Ford a confirmat miercuri informațiile din presa internațională cu privire la lansarea unui nou SUV în gama de modele care va primi numele Puma și care va fi produs la uzina pe care americanii o dețin în România la Craiova.
Cu această ocazie, constructorul a publicat și prima imagine cu Ford Puma, care scoate în evidență forma blocurilor optice și liniile sportive, pe lângă o gardă la sol ridicată.
De asemenea, Ford afirmă că noul Puma va avea un portbagaj de 456 de litri în care vor încăpea două genți de golf în poziție verticală.
Cu o seară înainte să prezinte primele informații și detalii despre noul Ford Puma, constructorul american a oferit o avanpremieră a SUV-ului în cadrul evenimentului Go Further de la Amsterdam. Ford Puma și-a făcut o apariție suprinzatoare pe scena evenimentului într-un joc de laser și lumini, astfel că imaginile cu spatele nu sunt de cea mai bună calitate, însă scot în evidență principalele trăsături fizice ale modelului.
Ford a oferit o serie de detalii tehnice cu privire la sistemul de propulsie.
Astfel, Ford Puma va fi disponibil într-o versiune mild-hybrid formată dintr-un motor pe benzină EcoBoost de 1.0 litri și un starter / generator integrat antrenat prin curea (BISG). Acesta din urmă înlocuiește alternatorul și permite recuperarea și stocarea energiei din timpul frânarii pentru a încărca bateriile Li-Ion de 48 de volți.Ford afirmă că noul Puma va oferi un vârf de putere de 155 CP, în timp ce consumul mediu este estimat la 5.4 litri/100 km.
Ford nu a precizat încă data începerii producției noului Puma la Craiova, însă a menționat că SUV-ul va fi disponibil la vânzare până la sfârșitul acestui an. Mai multe imagini și detalii tehnice sunt așteptate mai aproape de lansarea comercială.
Noul Ford Puma completează gama de SUV-uri Ford formată din noua generație Kuga, noul Explorer Plug-In Hybrid dezvăluit cu numai o zi în urmă, modelul Ecosport care se produce de asemenea la Craiova și Edge, model despre care anterior s-a speculat că va fi eliminat din gama de modele.
Anterior, Ford a mai utilizat numele Puma pentru un coupe produs la Koln în perioada 1997-2002.
Via Ford
Limbajul stilistic e însă același (mai exact: așa cum Kuga-i un Focus pe steroizi, și Puma e o Fiesta umflată cu pompa. :-)) Nu mai zic că interiorul va fi și el 100% copy-paste Fiesta.
În orice caz, n-are cum să fie mai urât ca EcoSportul, care-i pentru mine cel puțin un paradox pe roți din moment ce se vinde -- și încă bine. În fine, clienții primesc în definitiv exact ceea ce merită.
Cu riscul să-mi iau alte rafale de mânuțe roșii, :-) constat totuși cu tristețe că nivelul designului Ford scade dramatic odată cu fiecare nouă generație de modele
...V. Kuga 1-2-3, treptat mai nașparliu, deși numărul *experților* folosiți pt dezvoltare crește continuu (de la 25-30 designeri int./ext. pe vremea genialului Ford Capri ori a... veritabilului coupe Puma, la 60-70 actualmente.)
Nu mai zic că-l cunosc din anii 90 pe Domenico *Nico* Tonello, autorul stilului ext. al noilor Focus/Kuga (nu știu dacă și Puma) - un tip simpatic, bun meseriaș dar nu chiar genial, d-aia fiind mereu în plan secund la Ford... deși acum cu Focusul a nimerit-o.
În fine, că m-am lungit deja prea mult: părerea mea - ca fost designer în domeniu, deși nu șef - e că Ford ar trebui să apeleze din nou la o mână de ajutor din direcția Dearborn-Michigan.
Dar n-o luați rogu-vă în seamă, mult mai avizate find opiniile de tipul:
*BRAVO FORD, tot înainte Craiova !!!* :-)
(tot cu salarii de 1.700 lei, clar.) :-P
Actualul Focus mi se pare, ca design, de departe cea mai reusita compacta a momentului. La noul Kuga parca nu e binevenita copierea stilului, actuala generatie fiind, dupa parerea mea, cea mai reusita dintre toate trei.
La Ecosport nu pot decat sa ma alatur, mi se pare total neinspirat... ingust, inalt, nicicum.
Manuta rosie nu iti dau, era nevoie de cineva care sa scrie texte lungi, dar coerente :D
Cat priveste Kuga, e mult mai bine decat cel dinainte. De acum o sa "unifice" linia de design pe stil german, adica toate masinile vor arata la fel, diferenta o sa o faca dimensiunile. Pentru ca, nu-i asa?, orice idee tampita trebuie copiata daca vine de la germani. :) Renault s-au apucat deja sa faca asta si am inteles ca odata cu aparitia noului Clio, toate masinile lor vor arata la fel, asa cum acum arata la fel Megane si Talisman, cu diferenta la dimensiuni. De la Clio incolo, toate vor arata ca si Clio. Un tembelism.