La cinci ani de la lansarea oficială pe piață, sedanul de clasa medie Talisman a primit un facelift din partea Renault cu ocazia premierei mondiale planificată pentru Salonul Auto de la Geneva de la începutul săptămânii viitoare.
Disponibil în continuare și în versiunea break Estate, Talisman facelift propune o gamă variată de îmbunătățiri, atât din punct de vedere al designului, cât și a tehnologiilor.
Renault Talisman facelift mizează acum pe o grilă frontală redesenata acompaniată de faruri Full LED adaptive cu tehnologie LED Matrix care promit o rază de acțiune de 220 de metri, comparativ cu valoarea precedentă de 175 de metri.
Jantele disponibile au 17, 18 sau 19 inch, iar spatele a primit de asemenea o restilizare cu stopuri Full LED și semnalizare dinamică. De asemenea, francezii au introdus trei noi nuanțe de caroserie: Baltic Grey, Vintage Red și Highland Grey.
La interior, Talisman facelift propune o planșă de bord cu ecran cu diagonală de 10.2 inch disponibil standard începând cu nivelul de echipare Intens, în timp ce sistemul multimedia Easy Link este operat prin intermediul unui ecran cu diagonală de 9.3 inch amplasat vertical și oferă compatibilitate cu Android Auto și Apple CarPlay.
Totuși, pentru echiparea de bază Zen, Renault oferă un ecran cu diagonală de 7 inch, compatibil de asemenea cu Android Auto și Apple CarPlay.Nu lipsește nici funcția de încărcare wireless a telefoanelor, în timp ce tapițeria a fost de asemenea îmbunătățită, iar versiunea Initiale Paris promite și un sistem audio Bose cu 13 difuzoare.
Gama de motorizări a fost la rândul ei actualizată. Astfel, Talisman facelift poate fi comandat cu motorul pe benzină TCe de 1.3 litri cu patru cilindri, care generează 160 de cai putere și un cuplu maxim de 270 Nm la 1.800 rpm, iar unitatea are un consum oficial de 6.2 litri la 100 km (WLTP).
Clienții care vor un motor pe benzină mai puternic se pot orienta către unitatea TCe de 1.8 litri și 225 de cai putere cu un cuplu maxim de 300 Nm disponibil de la 2.000 rpm, caz în care consumul este de 7.4 litri la 100 km. Ambele unități pe benzină beneficiază de filtru de particule și vin la pachet cu o cutie de viteze automată EDC cu dublu-ambreiaj cu 7 trepte.
Între timp, gama de motoare diesel este mai variată. Unitatea Blue dCi de 1.7 litri este disponibilă în funcție de țară în versiuni cu 120 CP și 150 CP cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte, în timp ce unitatea Blue dCi de 2.0 litri poate fi comandată în variante de 160 CP și 200 CP cu cutie de viteze automată EDC cu dublu-ambreiaj cu 6 trepte.
Nu în ultimul rând, Talisman facelift este echipat cu numeroase sisteme de asistență moderne, iar lista oficială include sisteme precum Highway & Traffic Jam Companion, Lane Centering Assistance, Active Emergency Braking System (AEBS) cu funcție de detectare a pietonilor și bicicliștilor, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, Blind Spot Warning sau Rear Cross Traffic Alert.
Nu lipsește nici sistemul de direcție integrală 4Control, disponibil standard doar pe ediția specială Inițiale Paris.
Renault Talisman facelift și Renault Talisman Estate facelift vor fi disponibile pe piața europeană începând din luna iunie.
Via Paris
In sfarsit, mai bine mai tarziu decat niciodata....
Zi de zi, Diesel deasupra tuturor!
@AnT85
Varianta break la modelul Talisman actual exista si in Romania.
Da, in configurator nu exista. Am vazut foarte multe in Romania, dar probabil ca sunt din vest. Foarte multi oameni isi cumpara masina din Germania.
In afara de masinile extrem de simple si ieftine, de sub 8-9000 euro, nu merita sub nicio forma sa mai iei masina noua din romania, cand la banii astia ai optiuni mult mult mai interesante din germania, sh de 2-4 ani, cu proprietar unic, cu rulaj relativ mic, pana in 50-60.000 km, practic o astfel de masina arata si se simte ca una nou nouta. eu unul sunt extrem de multumit de alegere, nici nu speram sa ma aleg cu ceva asa de bun. nu ma intereseaza eventuala garantie oferita de dealerul sin romania, care oricum nu acopera mare lucru, mai multa incredere am in modul cum a fost rulata si intretinuta masina in germania. bine, si conteaza si handlerul de unde o iei, eu am evitat turcii , sarbii si arabii, am ales de la dealer german.
pentru cine intreaba, am ales un Audi A4 avant 2.0 tdi de 150 CP , echipare completa, inmatriculat in august 2016, 38.000 km si 18.700 euro pret, inclusiv un set de roti de iarna in stare excelenta. precizez ca pretul de nou al masinii a fost de peste 47.000 euro, deci am facut o super afacere. dar mai mult decat banii bine cheltuiti, ma incanta produsul in sine. nu am avut niciodata o masina atat de buna calitativ si atat de placuta si sigura in condus, desi am perindat de-a lungul timpului mai multe: renault, seat, ford, dacia, chiar si un bmw 320d un pic mai rulat
Multe lucruri se fac cu intarziere la Renault, de exemplu: controlul pilotului automat pe volan abia acum, ca si la facelift Megane, controlul nivelului de ventilatie al climatizarii prin buton fizic, nu din ecran, farurile LED adaptive si lista poate continua.
