BMW a anunțat la sfârșitul lunii iulie că va lansa un nou model cu ocazia Consursului de Eleganță de la Pebble Beach din Statele Unite, iar toate indiciile merg către noul Z4. Informațiile sunt acum practic confirmate după ce mai multe publicații online au prezentat o serie de imagini oficiale cu viitorul Z4 în configurația M40i.
Fotografiile demonstrează că noul BMW Z4 va prelua o bună parte dintre elementele de design ale lui conceptului BMW Concept Z4, care a fost dezvăluit în vara anului trecut și prezentat ulterior la Salonul Auto de la Frankfurt.
Printre elementele preluate se numără partea frontală sportivă, dar și forma blocurilor optice. În partea din spate, portbagajul este mic și integrează un spoiler, iar sistemul de evacuare are două ieșiri.
Noutăți atractive se remarcă și la interior datorită panoului de instrumente asemănător cu cel întâlnit în cazul lui BMW Seria 8 Coupe. Sistemul de infotainment iDrive este prezent în centru, iar consola centrală include un spațiu pentru încărcarea wireless a smartphone-ului și un port USB.
Potrivit unor informații neoficiale, în dreptul motorizărilor Z4 va miza pe propulsorul pe benzină de 2.0 litri în versiunile de putere de 184, respectiv 252 de cai, pe lângă motorizarea de 3.0 litri. M40i va fi cel mai potent Z4 și ar putea beneficia de cei 340 de cai putere oferiți de propulsorul de 3.0 litri.
Surse apropiate companiei spun că aceeași motorizare va fi oferită și într-o variantă de 385 de cai.Toate detaliile despre noul BMW Z4 vor fi făcute publice în cadrul Concursului de Elegante de la Pebble Beach, care va avea loc la finalul săptămânii viitoare.
Dar nici prea multă personalitate n-are, mai ales comparat cu fostele Z 1/3/4 (ultimul m-a și tentat o vreme, recunosc - SH, evident, dar nefiind o a doua mașină cum l-au luat alții am zis pas în final.)
Unii zic c-ar copia stilul Fiatului 124 (fața), ori al unor coreence (spatele), dar cred că scopul designerilor bavarezi a fost să placă la modul global - deci inclusiv chinezilor, iar asta a dus automat la asemănări nu tocmai lăudabile.
Pot să greșesc, evident, dar mă îndoiesc că s-a ales la Munchen copierea unei... copii cu mai puțin succes decît originalul MX5 copiat de Fiat. :-)
Ce-i clar: versiunea de bază (184 CP) va coincide - în afară de greutate, dar și de preț, normal :-) - cu motorizarea de top a Mazdei MX-5 (tot 2.0 l / 180 CP, doar că non-turbo-n continuare).
...Oare asta va fi lupta principală-n segmentul lor de nișă? Probabil că nu, dar la fel de probabil e că nici BMW n-a vizat Mazda cu noul Z4.