Primele imagini ale noului Saab 9-5

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 23.07.2009
Primele imagini si detalii ale noului Saab 9-5 au fost dezvaluite pe internet. Modelul va fi dezvaluit oficial abia la Salonul Auto de la Frankfurt.

Dupa ce primele doua imagini cu noul Saab 9-5 au aparut ieri intr-o revista germana, modelul suedez a fost deconspirat si pe internet, prin intermediul unei galerii foto cu o rezolutie scazuta. Desi fotografiile nu sunt inca oficiale, putem observa toate detaliile noului model Saab, primul dezvaluit de cand suedezii au iesit de sub tutela celor de la General Motors.

Designerii si inginerii Saab au reusit sa elimine similitudinile estetice dintre 9-5 si Opel Insignia, modelul prezentand un aer retro, care aminteste de hatchback-urile suedezilor din anii 1990. Pe langa aspectul retro al acestui model, noul 9-5 aminteste si de conceptele prezentate in ultimii ani de constructorul suedez. Acest model va fi dezvaluit oficial la Salonul Auto de la Frankfurt, in aceasta toamna.

La fel cum ne-au obisnuit cei de la Saab, interiorul acestui model are un design deosebit, inspirat din aspectul cockpit-urilor de avion. Ceasurile de bord sunt inspirate din instrumentatia de zbor folosita in aviatie, pe cand scaunele si consola centrala prezinta un design nou pentru suedezii de la Saab.

Bordul este orientat catre sofer, toate ceasurile fiind intreptate catre acesta, inclusiv ecranul sistemului multimedia.

Saab 9-5 este bazat pe platforma GM Epsilon II si are un ampatament marit la 2.84 metri. Desi este frate de platforma cu Opel Insignia, noul Saab 9-5 se poate lauda cu un sasiu cu o tenta sportiva, inginerii din Trollhattan operand modificari sasiului pentru a obtine un asemenea comportament. Ampatamentul marit al acestui model isi spune cuvantul si la nivelul volumului portbagajului, care ofera nu mai putin de 513 litri.

Gama de motorizari a noului Saab 9-5 ofera trei unitati pe benzina si doua propulsoare diesel. Versiunea entry-level va fi echipata cu un motor supraalimentat cu patru cilindri, de 1.6 litri, care dezvolta 160 CP. Alaturi de acesta, Saab ofera si un motor 2.0 de 210 CP, iar varful gamei pe benzina este un V6 de 2.8 litri care ofera 300 CP. Propulsoarele diesel ofera 160 si 190 CP dintr-o cilindree de 2.0 litri. Ulterior, Saab ar putea introduce un hibrid si un model bi-fuel in gama 9-5, dar acest lucru va fi influentat doar de vanzarile acestui model.

Noul Saab 9-5 va fi disponibil in Europa incepand cu aprilie 2010 si va avea un pret de pornire de circa 35.000 euro.

Via | Autobild.de

Comentarii (19)

  • Ioai....
    In sfarsit se pare ca isi revine Saab. Nu ca modelele curente ar fi urate, dar noul 95 mi se pare superb - cu 10 clase peste versiunea actuala... Cu asa un design si cu noul standard de calitate, sunt convins ca se va putea bate din nou in categoria premium. Frumos!
    11 1
  • SAAB
    Extraordinar de frumos ,imi place detaliile din aeronautica,ceasurile pentru temp apa,turbo,nivel de carburant.E superb.
    6 1
  • bravo
    f frumoasa masina bravo lor, un producator exotic ce nu dezamageste niciodata...
    4 0
  • lol
    parca mancarati kkt ca saab a dat faliment ca vezi doamne asa zisa criza pt prosti...

    really?
    2 2
  • Cosmin
    9/5
    Cum arata...
    cred ca e cea mai frumoasa berlina de clasa medie... bate la fund A4/CKlasse sau seria 3
    6 2
  • balanel
    clona
    Insignia all the way...
    0 8
  • 95
    1.6 160 cp? wow!
    2.0 tid 190 cp? wow!!

    absolut SUPERBA! Homo SAABiens
    3 2
  • iulian
    !!!!
    ...spumant de urata!
    1 10
  • iuliane... esti pe linga tata..
    6 1
  • magarul animat
    @balanel ia-te de mana cu cracanel si intoarce-te in desenele animate. Acum vorbesc oamenii mari.

