Dezvăluit în luna octombrie a anului trecut, noul Maserati GranTurismo a fost secretos cu interiorul său. Acum, însă, avem ocazia de a vedea noua digitalizare de care se bucură coupe-ul sportiv al italienilor. Noua generație vine cu trei versiuni de motorizare, două benzină (Modena și Trofeo) și una electrică (Folgore).
În funcție de acestea, Maserati a optat pentru o estetică aparte a interiorului. Din punct de vedere al materialelor, pe Granturismo avem acum o planșă de bord îmbrăcată în piele, ca de altfel și fețe ale ușilor decorate cu acest material, cu inserții din plastic texturat și aluminiu.
Pe versiunea Modena vei găsi și inserții din lemn, în timp ce Trofeo va oferi o combinație de piele neagră cu o serie de cusături roșii. Versiunea electrică Folgore va avea o combinație de piele albă cu bej și inserții albastre care evocă spiritul electric.
Pe frontul digitalizării, Maserati a utilizat un instrumentar de bord de 12.2 inch, iar în centrul planșei de bord a folosit un ecran de 12.3 inch pentru sistemul multimedia. Head-Up Display color, iar în centrul planșei de bord a apărut acum un ceas digital, dar care imită aspectul unuia analog.
Și nu sunt singurele. Mai există un ecran de 8.8 inch care servește, în principal, comenzilor climatizării. Nu lipsește afișajulDupă cum se va observa și în imagini, butoanele au dispărut aproape complet, însă Maserati se laudă cu cel mai intuitiv meniu pentru reglarea temperaturii.
Postul de conducere este completat de un volan similar celui găsit pe Grecale, pe care a apărut acum un selector pentru modurile de rulare. Fix cum se întâmplă la Ferrari și Porsche.
Interiorul este condimentat și cu patru scaune spectaculoase, îmbrăcate în piele, cu tetiere integrate și cu logo-ul Maserati embosat. Ambientul sonor va fi asigurat de un sistem audio Sonus Faber cu 19 difuzoare și 1195 Watt.
Prin interior vei mai găsi detalii interesante: steagul Italiei între cele două guri de ventilație și inscripția „Since 1914” care face referire la anul înființării companiei.
Din ce vad eu, selectarea se face de pe rozeta aflata pe volan, deasupra ecranului sunt martori care iti arata ce mod ai selectat, ca sa te uiti drept, nu in jos, ca la cele mai vechi, cu maneta verticala. Oarecum similar cu cele care au maneta pe volan ( Mercedes), unde ai martorul pe bord. Azi cam toate sistemele- ca-s cu stick sau rozeta- au si martor pe bord.
Cat priveste ordinea, este normal ca D sa fie ultima, este cea mai folosita, tragi pana la capat si pleci, nu trebuie sa numeri sau te uiti daca nu cumva ai nimerit in R sau N.
Nissanul e chiar mai frumos.
Asta e mai calitativă,fițoasă.
Părerea mea.