Skoda continuă să extindă gama de modele pentru noua generație Octavia, iar de data aceasta a venit rândul lui Octavia Scout.
Acesta iese în evidență în special prin pachetul Rough-Road adecvat pentru drumuri mai dificile și include protecție suplimentară pentru podea și o gardă la sol cu 15 milimetri mai mare comparativ cu cea a versiunii break Combi pe care se bazează.
Cu o lungime de 4.703 mm și o lățime de 1.829 mm, Scout este acum cu 16 mm mai lung și cu 15 mm mai lat, în timp ce capacitatea portbagajului a crescut de la 610 litri la 640 litri.
Modelul este ușor de recunoscut și datorită badge-urilor Scout de pe aripile frontale, iar modelul este echipat standard cu proiectoare de ceață LED și jante de aliaj de 18 inch, însă clienții pot opta și pentru jante de 19 inch.
Interiorul a fost de asemenea redesenat și include un ecran central cu diagonala de 10 inch, diverse elemente decorative specifice versiunii Scout și scaune ThermoFlux cu badge-ul Scout.
Din punct de vedere tehnic, Octavia Scout va putea fi comandat în premieră și cu tracțiune față, pe lângă versiunile cu tracțiune integrală deja existente.
În plus, Scout primește în premieră motorul diesel TDI de 2.0 litri care generează 200 de cai putere și un cuplu maxim de 400 Nm.
Unitatea este disponibilă și într-o versiune mai "cuminte" de 150 CP, în timp ce motorul pe benzină de top este un TSI de 2.0 litri și 190 CP. Toate aceste motoare vin standard cu tracțiune integrală și cutie de viteze DSG cu 7 trepte.În ofertă mai există și unitatea diesel TDI de 2.0 litri și 115 CP și motorul pe benzină TSI de 1.5 litri și 150 CP echipate cu transmisie manuală cu 6 trepte, însă nu lipsește nici versiunea e-TEC a motorului TSI de 1.5 litri care oferă tehnologie mild-hybrid și cutie DSG cu 7 trepte.
Mai multe imagini și informații tehnice cu Octavia Scout vor fi publicate de Skoda în prima parte a lunii iulie.
Via Skoda
Volumul portbagajului a crescut fata de versiunea anterioara. Volumul se poate modifica si din rearanjarea interiorului, din pozitia mai inaintata a pasagerilor etc..., nu numai prin marirea masinii.
perfect de acord. Dar aici vorbim de 30l diferenta intre Combi si Scout. Ai impresia ca cineva va muta pozitia scaunelor spate (cel putin niste gauri suplimentare) pentru niste 30 de L in plus de la o varianta la alta a aceluiasi model din acceasi generatie ?
Aici este vorba despre jumatati de adevar (prin omiterea cu buna stiinta a detaliilor) des intalnite in comunicatele sau mapele de presa.
Asta imi aduce aminte de reclama la un Q8 plugin cu 1,7% consum. Nicaieri in pagina negasindu-se precizarea ca acestia erau realizati pe primii 30km cu bateria plina. Motiv pentru care un prieten, de formatie inginer, era convins ca aceasta va fi urmatoarea lui masina.
Este acelasi volum portbagaj si la Combi si la Scout.
640 l are Octavia 4 (break si Scout)
Se refera (in text) la faptul ca, fata de generatia trecuta (de Scout), portbagajul a crescut cu 30 l.
Nu sunt 30 l diferenta break vs Scout.
Sunt 30 l diferenta fata de vechiul Scout.
610 l avea vechea Octavia Combi si Scout (Octavia 3 facelift, cea cu faruri duble)
Scout este pe baza variantei break.
e posibil sa fie o simpla omisiune in cazul din articol. nu orice greseala e intentionata.
Daca ar fi si full electric ar fi extraordinar!
ce ti-oi spus in urma cu vreo luna referitor la @fan skoda?
tinerele vlastare musai ca trebuie incurajate iar @fan skoda ne-o rasplatit tuturor asteptarile prin explicatii mai mult decat complete privind aparenta dilema, tocmai d-asta is cu rugamintea la @fan skoda sa recidiveze pe AM ori de cate ori situatia o impune
Mai ales pentru o familie tanara si activa volumul dar si forma portbagajului (la Skoda in general e dominata de unghiuri drepte) permit o foarte buna organizare a valizelor, cutiilor etc.
Cat e halatul?
Comparativ la capitolul asta:
- Skoda Karoq: 176 mm
- Seat Ateca: 188 mm
- BMW X1: 183 mm
- Subaru XV: 220 mm
Țin minte că fostul meu A4 Avant *mediu* (de doar 4,48 m) abia încăpea într-un garaj standard (tip Granitul parcă-i zicea), dar nici trotuarele nu mai sunt chiar libere lately. ;-)
P.S. Și ca preț se apropie acum periculos de mult de Passat dacă nu mă-nșel, așa că o canibalizare fratricidă nu pare exclusă.
Si Scout-ul nu este o masina ieftina! Pentru ceva practic e cam scump. Octavia normala e suficienta.
Daca se vrea 4x4, mai ok mi se pare SUV-ul, pentru ca lungimea scout-ului nu ajuta la teren accidentat.
...4x4 pe care nu le văd (încă) disponibile pe configuratorul Skoda, dar care aveau și ele o gardă la sol majorată vs. variantele standard, plus un gen de semi-scut pt baia de ulei (din plastic, similar pachetului opțional *drumuri grele*.)
Curios fiind din fire (spre deosebire de majoritatea jurnaliștilor d-acu -- O tempora, dar degeaba m-or boscorodi în gând :-)), i-am descusut pe cehi și despre plusurile Scout-ului vs. 4x4 care ar putea justifica și banii ceruți în plus.
...Plusuri care nu se rezumau la plastice, ci includeau, pe lângă o echipare mai completă de serie, și diverse protecții pt. conductele de frână, brațele punții (și diferențialului-spate), un scut metalic pt motor și alte chestii pe la bucșăraie :-) pe lângă arcuri + amortizoare mai lungi... și mai solide.
Posesorii de Skoda Yeti cu Offroad-Pack înțeleg însă cel mai bine ce zic.
(n.b. Aștept numeroase mânuțe roșii, la fel ca la commentul de la ë-C4 cu ë de la Citroën, evident.)
Doar nicio faptă bună = informație utilă -- nu poate rămâne la noi nepedepsită... :-)))
Și, să nu uit, ARCURILE au fost dintotdeauna un punct slab al Skodelor (inclusiv... sau mai ales la Superb), crăpând din senin după nu f. mulți ani și în special pe vreme geroasă... dar nu la versiunile Scout și nici la cele 4x4.
...Paradox? Da și nu prea, însă nu mai intru-n analize inutile, că ajungem iar la concluzia *Cât dai, atâta face*.