    on-topic: arata super bine!
    6 1
  • nice
    are un "gangsta look" care o face atractiva dar sa nu uitam ca modelul se va bate cu A6, Seria 5, E-Classe, etc,...e cam devreme sa ne dam cu parerea despre succesul ei.
    1 1
  • ....
    Din punctul meu de vedere masina arata bine (nu pot sa spun foarte bine), si sincer imi place mai mult versiunea actuala. Linia masinii este asemanatoare cu cea a Saab-ului 90 din 1985. Ideea de a readuce linia retro in prezent nu este rea, au mai facut-o si alti producatori si au rezultat masini frumoase, dar cred ca ar fi putut iesi ceva si mai frumos. Ceea ce nu imi place mie este "partea de sus", si cand zic asta ma refer la partea care incepe de la stergatoare si se termina la baza lunetei, nu are o linie uniforma, e o combinatie de linii drepte cu linii curbe. La interior, frumos aspectul, doar ca acea grila de plastic de la gurile de ventilatie, parca nu dau un aspect tocmai placut bordului. Si ultimul lucru care nu imi place este ca acele 3 indicatoare (turbo, nivel combustibil, temperatura apa) sunt ceva cam inghesuite in acel cadran care mi se pare destul de micut. Cam asta m-ar deranja pe mine. Despre restul masinii (in afara de cele 3 lucruri care ma deranjeaza) ce pot sa spun, bravo lor, au facut un lucru bun, scaunele fata par sa ia in brate ocupantii lor, consola centrala pare a fi luata de pe un avion de vanatoare ceea ce iti da o senzatie placuta, plus alte elemente care scot in evidenta calitatea "lucrarii". Per total masina arata bine, si ca orice lucru nu are cum sa fie perfecta. Pana la urma depinde de fiecare in parte, daca place sau nu.
    3 0
  • hmmm
    nu inteleg de ce va place asa de mult, dar ok, gusturile nu se discuta.

    nu arata rau masina, e ok, chiar daca imi plac mai mult modelele actuale. ce observ din imagini e ca partea din fata seamana destul de bine cu skoda roomster - mai putin farurile care difera si sunt prea sport/agresive pentru un sedan - (si cei de la skoda au adoptat acest design, dupa carlinga - cockpit suna urat si avem cuvant existent in romana - unui avion), iar partea din spate seamana si ea izbitor de bine cu aston martin/jaguar.

    de bord nu ma leg arata foarte bine, mai putin lipsa franei de mana si inlocuirea ei cu un buton (ce ma?!?!?).

    in rest ce sa zic, opel insignia pare mult mai original, iar audi/bmw/mercedes sunt complet alte masini fata de saab sau opel... deci nu-i aduceti in discutie.
    2 4
  • magarul bagaret
    @dan
    uita-te cu atentie la designul prototipurilor de saab de acu 3-5 ani. Vei vedea primele indicii ale designului actual. Spatele seamana cu 90-ul din '85-toamna cum bine zice dumbo. Adevarat ca linia o regaseam si la jaguar dar macar fac parte din heritage si nu incearca marea cu dej'tu mai ales ca e vorba de SAAB. BMW ar trebui sa invete de la SAAB si mai nou de la Merc care revin la the good old days.
    3 0
  • SUPERBA
    ABSOLUT SUPERBA !!! Nu va mai c....i pe voi ca pute.Scuze de limbaj dar asa e.Ca e Insignia, ca e Roomster, ca e nu stiu ce......Masina e superba.Nu sunt fan Saab dar asta e geniala.
    0 0
  • nordici = altfel
    ...nu este intamplator ca Suedia are cu totul alte standarde de viata si civilizatie. Este evident faptul ca ei gandesc altfel lucrurile, de la cultura si design pana la economie si educatie... Si SAAB si Volvo concureaza pe nise de piata, spre deosebire de germani.

    Eu sunt foarte curios cum vor arata urmatoarele modele - si mai ales ce tehnologie mai aduc - tinand cont ca acest 9-5 este conceput inainte de a fi preluat SAAB de noul proprietar...
    0 0
  • cvb
    Arata OK, dar parca spatele nu prea se potriveste cu restul.
    0 0
  • george
    mda
    e super k si masina dar sunt convins ca in Romania nu o sa prinda deloc.....mentalitatea noastra ar fi gen de ce asta care costa 40-50 de mi si nu un Bmw 525d din 2004 asa....cu pachet M din Germania care sa ma costa 15000E cu totu...chiar daca e mai veche e Bmw si se vede mai frumos si totzi vecinii stiu k e un Bmw doar..nu Saab ::))
    0 0
  • mandrake
    absolut superb din toate punctele de vedere.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru