Primele imagini cu Volkswagen Nivus: SUV-ul coupe debutează în Brazilia înainte de a ajunge în Europa

de Daniel Popescu, Foto: Volkswagen
Vineri, 29.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a publicat primele imagini și informații despre noul SUV coupe Nivus, care va fi disponibil inițial în Brazilia înainte de a ajunge în Europa.

Reprezentanța Volkswagen din Brazilia a prezentat vineri primele imagini și informații despre noul model Nivus, un SUV coupe de dimensiuni apropiate de cele ale lui T-Cross.

Nivus are o lungime de 4.266 mm (+67 mm comparativ cu T-Cross), însă oferă un ampatament de 2.566 mm, cu 15 mm mai mic decât T-Cross.

Principalul avantaj al lungimii mai mari este dat de capacitatea portbagajului, care ajunge la 415 litri, comparativ cu cei 373 litri oferiți de T-Cross.

La interior, principala noutate introdusă de Volkswagen pentru Nivus este sistemul multimedia Volkswagen Play, dezvoltat integral de reprezentanța din Brazilia. Acesta utilizează un ecran cu diagonală de 10.1 inch și este compatibil cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay, însă doar ultimul este disponibil inclusiv prin wireless.

Volkswagen Nivus este dezvoltat pe platforma MQB A0 a Grupului Volkswagen, iar constructorul german nu a oferit încă detalii despre motorizări.

Totuși, știm deja că în Brazilia modelul va fi echipat cu un motor pe benzină de un litru care va avea versiuni de 115 cai putere (cu cutie manuală) și 128 de cai putere (cu cutie automată).

În schimb, Volkswagen menționează prezența sistemului Adaptive Cruise Control (ACC), care în mod obișnuit este disponibil pe modelele din gamele superioare de preț.

Pe lista dotărilor standard se numără aerul condiționat, șase airbag-uri, sistemul de stabilitate și control, stopuri LED sau senzor de parcare, în timp ce clienții pot alege opțional și cameră video pentru marșarier, oglinzi electrice sau senzori de ploaie și de lumină.

Anterior, Volkswagen afirma că Nivus va fi comercializat pe piața europeană începând din 2021, însă germanii menționează acum că acesta este de fapt un plan pe termen lung, fără să mai avanseze o dată concretă.

Cel mai probabil, pe continentul european modelul va fi comercializat cu numele Volkswagen T-Sport și va prelua motorizările disponibile în prezent pe T-Cross.

Via Volkswagen

Comentarii (18)

  • Mai intru totuși p-acilea când o dați în bară, AM (ampatamentul e cu 5 mm mai mare și NU mai mic cu 100 mm vs. -- cutia oribilă - T-Cross.)

    Motorul de 128 CP cuplat cu c.v. automată e așa-numitul 200 TSI (fiindcă dezvoltă 200 Nm cuplu max.- din familonul EA211) cu 3 cilindri, da-i Flexfuel cu injecție directă... de ETANOL, specialitate braziliană scoasă din trestie de zahăr mai ales.
    (n.b. Și d-aia e foamea-n creștere pe la ei, dar tema cultivării... benzinei nu prea are loc în comentarii.)

    Subiectiv vb., crossoverul ăsta e mai mișto ca T-Cross, nu prea scump (pornește de la echiv. 13.700 €... dar în Brazilia) și va concura probabil Renault Arkana, și mai cocoșat dar cu avantajul unor versiuni 4x4, bazat fiind pe platforma Duster (deja se vinde bine în Coreea de Sud.)

    Concluzie: atenție AM, că ai multe datorii restante de plătit într-un univers paralel... :-)
    30 3
  • Erată: ampatamentul e cu 15 mmm mai mare vs. T-Cross (2.566 mm vs. 2.551 mm) -- am mâncat prima cifră, da-i scuzabil la un chibiț pe bază de voluntariat deseori înjurat. :-)

    Brazilia e-n orice caz un teren de ofensivă VW, cu 20 de noi modele în plan doar anul ăsta (majoritatea necunoscute nouă, ca VW Virtus de ex.)
    25 4
  • ACE - Craiova
    VW Nivus, garda la sol ?!, volum portbagaj 415 litri

    VW T-CROSS 2019, garda la sol 18,4 cm, volum portbagaj 385-455 litri (in functie de culisarea banchetei din spate).

    VW T-ROC 2017, garda la sol 16,1 cm, volum portbagaj 392 (motorizare 4x4) - 445 litri (motorizare 4x2)

    Prea aglomerata DEJA panoplia VW....
    20 6
  • Nici nu vreau sa ma gandesc ce (lipsa de) vizibilitate are prin luneta aia inclinata. M-am urcat in KIA proceed care tot asa arata foarte cool dar in oglinda retrovizoare parca vedeai prin hublou, te uitai la un ceas.
    Deci monitorizarea de unghi mort si camera pentru parcare obligatorii.

    Eu ma intreb: cand pe piata si pe strazi vor fi numai SUV-uri, ce-o sa mai inventeze astia??
    16 6
  • Calingura
    Pare cam spartan la nivel de fineturi. Se duce spre Seat. Eu personal nu gust aceste taieri de costuri si este prima data cand sunt dezamagit inclusiv (sau, poate, mai ales) de Golf.

    Pe afara insa arata bine. Nu aveau un astfel de coupe si la o adica nu ii costa mai nimic sa faca unul sau 100 de astfel de variatii. Daca merge (si piata pare ca cere) bine, daca nu nu.

