La începutul lunii martie, Fiat a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Fiat 500 Cabrio electric. Acum, constructorul italian a publicat primele fotografii cu versiunea hatchback a micuțului Fiat 500 electric.
La fel ca în cazul variantei 500 Cabrio, hatchback-ul va fi echipat cu un motor electric de 87 kW (echivalentul a 118 de cai putere). Citadinul producătorului italian poate accelera de la 0 la 50 km/h în 3.1 secunde, sprintul 0-100 km/h are loc în 9 secunde, iar viteza de top este limitată la 150 km/h.
Motorul electric este alimentat de la un pachet de baterii cu capacitatea de 42 kWh, iar conform oficialilor Fiat, autonomia calculată conform standardului WLTP este de 320 de kilometri. Aceleași performanțe au fost anunțate în urmă cu câteva luni și pentru varianta cabrio.
Modelul de oraș poate fi reîncărcat la prize rapide cu puteri de până la 85 kW. În acest caz, italienii spun că în 5 minute, bateria poate înmagazina suficientă energie pentru a parcurge 50 de kilometri.
Totodată, pentru a reîncărca acumulatorul de la 10% la 80%, hatchback-ul Fiat 500 electric va avea nevoie de 35 de minute. Alternativ, bateria poate fi încărcată și la stații cu puteri de 11 kW și 7.4 kW sau prize de uz casnic.Odată cu lansarea versiunilor electrice, Fiat introduce trei moduri de rulare: Normal, Range și Sherpa. Primul dintre acestea va încerca să ofere o experiență apropiată de cea a unui model echipat cu un motor cu ardere internă. Modul Range va activa funcția "one-pedal-drive", iar modul Sherpa promite autonomie maximă. În acest caz, sistemul va modifica răspunsul accelerației, viteza de top va fi limitată la 80 km/h, iar aerul condiționat și scaunele încălzite vor fi dezactivate.
Fiat a anunțat că noul hatchback electric 500 este deja disponibil pentru rezervări în ediția de lansare La Prima. Versiunea propune, printre altele, următoarele echipamente: faruri cu LED, jante de 17 inch, scaune îmbrăcate în piele, sistemele Automatic Braking, Blind-Spot Monitoring, Lane-Keep Assist și Adaptive Cruise Control, instrumentar digital de bord cu diagonala de 7 inch, sistem de infotainment cu ecran de 10.25 inch și o cameră pentru mersul cu spatele.
Prețul pentru ediția de lansare Fiat 500 La Prima va fi de 34.900 de euro (cu 2.600 de euro mai puțin față de varianta Cabrio) și include și un easyWallbox.
Pe bune acum, versiunea asta de lansare e f. simpatică, dar supra-echipată (și inutil după mine pt un city-car, dar cine-s eu să dictez gusturile orgoliilor yuppie?!) - pielea e o mie €, vopseaua tri-strat la fel, wallbox-ul vreo două mii, jantele pe 17 cca. 500 €, plafonul sticlos cât nu face și tot așa.
E așteptată deci o versiune mai spartană la vreo 26K € înainte de pomeni (preț Italia, deci... maxim. :-P)
Mă îndoiesc totuși că spațiul interior ar fi crescut, o analiză ochiometrică a volumelor indicând creșteri în dimensiuni ale bosajelor aripilor (pt. lățime, de la 1,63 spre 1,69 m) sau barelor de protecție (pt lungime, tot cu 6 cm.)
Habitaclul propriu-zis pare deci identic și pot paria că portbagajul a rămas la fel de minuscul (185 l.).
p.s. O glumă e și ampatamentul cu 2 cm mai mare, *mâncat* de majorarea decupărilor pt roțile mai mari.
Este foarte dotata si draguta, dar foarte scumpa... pentru ce dimensiuni are.
Este in clasa cu e-Citigo IV si e-Up.
E-Citigo IV costa cu 10.000 de euro mai putin.
Pentru clasa sa, este foarte scumpa.
Si este un e-city-car , deci nu-ti trebuie atatea dotari.
Nu stiu daca va avea vanzari foarte bune, din cauza pretului.
iar bijuterie ieftina nu exista, ca tot ziceti voi de pret.
Totusi, cu banii astia poti sa-ti iei o masina buna chiar si noua.
O masina pentru snobi si cabotini care vor sa para sofisticati.