Esential
200 | de cai putere va avea motorul boxer instalat de Toyota pe coupe-ul FT-86. |
Deşi Toyota s-a străduit să păstreze ascuns look-ul viitorului său coupe cu propulsie spate, anticipat de conceptul FT-86, până la Salonul Auto de la Tokyo, surpriza japonezilor a fost stricată de tunerul Modellista. Recunoscuţi ca fiind preparatorii de casă Toyota, specialiştii de la Modellista au scăpat pe internet o serie de imagini ale unui viitor kit de modificare pentru coupe-ul FT-86.
Aşadar, designul coupe-ului dezvoltat de Toyota în parteneriat cu Subaru nu mai este un mister pentru nimeni. Versiunea de serie va păstra liniile sportive puternice ale conceptului FT-86, conturate mai bine şi mult mai agresive. Sub capotă se va afla un motor boxer, aspirat normal, de provenienţă Subaru, care va fi capabil să livreze aproximativ 200 de cai putere.
Resursele vor fi transmise punţii spate, ca şi în cazul omologului de origine Subaru, programat să se numească BRZ. Fratele japonez va avea însă o versiune turbo a aceluiaşi motor boxer, care va dezvolta aproximativ 300 de cai putere.
Aşadar, Subaru îşi păstrează întâietatea şi promite la lansare o unitate ceva mai puternică. Ulterior, motorul de 300 de cai va debuta şi pe coupe-ul Toyota.Prima întâlnire a coupe-ului FT-86 cu publicul va avea loc la începutul lunii decembrie, în cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Vor urma apoi Detroit şi Geneva, data lansării pe piaţă fiind undeva la mijlocul lui 2012. Odată cu ea vom face cunoştinţă şi cu interpretarea celor de la Modellista, dezvăluită prematur astăzi în broşuri.
via | autoweek
Asta in contextul in care suntem sufocati de ( vezi doamne motoare cu pretentii sportive de 2L TURBO si 200 cp) motoare turbo ce la 4.000 RPM isi dau duhul dar in schimb cica "au cuplu inca de jos",de parca ai face agricultura cu el...
Astept lansarea de inca din 2005 de cand s-a oprit productia modelului Celica ( remember 1,8 VVTL-i / 196 CP aspirat si el? )
Acesta , cat mai ales noul Yaris vor avea un cuvant greu de spus in piata auto mondiala 2012.
Nu copile, in viata reala ai nevoie de cuplu pentru depasiri nu pentru agricultura. Sau ca sa iesi din zapada fara sa turezi masina ca un descreierat. Si da e bine sa ai cuplu la turatii joase ca mai mergi si cu lume in masina si nu e normal sa stai cu motorul turat la 6000rpm ca sa poti sa depasesti pe cel din fata. Si ce daca isi dau duhul la 4000rpm? Suntem pe circuit?
Dar te inteleg ai 13 ani si e normal sa visezi cai verzi pe pereti.
Acuma depinde cum iti place, lunga si moale sau mai scurta si mai tare.
In al doilea rand, vorbim de un motor boxer cu injectie directa ceea ce prin definitie ar trebui sa asigure un cuplu mai mult decat satisfacator. In plus de asta, un motor aspirat poate oferi senzatii mult mai bune din punct de vedere sportiv decat un turbo, cantareste si mai putin, e si mai fiabil, mai usor de intretinut si mai ieftin de produs. Aici nu mai vorbim de Dacia lu' tataie pe care, daca o duceai mai sus de 4500rpm, ii ieseau arcurile de la supape prin capota, ci de noi tehnologii. Daca stau bine sa ma gandesc, nu-s chiar atat de noi, avand in vedere ca Honda se juca cu cifre d-astea "aspirate" cand altii nici nu visau la asa ceva. Si, ce sa vezi, 15 milioane de VTEC-uri si nici unul n-a cedat. Asa si cu FT-86 asta.
Mai bine ati pune mana sa mai cititi inainte sa aruncati cu petarde.