    Mai scump e sa faca modificarile in configurator :))
    15 4
  • andrei
    hai lasa ca la golf cresterile de calitate bat scaderile. exista si scaderi nu neg, dar in puncte neesentiale.
    7 11
  • Calingura
    Nu tin sa ne contrazicem dar eu efectiv nu le vad. Ecranele alea arata mai bine in poze decat in realitate. Iar lipsa butoanelor fizice e mare bataie de cap.

    Si chiar si asa, calitatea e una, functionalitatea e alta.
    13 3
  • VW Virus va fi oare contagios ?
    12 7
  • Dintre toti producatorii, pare ca doar grupulVAG (si VW in mod special) scade calitatea materialelor la interior si a calitatii intregului ansamblu in general - n.b. nu si preturile, incercand (doar) prin modele noi/design sa atraga noi consumatori.
    Ceilalti parca se straduiesc mai mult, chiar daca globalizarea isi spune cuvantul(aici cu sensul pastrarii a cat mai multor componente de la o generatie la alta sau de la un model la altul).
    16 4
  • someone
    se zicea despre anumite modele " iata X6-le saracului" ...acum fara grseala, putem spune ca asta e. mai ales prin forma pret si popsibilitatea de alegere a motorului.
    in ceea ce priveste calitatea nu cred ca e de discutat; vw nu ofera aceeasi calitate in brazilia si pretentiosilor din europa. ( recent am citit un articol online si vazut un film cu faptul ca golf 8 e mai slab calitativ decat golf 7 facelift. de ce nu ar fi la fel si la masini destinate altor piete, daca la masina lor de baza au facut asa ceva ? )
    9 2
  • Octavian
    Eu am perceput o diferenta mare de calitate intre Golf 7 si T-Roc (in favoarea lui Golf desigur).
    Pe Golf 8 nu l-am vazut live deci nu stiu cum e.

    De aceea trebuie sa fim atenti si la locul unde se fabrica. Nu ca muncitorii de la Wolfsburg sunt mai buni ci pentru ca firma a decis ca la Wolfsburg sa asambleze modelele lor emblematice.
    9 2
  • Si sa-mi explice si mie cineva ce-l califica pe aces Nivus in categoria coupe? SUV inteleg, e o subcompacta inaltata... :-|
    Dar eu vad 4 manere si o silueta de shooting break inaltata. Pe romaneste - struto/camila!

    Ah, cred ca am inteles, SUV coupe suna bine pe banner-ul de marketing.

    Macar altii s-au chinuit sa ascunda manerele cate pe undeva - in montantii C de exemplu ca la Leon/147/Civic.

    Mazda MX-30 este SUV mai coupe, dar nici ala...
    9 2
  • @UnAlex, ai dreptate cu oglinda retrovizoare. Va fi o lipsă de vizibilitate acută. Cred că în lipsă de cameră vor (re) găsi soluția Citroen DS 19. Adică oglinda fixată pe bord. ;))
    5 1
  • Mie ca forma mi se pare ca aduce cu Subaru VX.
    3 4
  • Parere
    Toate Vw-urile noi au materiale ff proaste, inclusiv Golf 8 si ID3. Este o scadere generalizata de calitate, lucru care se vede pe partea tehnica de 2 generatii (motoare cazute, distributii cu probleme, suspensii care troncane, EGR-uri, DPF-uri etc.). Acum au inceput sa umble si la materiale, semn ca reducerile de costuri devin politica de firma.
    9 3
  • inexorabil
    @Părere, se poate chiar mai rău. Soluţii există însă, dar inevitabil împovărătoare din cauza unui stat obtuz, imbecil, de rea credinţă (că doar este format din oameni, nu din cyborgi) – da, ai ghicit, recomand modelele mai vechi! Evident, nu cele “răscoapte”, care, vorba aceea, să te lase în drum exact când ţi-ar fi lumea mai dragă (totuşi, probabilitatea de a provoca accidente şi încă mortale din cauza stării lor, într-adevăr, mai precare este foarte redusă, în pofida miturilor care circulă inclusiv la noi). Paradoxal sau nu, unii probează însă harul de a-şi alege “rable” chiar foarte bune d.p.d.v. tehnic, prietene cu cheltuielile rezonabile şi cununate cu folosinţa chiar îndelungată. Şi fără să fie samsari :)

    Cheia reuşitei constă în lipsa de prejudecăţi faţă de maşinile uzate. Cel puţin eu nu mă las niciodată dominat de deviza “Crede şi nu cerceta”, când vine vorba de o asemenea achiziţie “riscantă”. De pildă, dacă ţi-ai propus să explorezi piaţa SH germană, atunci du-te acolo “blindat” cu o listă precis stabilită (cu cât mai multe modele deja identificate în spaţiu, dacă îţi permit timpul şi resursele, ca să ai ce compara şi de unde tria) şi, dacă nu eşti chiar tu persoana inspirată mai sus descrisă, atunci ia cu tine şi acest “vulpoi cu nas fin”, fiindcă ajutorul lui va fi nepreţuit, mai ales dacă îţi este apropiat de suflet.

    Astfel, îl vei face fericit pe Electrikkk. Implicit, viitorul copiilor lui şi al planetei.
    7 8
  • cred ca s-au chinuit mult sa faca interiorul ala anost si foarte foarte plictisitor si invechit. la exterior in schimb nu arata rau deloc.
    8 5
  • Andrei
    O masina low-cost cu sigla "premium", numai buna pentru snobii fara bani. SUV coupe adica grea, dinamica proasta si impractica. Sigur o sa ajunga si in Europa de Est, e cerere mare aici.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru