Citroen continuă în această săptămână o campanie agresivă de promovare pentru noua generație C4.
După ce a publicat două teasere video pe parcursul a numai câteva zile, constructorul francez a dezvăluit marți primele imagini oficiale cu hatchback-ul compact.
Imaginile în nuanță maronie sunt pentru versiunea clasică cu motor cu combustie internă, în timp ce fotografiile cu caroserie cu nuanță de albastru reprezintă versiunea electrică, care va fi comercializată sub numele e-C4. Cele două modele sunt similare ca design, însă versiunea electrică este ușor de distins prin intermediul unor badge-uri specifice.
Astfel, noul C4 propune o serie de îmbunătățiri vizibile de design, cu linii moderne inspirate în special de la Citroen C5 Cactus, iar modelul beneficiază aparent de o gardă la sol mai mare decât în mod obișnuit.
De altfel, francezii menționează în comunicatul de presă că noul C4 "adoptă subtil unele trăsături de SUV pentru mai mult caracter".
Singura imagine cu interiorul demonstrează și în acest caz o preluare de elemente de la C5 Cactus, însă modelul iese în evidență printr-un sistem de infotainment mai modern.
Totuși, în imagine se observă și prezența unui sistem Head-Up Display aparent intruziv din punct de vedere vizual.Din păcate, Citroen nu a oferă niciun fel de detaliu cu privire la platforma tehnică a noului C4. Presa internațională speculează însă de mai mult timp că noul model este dezvoltat pe platforma CMP, similară cu cea pe care au fost dezvoltate Peugeot 208, Opel Corsa sau DS3 Crossback.
C4 ar urma să fie disponibil cu o gamă de motoare tradiționale din cadrul Grupului PSA Peugeot-Citroen, inclusiv unități pe benzină PureTech cu trei cilindri disponibile între 82 CP și 130 CP, dar și un motor diesel HDi de 100 de cai putere.
Între timp, versiunea electrică e-C4 va prelua cel mai probabil motorul de 136 de cai putere și bateria de 50 kW de la DS 3 E-Tense.
Pe de altă parte, Citroen menționează că noul C4 va utiliza suspensii Progressive Hydraulic Cushions și scaune Advanced Comfort, iar pentru pasagerul din dreapta promite o "inovație în premieră mondială".
Toate datele tehnice pentru C4 și e-C4 vor fi dezvăluite de Citroen în 30 iunie.Via Citroen
Interiorul sobru (dar reușit zic eu) pare oricum cam din alt film, chiar dacă exteriorul nu prea aduce cu fostul GS/A și mizează în continuare pe dubla etajare a farurilor.
Cam greu de înțeles totuși rezolvarea stopurilor -- originale, nici vorbă, dar cumva complicate fără vreo idee de integrare în ansamblul spate/profil (cum sunt de ex. la Toyota C-HR, poate și mai *torturată*, dar mai omogenă ca stil.)
Presimt că se va vinde însă mai bine decât diverșii Cactuși și nu doar în Franța, unde la fel de suvo-crossovero-coupe Renault Arkana îi va fi principal adversar.
La fel, geamurile laterale din spate nu mai par *batante* ca la Cactus ci normal-culisante, scaunele aduc mai puțin cu fotoliul bunicii iar turometrul sper să nu lipsească nici el.
Ultimă dilemă lămuribilă doar odată cu primele teste... ale elanului -- dacă așteptatul confort al suspensiilor va afecta sau nu stabilitatea mașinii (înăltuțe totuși) la schimbările bruște de traiectorie.
Altfel de asteptat surpriza in premierea mondiala pentru pasagerul din dreapta. N-ar fi pentru prima oara cand Citroen vine cu solutii ce au fost preluate mai apoi de toti fabricantii.
Va fi noul preferat al departamentuli de vopsitorie si tinichigerie. La cate cute si suprafete concave/convexe sigur se trezesc noaptea in sudori reci.
C4 e in clasa compacta. Juke, CHR, Puma sunt subcompacte.
iar despre date tehnice nu vad unde ar fi secretu ca si citronelii au libertatea de la peujeot sa foloseasca orice motoare numa sa fi ala electric de 136 cp si alea puretrosc de 100 sau 130 cp.
