Renault își îmbogățește portofoliul de SUV-uri prin prezentarea oficială a lui Arkana, un SUV coupe de segment compact care a fost prezentat în versiune de pre-serie cu ocazia Salonului Auto de la Moscova din luna august a anului trecut.
Constructorul francez a publicat acum imagini și informații tehnice cu versiunea de serie, care va fi comercializată pe piața din Rusia începând din vara acestui an, înainte de extinderea pe alte piețe internaționale.
Potrivit datelor oficiale, Renault Arkana are o lungime de 4543 mm, o lățime de 1820 mm și o înălțime de 1567mm. Imaginile publicate de francezi arată că Arkana păstrează o mare parte dintre caracteristicile versiunii de pre-serie, inclusiv blocurile optice în forma literei C și forma grilei caracteristice celor mai noi modele Renault.
De asemenea, francezii menționează că Arkana va fi oferit cu jante de 17 inch, în timp ce în partea din spate se remarcă bara de protecție lată, foarte apropiată de cea a versiunii de pre-serie.
Arkana va avea o gardă la sol de 208 milimetri, în timp ce unghiul de atac este de 18 grade, iar unghiul de degajare de 25 de grade.
La lansare, Arkana va fi disponibil în 7 culori de caroserie, însă acestea nu au fost încă dezvăluite.
La interior, SUV-ul coupe este echipat cu un ecran touch cu diagonala de 8 inch și sistemul multimedia Easy-Link care oferă suport pentru Android Auto, Apple CarPlay și Yande Auto (interfața dezvoltată de motorul de căutare Yandex din Rusia).
De asemenea, șoferul are la dispoziție un sistem audio Bose și are posibilitatea de a alege unul dintre cele trei moduri de consus (Eco, Sport și MySense) și una dintre cele 8 culori ambientale de interior prin intermediul setările grupate sub numele Multi-Sense.
Volanul, scaunul șoferului și scaunul pasagerului din dreapta sunt încălzite, în timp ce volumul portbagajului este de 508 litri și poate fi extins la 1.333 de litri prin rabatarea scaunelor de pe puntea spate.
Pentru moment, Renault menționează o singură versiune pentru Arkana, care este echipată cu un motor pe benzină TCe de 1.33 litri dezvoltat în parteneriat cu Daimler care genereaza150 de cai putere și un cuplu maxim de 250 Nm. Unitatea de propulsie este acompaniat de o cutie de viteze Xtronic și, opțional, un sistem de tracțiune integrală.
Deocamdată, Renault nu a oferit detalii despre alte sisteme de asistență sau tehnologii disponibile pentru Arkana și nici nu a menționat explicit pe ce alte piețe internaționale va comercializa noul SUV coupe.
Via Renault
Mai ales dacă am avea o reţea naţională de gaz metan comprimat şi să fie E-TECH cu CNG din fabrică.
Edikk, tu ai nevoie de o Harkana cu propulsie invariabilă.
:)
Oricum o maşină hibridă E-TECH este peste orice BMW neelectrificat.
Plus că prefer maşină medie sau scumpă plus concediile decât maşină extrem de scumpă.
Daca banii sunt decenti, eu cred ca merita un pic de sacrificiu al practicalitatii in favoarea unui plus de stil.
Parerea mea e ca-i pria un stergator pe luneta.
SIGUR dupa ce apar autonomele , nu mai avem nevoie de parbriz ,
punem un ecran mare OLED sau QLED SI SOMN...