Ai dreptate. Germania nu numai ca nu are praful si jegul de pe la noi, dar are si infrastructura. Daca cumperi o masina SH din Romania, o sa te trezesti cu o tzeapa care a fost lovita si dauna totala si care are km dati inapoi si chiar si piese uzate si pe moarte. Daca ar fi sa imi iau o masina SH as lua-o din Germania. In Germania nu sunt gropi sa se strice repede. Cunosc oameni care si-au cumparat masina chiar si de noua din Germania. Acolo chiar sunt drumuri si infrastructura. SFATUL MEU : Nu cumparati masini SH din Romania pentru ca sar putea sa luati tzeapa. Daca vreti SH luati din Germania.
Misto, super afacere, si-atunci ce mai urmaresti pe Automarket? Aici se vorbeste despre tehnologii noi de asistenta a soferului, hibridizare lejera, faruri LED adaptive, virtual cockpit, Android Auto, si alte briz-briz-uri la care tu inghiti in sec. Ti-ai luat o masina veche. Ai trans bani, ai muncit, ai cumparat ceva si ... e deja batrana. Nu e un pic dezolant?
Si am enumerat dotari de Peugeot nou, nu de Audi nou. Acolo ai si mai multe avioane in lista de optionale.
Fiecare isi cumpara ce vrea. Daca el a vrut Audi SH si-a luat ce a vrut el. Nu trebuie sa fim hateri si carcotasi ca @Alex si-a cumparat Audi SH. Daca tot va credeti atat de tari, atunci ce masini aveti ? Fiecare isi ia ce vrea, ce ii place si ce ii trebuie. Fiecare isi ia ce vrea. De ce te framanta ca el si-a luat Audi SH ? Eu sau el sau oricine NU trebuie sa isi cumpere masina aia pentru ca lu' ala ii place. FIECARE ISI IA CE VREA SI CEI TREBUIE SI CEI PLACE !
Citeste atent comentariul lui alex si vei vedea ca el imi spune mie ce sa fac, si nu invers. El imi spune ca e mai bine SH decat nou, ca eu gresesc daca imi iau masina noua.
@Adrian: de unde atata rautate, de unde atata placere sa zgandari omul? Tocmai am spus ca sunt foarte multumit de alegere si de obiectul in sine. Deci nu e nimic dezolant la mine. Poate la tine. Masina mea arata si se simte ca noua, ma uit pe strada in Buc si 95% din ce misca pe strazi sunt mai vechi sau sunt mai noi, dupa 2016 dar nu mai au acea conditie de masina noua din cauza felului la rupere in care conduc romanii si a mediului murdar in care au circulat. Masini similare cu a mea cu briz brizuri de care pomenesti erau la peste 25.000 euro si nici nu imi permiteam si nici nu aveam nevoie de acele "avioane" cum le numesti tu. Tot ce are masina asta in ea imi e suficient, si ale destule, fie ca ma crezi fie ca nu. Eu sunt mai mult decat multumit.
@mikkik: m-am exprimat gresit, scuze. da, garantia poate acopera acelasi lucru, riscul insa sa se intample ceva e acelasi si la Talismanul nou si la Audi-ul meu aproape nou, luand in calcul felul cum a fost rulat si intretinut pana acum. Doar defectele de fabrica sunt acoperite de garantie, sa nu uitam. Ce isi face omul cu mana lui nu mai e acopeprit de garantie. Daca garantia de vehicul nou iti ofera tie un confort mental, mergi pe o masina noua ca sa fii linistit, nu face ca mine. Eu sunt mai linistit fara garantie de producator, dar cu casco, ca un geam, un far sau o oglinda de Audi nu sunt chiar ieftine la reprezentanta. Un far xenon complet e mia de euro cu manopera.
@Aha: consulta te rog ofertele din mobile.de si ai sa gasesti exemple nenumarate. Regula de baza e ca o masina la 3 ani vechime pierde jumatate din valoare. In Germania chiar erau niste statistici, cataloage cu indecsi...uite ca imi scapa acum numele euro-nu-stiu-cum erau...
Da, erau variante si de masini noi la 18.700 dar sincer iti spun nu se compara cu ce am ales eu, nu vreau sa fiu rau sau dispretuitor fata de alte marci, dar la banii astia gaseam doar masini populare de clasa mica sau compacta, destul de banale, echipare mijlocie, motor de baza sau de mijloc, dar departe de calitatea unei marci premium.
@ alex: da, am condus janghine pentru ca asta a fost situatia. Acum mi-am dorit sa evoluez catre ceva mai bun. Sincer, dintre cele 3 nemtesti premium, Audi ma atrage cel mai mult, Mercedes si BMW sunt si ele foarte foarte bune, dar e chestie de gust. Am mai avut in vedere si Volvo V60, Opel Ingisnia si Skoda Octavia, doar combi la toate.
@fan skoda: multumesc, pentru intelegere.
@ Adrian: am spus ce merita sa cumperi, e o opinie personala, tu faci ce vrei cu banii tai.
Cu placere ! Am impresia ca sunt foarte multi hateri pe acest site care dau nu mai cu manute rosii si vorbesc prostii. Asta e.
Ai manuta verde de la mine !
iar una cu putini km nu are pret mic.
Sa presupunem că ai dreptate, masina avea 138000 km. Dar avea 138000km reali nu 138000 pe bord şi 500000 reali. În general în Romania se aduc maşini de 8-10 ani cu 138000 "reali".
Omul e multumit şi asta e cel mai bun lucru.
Cum să compari Peugeot cu Audi? Şi ce Puegeot are la 19000 E dotările menţionate Oricum după 3 ani cât mai valorează Peugeot-ul?
Categoric că o maşină nouă este mai bună decât una sh(comparăm aceeaşi categorii de maşini) dar devalorizarea este mare şi dacă nu intenţionezi să ţii o maşină mai mulţi ani, nu prea se merită.