că Nivus va fi comercializat pe piața europeană începând din 2021, însă germanii menționează acum că acesta este de fapt un plan pe termen lung, fără să mai avanseze o dată concretă.
Cel mai probabil, pe continentul european modelul va fi comercializat cu numele Volkswagen T-Sport și va prelua motorizările disponibile în prezent pe T-Cross.
Via Volkswagen
Motorul de 128 CP cuplat cu c.v. automată e așa-numitul 200 TSI (fiindcă dezvoltă 200 Nm cuplu max.- din familonul EA211) cu 3 cilindri, da-i Flexfuel cu injecție directă... de ETANOL, specialitate braziliană scoasă din trestie de zahăr mai ales.
(n.b. Și d-aia e foamea-n creștere pe la ei, dar tema cultivării... benzinei nu prea are loc în comentarii.)
Subiectiv vb., crossoverul ăsta e mai mișto ca T-Cross, nu prea scump (pornește de la echiv. 13.700 €... dar în Brazilia) și va concura probabil Renault Arkana, și mai cocoșat dar cu avantajul unor versiuni 4x4, bazat fiind pe platforma Duster (deja se vinde bine în Coreea de Sud.)
Concluzie: atenție AM, că ai multe datorii restante de plătit într-un univers paralel... :-)
Brazilia e-n orice caz un teren de ofensivă VW, cu 20 de noi modele în plan doar anul ăsta (majoritatea necunoscute nouă, ca VW Virtus de ex.)
VW T-CROSS 2019, garda la sol 18,4 cm, volum portbagaj 385-455 litri (in functie de culisarea banchetei din spate).
VW T-ROC 2017, garda la sol 16,1 cm, volum portbagaj 392 (motorizare 4x4) - 445 litri (motorizare 4x2)
Prea aglomerata DEJA panoplia VW....
Deci monitorizarea de unghi mort si camera pentru parcare obligatorii.
Eu ma intreb: cand pe piata si pe strazi vor fi numai SUV-uri, ce-o sa mai inventeze astia??
Pe afara insa arata bine. Nu aveau un astfel de coupe si la o adica nu ii costa mai nimic sa faca unul sau 100 de astfel de variatii. Daca merge (si piata pare ca cere) bine, daca nu nu.
Mai scump e sa faca modificarile in configurator :))
Si chiar si asa, calitatea e una, functionalitatea e alta.
Ceilalti parca se straduiesc mai mult, chiar daca globalizarea isi spune cuvantul(aici cu sensul pastrarii a cat mai multor componente de la o generatie la alta sau de la un model la altul).
in ceea ce priveste calitatea nu cred ca e de discutat; vw nu ofera aceeasi calitate in brazilia si pretentiosilor din europa. ( recent am citit un articol online si vazut un film cu faptul ca golf 8 e mai slab calitativ decat golf 7 facelift. de ce nu ar fi la fel si la masini destinate altor piete, daca la masina lor de baza au facut asa ceva ? )
Pe Golf 8 nu l-am vazut live deci nu stiu cum e.
De aceea trebuie sa fim atenti si la locul unde se fabrica. Nu ca muncitorii de la Wolfsburg sunt mai buni ci pentru ca firma a decis ca la Wolfsburg sa asambleze modelele lor emblematice.
Dar eu vad 4 manere si o silueta de shooting break inaltata. Pe romaneste - struto/camila!
Ah, cred ca am inteles, SUV coupe suna bine pe banner-ul de marketing.
Macar altii s-au chinuit sa ascunda manerele cate pe undeva - in montantii C de exemplu ca la Leon/147/Civic.
Mazda MX-30 este SUV mai coupe, dar nici ala...
Cheia reuşitei constă în lipsa de prejudecăţi faţă de maşinile uzate. Cel puţin eu nu mă las niciodată dominat de deviza “Crede şi nu cerceta”, când vine vorba de o asemenea achiziţie “riscantă”. De pildă, dacă ţi-ai propus să explorezi piaţa SH germană, atunci du-te acolo “blindat” cu o listă precis stabilită (cu cât mai multe modele deja identificate în spaţiu, dacă îţi permit timpul şi resursele, ca să ai ce compara şi de unde tria) şi, dacă nu eşti chiar tu persoana inspirată mai sus descrisă, atunci ia cu tine şi acest “vulpoi cu nas fin”, fiindcă ajutorul lui va fi nepreţuit, mai ales dacă îţi este apropiat de suflet.
Astfel, îl vei face fericit pe Electrikkk. Implicit, viitorul copiilor lui şi al planetei.