La începutul acestei săptămâni, Henrik Fisker a publicat o nouă imagine teaser cu prototipul viitorului SUV electric dezvoltat de start-up-ul american pe care acesta îl conduce. Acum, oficialii companiei au pregătit trei fotografii cu viitorul prototip și au comunicat și denumirea SUV-ului.
Astfel, Fisker Ocean va fi primul SUV electric dezvoltat de start-up-ul american, iar prezentarea prototipului va avea loc în prima parte a lunii ianuarie, cel mai probabil în cadrul Consumer Electronics Show din Las Vegas.
În același timp, Fisker anunță că listele de pre-comenzi pentru viitorul Ocean vor fi deschise începând cu 27 noiembrie, urmând ca producția să înceapă spre finalul anului 2021. Primele livrări sunt programate pentru prima parte a anului 2022.
Conform unor informații publicate la începutul anului, prețul de pornire va fi de circa 40.000 de dolari.
Oficialii Fisker nu oferă detalii despre platforma tehnică, însă aceștia au menționat că versiunea de serie a SUV-ului va fi echipată cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte.
Acumulatorul de 80 kWh ar urma să fie capabil să susțină o autonomie de peste 480 de kilometri.Via | Autoexpress
"Verde-n față așadar, H. Fisker a fost -- și mai este -- un bun designer, dar ca biznisman una din două... sau chiar trei:
1. o catastrofă din cauză de hiper-optimism nerealist
2. un mega-țepar cu bună știință (găurile date de el - chiar dacă a avut abilitatea să nu semneze mai niciun contract -- depășesc 1.200 milioane $...)
3. un mitoman ajuns să creadă-n fantasmele lui (unic exemplu: declara că firma livratoare de baterii pt ex-Fisker Karma l-a băgat în faliment... după ce chiar el nu-i plătise, falimentându-i. :-p)
Nu vă mai zic că, acu +15 ani când a invitat jurnaliști la o firmă asociată care pretindea că fabrică graphen en-gros, ăia foloseau un DVD-writer ca să fabrice... fum. Sau rășini. :-)))
Noua lui gogoriță (e-SUV mai ieftinache decât Tesla-Y cică) e deci și ea doar abur curat-murdar :-) sprijinit pe niște rendering-uri debile.
Care hai să admitem că s-ar putea transforma într-un e-prototip funcțional cu niște milioane, dar e-producția de serie pretinde cu totul alte premise.
...Și mai ales mega-credite implicând un anume grad de încredere - întrebați-l pe Musk."