Skoda a prezentat joi cu ocazia Campionatului Mondial de Hochei de la Bratislava facelift-ul modelului de segment D Superb, care primește o serie de îmbunătățiri vizuale, dar mai ales noutăți tehnice și versiuni complet noi.
Comparativ cu generația actuală, Superb facelift a crescut ușor în dimensiuni, astfel că acum are o lungime de 4.869 mm (+8 mm) datorită redesenarii barei de protecție frontală. Ampatamentul este de 2.841 mm, în timp ce lățimea ajunge la 1.864 mm, iar înălțimea la 1.469 mm.
De asemenea, Skoda menționează că portbagajul are o capacitate care variază de la 625 litri la 1.760 litri, în timp ce versiunea Combi are un portbagaj de 660 - 1.950 litri.
Din punct de vedere al designului, Skoda Superb facelift are o grilă modificată de dimensiuni mai mari care este mai bine integrată în bara frontală de protecție.
Versiunea de bază este echipată cu faruri LED, în timp ce versiunea de top beneficiază în premieră de faruri cu tehnologie LED Matrix, care permit comutarea automată între luminile de drum și cele de întâlnire pe baza datelor obținute de la o cameră video montată pe parbriz.
Constructorul ceh a adăugat noi modele de jante cu 18 inch și 19 inch, iar clienții pot alege acum și nuanțele de culori Crystal Black și Race Blue. Nu lipsește nici una dintre noutățile Skoda introduse de la Scala: numele mărcii este inscripționat pe spate în locul clasicului logo.
La interior, noutățile sunt mai puțin spectaculoase, întrucât panoul de instrumente a primit un finisaj nou cromat, iar consola centrală și planșa de bord au noi elemente decorative.
Opțional, clienții pot adăuga funcție de masaj pentru scaunul șoferului. O serie de noutăți minore au apărut și în gama Simpy Clever, iar printre ele figurează încărcarea prin inducție a telefonelor sau un spațiu de stocare numit Space Organizer pentru diverse echipamente.Opțional, Superb facelift este echipat cu sistemul Virtual Cockpit și trei versiuni de sistem de infotainment cu ecran touch disponibil în versiuni de 8 inch sau 9 inch, iar Skoda oferă și un card SIM pentru acces la internet și hotstop Wi-Fi.
Skoda Superb iV: sistem plug-in hybrid
Skoda Superb facelift este disponibil în 7 versiuni de motorizare și devine primul model din istoria constructorului de la Mlada Boleslav cu versiune plug-in hybrid. Aceasta are numele oficial Skoda Superb iV și mizează pe un motor pe benzină TSI de 1.4 litri de 156 de cai putere și un motor electric de 85 kW (116 CP), iar acest sistem generează în total 218 cai putere și un cuplu maxim de 400 Nm.
Practic, Superb facelift împrumută sistemul de propulsie de pe Volkswagen Passat GTE, iar acesta este cuplat standard la o cutie de viteze DSG cu 6 trepte.
Acumulatorul integrat are o capacitate de 37 Ah și 13 kWh, iar autonomia maximă promisă este de 55 de kilometri conform standardului WLTP. Versiunea PHEV va fi disponibilă doar cu nivelurile de echipare Ambition și Style, iar producția va începe în această toamnă, în timp ce livrările vor demara în 2020.
Pe lângă versiunea plug-in hybrid, Superb facelift va fi disponibil cu alte 6 motorizări, dintre care 3 diesel și 3 pe benzină, astfel:
● motor diesel TDI de 1.6 litri și 120 CP cu cutie de viteze DSG cu 7 trepte;
● motor diesel TDI de 2.0 litri și 150 CP cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau DSG cu 7 trepte;
● motor diesel TDI de 2.0 litri și 190 CP cu cutie de viteze DSG cu 7 trepte și sistem de tracțiune integrală opțional;
● motor pe benzină TSI de 1.5 litri și 150 CP cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau DSG cu 7 trepte;
● motor pe benzină TSI de 2.0 litri și 190 CP cu cutie de viteze DSG cu 7 trepte;
● motor pe benzină TSI de 2.0 litri și 272 CP cu cutie de viteze DSG cu 7 trepte și sistem de tracțiune integrală.
Toate motoarele diesel beneficiază de AdBlue, în timp ce unitățile pe benzină au și filtru de particule.
De asemenea, Superb facelift beneficiază în premieră de două noi sisteme de asistență: Predictive Cruise Control folosește camera video de pe parbriz și datele sistemului de navigație pentru a detecta restricțiile de viteza și a ajusta astfel automat viteza setată pentru sistemul Cruise Control, în timp ce Emergency Assist virează automat pe marginea drumului și oprește mașina în cazul apariției unei mașini ae serviciilor de siguranță.
Ca și până acum, Superb facelift va fi disponibil și în versiunea break Combi, dar și în versiunea sportivă Sportline, care include o grilă frontală revizuita, jante din aliaj de 18 inch și faruri cu tehnologie LED Matrix în standard.
De asemenea, Skoda a confirmat că Superb va primi pentru prima oară și versiune Scout, însă aceasta va fi prezentată mai târziu în seara zilei de joi.
Via Skoda
1) autonomia totala a modelului va fi de 850 km iar
2) pretul va fi foarte apropiat de cel al versiunii pe motorina.
Păi asta nu este hibridă!! Este o struţo cămilă !
O hibridă reală este una cu "unitatea electrică de procesare" sau "eCVT" şi nu cutie mecanică în x trepte...
Bine nici Toyota România nu sunt mai breji, având şi ei Hibrida CVT pe lângă hibrida eCVT dar dacă nu ştii ce cumperi te arzi.
Cumperi o maşină nouă dar deja ca tehnologie veche.
Tu prima data afli că exista hibride cu cutii automate in trepte?!?!?! Pot sa iți mai spun ca Honda Accord hybrid (vezi pe net) tot are eCVT oficial, dar in realitate transmisia functioneaza cu totul dupa alt principiu decar eCVT de Toyota/Lexus ;)
ce nu imi place mie este ca au pus 1.4 in loc de 1.5 tsi, care e mai nou si mai rafinat. varianta asta e aia de pe jetta hibrid din sua lansat acum mai bine de 2 ani. speram ca mai evoluam si noi.