Oricum, suvo-crossoverele zise de segm.B=subcompacte au *crescut* spre 4,30 m (v. Peugeot 2008), așa că unele considerate prea mari până nu demult (T-Toc=4,23 m) s-au... micșorat la modul relativ.
La fel de relative rămân însă și gusturile fiecăruia, rare fiind mașinile care să placă tuturor. Mie de ex. îmi plac linia+proporțiile caroseriei noului C4, dar nu și unele detalii cumva SUPRA-lucrate, în sensul și de... inutil adăugate.
Un singur exemplu: *scobiturile* de pe capota motorului din care rezultă un gen de power-dome criticat de stimabilul @Costel nu-mi par deplasate.
...Dar muchia aia ca un J sau L aproape vertical din spatele bosajului aripii-față -- DA, e inutilă și nașparlie, fiind în dezacord flagrant cu forma semicirculară a decupării.pt roată.
Evident însă că nu trebuie să fiu luat în serios de cei cărora le place originalitatea cu orice preț.
Poate ca la o berlina mai merge asa, dar la hatchback luneta se improsca mult mai usor cu mizerie, oricate spoilere pui.
Vizibilitatea iarasi nu e ideala din cauza intreruperii suprafetei vitrate. La parcare se rezolva cu camera de marsarier (obligatorie). Mai dificil e la schimbarea benzii de circulatie.
Intre noi fie vorba nici la orice sedan nu strica un sergator de luneta. In mers (peste50-60km/h)nu sunt probleme dar daca masina a fost in stationare sau la sub 20km/h, viteza des intalnita in oras si pe ploaie/zapada uda...cam nashpa.
Mi-s tare curioasa la ce pret va fi id3 cu bateria de 77.
Pe de alta parte, VW ID.3 va avea autonomii electrice de 330-420-550 km WLTP cu baterii de acumulatoare cu capacitatea neta de 45-58-77 kWh (capacitatea totala a bateriilor de acumulatoare este de 48-62-82 kWh)
Vezi detalii:
https://insideevs.com/news/401952/more-details-vw-id3-revealed/
Pe de altă parte, teoria ca teoria, dar nu prea pupă cu e-autonomia -- unde PSA e încă-n ciclul primar, pare-se că din cauza randamentului nu chiar de top al mățătaiei electrice (aka e-motor, inversoare, controloare etc...)
Nefiind însă plătit să vă fac capu avioane, :-) nu mai intru în detalii și închei cu datele reale pt. e-2008 / DS3 Crossback e-Tense, care nu depășesc 250-261 aut. urbană, 211-respectiv 196 km pe șosea și 160 km, respectiv doar 150 km pe autostradă.
Mai slabe ca Zoe cu baterie mai pișpirie.
Mai au deci mult până departe -- nu francezii, ci PSA....
.
Sincer sa fiu, ma intereseaza cu adevarat, de la inceputul acestui an, doar masinile pur electrice cu baterii de acumulatoare (BEV) care are au autonomii peste 400 km WLTP....in rest, toate celelalte, doar cu titlu informativ...
Din pacate din gama masinilor pe care le urmaresc eu, la acest moment, lista este FOARTE SCURTA:
- KIA e-Niro (64 kWh);
- HYUNDAI Kona EV (64 kWh);
- VW ID.3 (62-82 kWh);
- SKODA Enyaq (82 kWh);
- TESLA Model Y (75 kWh) - fara reprezentanta in Romania
Iote colea: http://www.autolatest.ro/stiri-masini/record-citroen-trebuie-sa-creasca-din-nou-productia-modelului-c4-cactus-2015
- 853 km (530 mile)!!!
Din aceasta autonomie totala MEDIE, un numar de 59,5 km (37 mile) se pot parcurge in modul pur electric.
OBS. Rezervorul de benzina al variantei FORD Kuga cu motor clasic benzina are o capacitate de 57 litri.
Vezi:
https://insideevs.com/news/429302/ford-escape-phev-epa-37-miles-range/