Primele imagini cu noul Audi RS3: motor de 400 de cai și o setare specială pentru drifturi

de Alexandru Monenciu
Marti, 22.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul din Ingolstadt a publicat primele detalii tehnice ale noii generații RS3. Ca și până acum, modelul de performanță va fi disponibil în două versiuni: hatchback și sedan.

La începutul lunii iunie, germanii de la Audi publicau primele imagini cu noua generație RS3 sub camuflaj. Acum, constructorul din Ingolstadt a revenit cu primele detalii tehnice, urmând ca modelul de performanță să debuteze pe parcursul lunii iulie.

Până atunci, însă, trebuie menționat că noua generație RS3 va fi disponibilă, ca și până acum în două versiuni: hatchback (RS3 Sportback) și sedan.

Deja celebrul motor TFSI de 2.5 litri, cu cinci cilindri în linie, a fost și el păstrat. Unitatea dezvoltă tot 400 de cai putere, însă puterea este disponibilă pe o plajă mai mare de turații (între 5.600 și 7.000 rpm). De asemenea, valoarea cuplului a crescut la 500 Nm (+20 Nm).

Pachetul este completat de transmisia automată cu dublu ambreiaj, și sapte trepte, și tracțiunea integrală quattro. În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 3.8 secunde (- 0.3 secunde comparativ cu vechiul RS3). Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar pachetul opțional RS Dynamic mută limitarea la 280 km/h.

Diferențialul spate este complet nou (controlat electronic), iar asta, susține Audi, reduce subvirarea și îmbunătățește stabilitatea în viraje.

Comportamentul mașinii poate fi reglat cu ajutorul celor 5 moduri de rulare, dintre care două noi: RS Performance și RS Torque Rear. Acesta din urmă permite efectuarea unor derapaje controlate.

Suspensia a fost și ea îmbunătățită. Noua generație RS3 are o gardă la sol redusă cu 10 mm comparativ cu S3 și cu 25 mm mai mică decât a lui A3. De asemenea, amortizoarele și arcurile sunt mai rigide decât înainte.

Suspensia adaptivă, special gândită pentru acest model, este inclusă pe lista cu dotări opționale.

via Audi

Comentarii (9)

  • Iedikk
    Masina uzata moral care merge pe suc de dinozauri,rusine Audi,doar ma incrunt un pic si-ti scad cotatia pe bursa.
    9 4
  • Seriff
    Exact asta ma pregateam si eu sa scriu, rusine AUDI!!!!
    7 3
  • Chiar daca gasesc extrem de detestabile motoarele cu combustie interna , alegerile pagane ale rudimentarilor zilelor noastre, o bila alba tot se impune pentru Audi cu al sau RS3 , plafonarea puterii maxime , Audi dand dovada de maturitate si intelegere deplina a problemelor Terrei in refuzul sau de a participa la competitia furibunda a escaladarii inutile a valorilor de putere , o cat se poate de nociva copilarie a marketingului pe care Mercedes si BMW nu si-o refuza in atat de fragilul context climatic actual , cu ale lor daunatoare exemplare de peste 400 CP , A45S , M2 Competition si CS.
    Empatia chiar exista la Ingolstadt.
    Bravo AUDI!
    6 6
  • Elon Muskă
    @Greta,"uzate moral"? Stiti vorba aia,degeaba ai moralul ridicat daca imoralul atarna!ps. Sa nu ma uitati,diesel,linia rosie la 5000ture,dpf anulat,oricand poftiti!
    8 3
  • Elon , nu-mi imaginam vreodata ca poti aparea in spatiul public cu o asemenea cutezanta in evitarea normelor elementare de pudoare.
    Cat obscurantism auto posezi de faci vorbire de motoare diesel turate inutil , mult in afara plajei lor de cuplu maxim si , aspectul care te descalifica iremediabil in ochii oricarui petrolhead, chiar langa noul model RS3 , capabil sa ne rasplateasca cu 500Nm la fiecare promenada?
    La cum te-ai prezentat astazi prognozez ca te vei plimba intotdeauna singur , joaca ta o sa fie de-a pururi solitara , eu una nu agreez barbatii care nu cunosc ceea ce reprezinta acel atribut care n-are voie sa lipseasca pana si intr-o simpla conversatie purtata de persoane de sex opus ,sofisticarea.
    7 3
  • netam-nissan
    domnu Costel, cred că v-ați făcut schimbare de unisecs de vă credeți Greta.
    atenție să nu ajungeți totuși reGreta, că o baterie de Jidvei e mai bună ca alea litiu-ion.
    12 2
  • Ursu' de la zoo
    @draga greta,io voiam sa va arat diselul meu cum se tureaza pana la 5000 ca cuplu maxim il are pe la 3500 iar caii la 4400,si dupa asa,voiam sa va invit pe bancheta din spate si sa va arat ca n-am amprenta de carbon chiar atat de mare,ma rog,nu ca-n filme da' ma descurc eu cumva :)
    2 0
  • Sa recunoastem,
    Tatraurs ramane acelasi nesimtit usor recognoscibil, plavanul siteului, pe care il stim de cand avea totusi inteligenta sa se semneze.
    5 7
  • @22:07
    Militica,sa recunoasteti? Sunteti mai multi pe o postare sau esti de la scoala ajutatoare si ai indrumator!
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru